Gå til innhold

BK Seee bappa en bipp

Kjell75

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er fint at du har fått med fugl i sitt miljø, og lagt skarphet på rett plass slik at bakgrunn er jevnet ut. Kunne bildet ha vært beskjært mer på høyre side og oppe (kvadratisk format)? Kritikken på det teknsiek går på at bildet ikke ser helt skarpt ut. På enkelte naturbilder er ikke dette kritisk (action-pregede), men på dette hadde et skarpt blink i øye på fuglen hevet det en del.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er fint at du har fått med fugl i sitt miljø, og lagt skarphet på rett plass slik at bakgrunn er jevnet ut. Kunne bildet ha vært beskjært mer på høyre side og oppe (kvadratisk format)? Kritikken på det teknsiek går på at bildet ikke ser helt skarpt ut. På enkelte naturbilder er ikke dette kritisk (action-pregede), men på dette hadde et skarpt blink i øye på fuglen hevet det en del.

Er faktisk enig ang skarpheten, men der har jeg et problem! Har prøvd det meste av mulige innstillinger på kameraets lukker/blender/iso,uten noe forskjell! Har brukt stativ! :hmm::hrm:

Lenke til kommentar
Fint utsnitt, grei komposisjon om enn noe kort innzooming/langt hold.

Er umulig å ikke legge merke til uskarpheten her.

Er det med ditt Tamron-objektiv som du har i profilen? Isåfall er dette et jeg aldri skal gå til innkjøp av..

Jepp, langt hold, å jeg har mine mistanker om at objektivet mitt har tatt kvelden!? :hmm:

Tamronen ja...

Så skal det jo sies at det var skumring da bildet ble tatt!

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Dessverre for uskarpt ja. Jeg ville også selv ha jobbet litt med utsnittet, siden jeg synes hoveddelen av greinene er ganske så forstyrrende.

Da blir detr nokk et nytt objektiv, fokusen på Tamronen er gått åt skauen! Var ut i dag og for å prøve å fange fugler, med samme resultat! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...