Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mitt vanskelige dobbelt liv! OPPDATERING I POST 40.


Gjest trulsoføstlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg synes du bør tenke nøye gjennom vilke av dine venner som ville stilt opp for deg når det virkelig teller. Jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at de vennene som du har fått mend du er "poplær" vil sansynlighvis bare være venn med deg så lenge det passer dem, og det er lite sansynighet at du vil stille opp for deg hvis du skulle få noe for for problemer.

 

Bare tenk deg om, du måtte bli populær for å bli venn med disse menneskene, det betyr at straks du slutter å være populær vil disse "vennene" dine forlate deg.

 

Jeg har aldri hatt noe behov for å være populær, og jeg har ikke spesielt mange venner. Men de vennene jeg har vil alltid stille opp for meg, og jeg vil gjøre det samme for dem. Og jeg vet at selv om det går dårlig med med vil de fortsette å være venn med meg.

 

Jeg begynner å høres ut som en After school special, men det er det en virkelig venn er.

 

"Everything popular is wrong."

Oscar Wilde

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trulsoføstlandet

Takk alle som svarte, spessielt -Nikken :)

 

Btw, jeg er 16år, går vg1 med spess studiespesialisering.

 

For å gjøre en ting klar. De venne jeg har på hjemplassen min er de dårlige (untatt han ene som følger med i tiden). Jeg føler jeg har gitt dem mye. Jeg har alltid vært litt høyere enn dem, men de har trukket meg ned. Jeg føler jeg har hjulpet dem, uten et lite takk tilbake. Nå er jeg lei! De respekterer meg ikke engang.

De nye vennene i nabobyen respekterer meg derimot. Så det er ingen tvil om hvem jeg vil ha som venner.

 

Hun er veldig interisert i klær btw! Hun kler seg veldig riktig, og er ofte inne på motesider på nettet, på skolen. Så å ta henne med på shopping er ingen dum idê :)

 

Hva legger dere i kino egentlig? Vil det ikke se litt dumt ut hvis jeg snakker med henne og begynner å stryke armen hennes? :!:

Kan dere linke en film på youtube der dere viser hva dere mener? Masering i frimuttene?

Lenke til kommentar
Tror også man skal være litt forsiktig med PUA-opplegget deres dersom man har høyere forhåpninger enn et ligg.

 

Tror også man skal være litt forsiktig med å poste ting man tydligvis ikke har peiling på. Stakkars gutten kan ta innlegget ditt særiøst og dermed velge å avvise noe som kan hjelpe han til å få et bedre selvbilde.

 

Men for å svare Trulsoføstlandet:

 

Du sier at du er en "klovn" og er redd for at dette skal ødlegge sjansene dine hos damene. Det å være morsom er et pluss, men når du går over til å være en klovn så vil du fortere bli sett på som en venn enn kjærestemateriale. For å få frem forskjellen mellom det å være morsom og det å være "klovn".

 

1. Person til "klovn": Haha, du er morsom. Si noe morsomt!

2. Person til morsom: Haha, du er morsom. Det er kult å henge med deg.

 

Ved å være en klovn blir du deres personlige underholder. Vi kan si det slik: Du er morsomheter med en person bak seg, mens ved å være morsom er du en person med morsomheter bak seg.

 

Så hva vil du være? En jukebox eller en rockestjerne?

 

 

EDIT: For å svare på det med kino, så vil det si berøring. Bare det å la benet ditt hvile inntil hennes er berøring, så vær kreativ for hvordan du vil starte det, og deretter eskalere.

 

Hvis du er nærvøs for berøringen, så start veldig rolig og eskaler i deres eget tempo. Blir du ukomfertabel så ser det bare dumt ut. Å fortelle deg hvor og når du skal ta på ting blir veldig vannskelig, det kommer helt ann på situasjonen. Men f.eks "dra hun etter deg" mens du holder hun i hånden hvis du skal vise henne no, for så å holde rundt korsryggen eller nakken hennes når dere har kommet frem osv....

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Tror også man skal være litt forsiktig med PUA-opplegget deres dersom man har høyere forhåpninger enn et ligg.

 

Tror også man skal være litt forsiktig med å poste ting man tydligvis ikke har peiling på. Stakkars gutten kan ta innlegget ditt særiøst og dermed velge å avvise noe som kan hjelpe han til å få et bedre selvbilde.

 

Det er litt vel ensidig fokus på PUA-opplegget i det forumet her, og jeg tror det er vel så farlig om han tar det altfor seriøst.

Lenke til kommentar
Tror også man skal være litt forsiktig med PUA-opplegget deres dersom man har høyere forhåpninger enn et ligg.

 

Tror også man skal være litt forsiktig med å poste ting man tydligvis ikke har peiling på. Stakkars gutten kan ta innlegget ditt særiøst og dermed velge å avvise noe som kan hjelpe han til å få et bedre selvbilde.

 

Det er litt vel ensidig fokus på PUA-opplegget i det forumet her, og jeg tror det er vel så farlig om han tar det altfor seriøst.

No offence, men det virker som du er en av de som har tatt utgangspunkt i det som står i sjekke-tråden og kun tror at PU handler om å få pule så mye man over hodet klarer i løpet av kortest mulig tid.

 

Jeg vil anbefale deg å få alle facts og litt større innsikt i hva du ber folk holde seg unna.

 

Og jeg vil med det samme anbefale PU til TS, etter som det har forbedret mitt liv på alle fronter, og nei jeg har ikke hatt et eneste ONS. Hverken før eller etter jeg oppdaget PU. Det er rett og slett ikke min stil. Hva man gjør med kunnskapen er opp til hver enkelt sine ønsker. :)

Lenke til kommentar
Gjest trulsoføstlandet

Ok.

 

Jeg vil komme med oppdateringer i løpet av neste uke. Målet mitt er å komme meg på fest om 2 uker (har høstferie, så går ikke på skolen denne uka, så får ikke spurt) hvis det er noen fester da. Eventuelt finne på noe med target :p

Så får jeg ta det der i fra. :)

 

Gleder meg faktisk :p

Lenke til kommentar
No offence, men det virker som du er en av de som har tatt utgangspunkt i det som står i sjekke-tråden og kun tror at PU handler om å få pule så mye man over hodet klarer i løpet av kortest mulig tid.

 

Jeg vil anbefale deg å få alle facts og litt større innsikt i hva du ber folk holde seg unna.

 

Og jeg vil med det samme anbefale PU til TS, etter som det har forbedret mitt liv på alle fronter, og nei jeg har ikke hatt et eneste ONS. Hverken før eller etter jeg oppdaget PU. Det er rett og slett ikke min stil. Hva man gjør med kunnskapen er opp til hver enkelt sine ønsker. :)

Jeg har ikke lest sjekketråden en gang, så det kan du ta helt med ro. Jeg har imidlertid lest The Game og vil mene jeg har satt meg tilstrekkelig inn i det. Selvtillitt er vel og bra, og er det noe sånt som skal til - for all del - jeg tror dog det finnes langt bedre måter å forbedre selvtillitten på.
Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest sjekketråden en gang, så det kan du ta helt med ro. Jeg har imidlertid lest The Game og vil mene jeg har satt meg tilstrekkelig inn i det. Selvtillitt er vel og bra, og er det noe sånt som skal til - for all del - jeg tror dog det finnes langt bedre måter å forbedre selvtillitten på.

 

At du har lest the Game kvalifiserer ikke for å dømme alt innenfor personlig utvikling. Jeg kan garantere deg suksess hvis du leter og prøver litt frem, fordi det ikke nødvendigvis handler om TRIKS, slik alle oppfatter det. Det handler om å få frem det du egentlig vil, og gjøre noe med det.

 

 

TS, jeg har vært litt i samme posisjon som deg, om enn ikke helt lik. Greien for meg har alltid vært at jeg følte meg litt for snill, var litt for mye og ga litt for mye til venner som egentlig ikke gir meg så mye verdi. Har midlertidig de siste par årene konsekvent søkt etter mennesker med egenverdi slik at jeg ikke trenger å ta så jævla mange hensyn hver gang jeg skal henge med noen.

Hvis du føler deg som en klovn, har du noe å gjøre. Du må sette deg ned, finne ut hva du vil i livet. Hva er det som driver deg? Hvorfor er du klovn og ikke den mannen du vil være? Hvorfor? Etter mitt hode betyr klovn at du prøver å blidgjøre andre for å glede DEM, mao tar du ikke hensyn til deg selv. Husk også at DU skaper DIN identitet, hvis du blir sett på som en klovn: rist det av deg. Være den du vil være. Er ikke nødvendigvis så vanskelig som du tror.

Lenke til kommentar
No offence, men det virker som du er en av de som har tatt utgangspunkt i det som står i sjekke-tråden og kun tror at PU handler om å få pule så mye man over hodet klarer i løpet av kortest mulig tid.

 

Jeg vil anbefale deg å få alle facts og litt større innsikt i hva du ber folk holde seg unna.

 

Og jeg vil med det samme anbefale PU til TS, etter som det har forbedret mitt liv på alle fronter, og nei jeg har ikke hatt et eneste ONS. Hverken før eller etter jeg oppdaget PU. Det er rett og slett ikke min stil. Hva man gjør med kunnskapen er opp til hver enkelt sine ønsker. :)

Jeg har ikke lest sjekketråden en gang, så det kan du ta helt med ro. Jeg har imidlertid lest The Game og vil mene jeg har satt meg tilstrekkelig inn i det. Selvtillitt er vel og bra, og er det noe sånt som skal til - for all del - jeg tror dog det finnes langt bedre måter å forbedre selvtillitten på.

The Game er ikke noe annet enn god underholdning og leseglede. :)

Det lille du får vite om PU der er noen små ytterkanter av en konkret metode som heter Mystery Method. Så hvis det er The Game du baserer deg på, så vil jeg si at den delen du vet er som en dråpe ferskvann i havet.

 

However: on-topic!

Til TS!

Ha det morro! Det er det aller viktigste! Og hold oss oppdatert med hvordan det gikk. :)

Lenke til kommentar
men poenget mitt er at selv om det sikkert står mange fine triks der

 

Da tror jeg du har missforstått hva PUA handler om, selv om jeg ikke vil gjøre dette til en stor diskusjon.

 

Etter mitt syn handler PUA om selvutvikling, lære seg å kommunisere med andre og flere andre ting. Å ty til sjekkelinjer eller manus i snakkinga er jo bare helt teit, og jeg tror ikke det mange som driver på den måten.

 

Til t-starter vil jeg si at du er inne på en god tanke når du setter deg selv like høyt som du gjør med andre, men du fullfører jo ikke. Det skinner jo fram av at du ser på deg selv som den heldige nerden ingen har oppdaget identiteten til. Du er den personen du vil være og nå ser du på deg selv om vellyket. Hver din nye identitet, ikke spill den. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Big_bang

For meg så høres det ut som du er i ferd med å forandre på den du er, men et godt hint er å forandre seg inn til den person man er.

Det hørtes kankje litt skrudd ut, men du sier at du vil for alt i heile verden ikke bli sett ned på igjen.

At du forandrer deg for at andre skal like deg, det kan bli litt vanskelig.

Det kan henda du finner deg i å være en an person ut i fra hvem du er sammen med, å det vil ikke gi noen godt utfall.

Jeg anbefaler at du først trives å være sammen med deg selv og former deg som du vil å ikke hvordan du du tror at alle andre vil at du skal være.

 

Å når det kommer til jentene :)

Selvsikkerhet er nøkkel orde, for å si det slik.

Om du føler for å be en jente ut, så for all del spør.

Spør på en flørtende måte, som om du ikke har noen ting å tape om hun skulle si nei. For det er faktisk det verste som kan skje.

Jeg kan selv sitte på en cafe og en fin servitør kommer for å høre hva jeg vil bestille.

Mine direkte ord er:

Hei:) Er du singel?

Servitøren gikk nettopp fra hvit til knall rød=P

Er svaret ja så fortsetter jeg med spørsmål 2:

Jeg å noe venner skal på kino i kveld, lyst til og hive deg med. For du et smilende jeg veit ikke som er heilt normalt. da er hun allerede solgt=)

Jeg sier ikke at jeg er noen romio, men jeg har aldri vert redd for å være frempå.

Det er derfor jeg sier til deg, vær sikker på at den personen som du forandrer deg til er deg, og trives med det.

Er du fornøyd med deg selv så for du fort selvsikkerhet og en spesiel utstråling som andre tiltrekker seg til.

 

Håper dette hjelper deg litt.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest trulsoføstlandet

Den personen jeg er i ferd å utvikle meg til, tenker kun på seg selv. Eneste grunnen til at jeg vil bli likt, er at jeg føler meg konfertabel (wtf, aldri skrevet det ordet før :p) hvis folk liker meg. Greit nok å bli likt, men jeg vil bli likt av folk som jeg også liker. Folk som suger energi er ikke gode nok. Jeg vil bli likt og like folk som veksler samme positive energi, folk med ambisjoner, folk med vilje, folk som vil noe!

 

Likevell så vil jeg ikke si jeg forandrer meg stort. Tinga jeg gjorde da jeg begynte på vgs var å ikke finne meg i alt mulig, jeg satte meg selv høyere, ble mer kapitalistisk i tankegangen, jeg så på livet som en kamp, jeg så på alle folk som mennesker med puls, også teh hot chicks. Dette vil jeg si var indrigiensen til et bedre menneske :p

 

Begynner å bli sikkrere og sikkrere på å be jenta ut. Eneste jeg er bekymret for er snakke emner.. Ja, jeg vet at orda ikke betyr så meget, men jeg kan likevell ikke komme med settninger som "Hva synest du om kumlokka som ligger på gata? jeg synest de ser helt fantastiske ut. Jeg har tenkt å invistere i kumlokk og innføre dem som valutta i Norge når jeg blir Gud."

 

Jeg vet at dere på forumet forguder og elsker oppdateringer, så jeg skal oppdatere dere etterhvert som ting skjer. :)

Lenke til kommentar
Gjest trulsoføstlandet

NY OPPDATERING!

 

Jeg mannet meg opp til å spørre henne om kafe. Hun ble veldig overasket og usikker, hun spurte om hvem andre som skulle, jeg svarte bare oss, så spurte hun om venninna som gikk ved siden ville være med, men hun kunne ikke. Vi ble enige å gå med to andre kamerater av meg på kafeen (forslag av kamerat). Så i morgen skal jeg på kafe.

 

Gikk ikke helt som forventet, men jeg er veldig stolt av meg selv som klarte å spørre! Det følest så godt! :D

 

Takk til alle som backa meg opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...