jomargr Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det er delte meninger om OneCall's kundeservice, langt de fleste er negative. Dette er etter min mening feil, sannheten er de ikke har noen kundeservice! Min sønn (som går på skole 500 km fra hjemmet)mistet summetonen for ca. 1 måned siden. Han ga beskjed til OneCall på deres webside, og fikk svar (relativt snart) om at abonnementet ikke var sperret og at alt var ok. De fastslo at det var feil i telefon innstillingene. Han fikk låne et sim kort fra en annen kamerat som benyttet OneCall og alt virket. Ga ny beskjed til OneCall om tilstanden. Denne beskjeden hadde han ikke fått noe svar på. Jeg kontaktet OneCall på telefonen for en uke siden. Dama jeg fikk kontakt med, etter den vanlige lange ventetiden var godt opplært. Det er telefoninnstillingene som er feil! De kunne ikke sjekke opp om deres system var ok! Min sønn måtte bare låne seg en telefon og ringe opp. (Å snakke, i muligens 1 time til ett 5 sifret nummer, med en mobiltelefon er det ikke rom for i studielånet!) Dersom du benytter OneCall får du bare piping. Dersom du benytter et annet selskap får du beskjed om at samtalen ikke kan kobles. Dette betyr etter min mening at nummeret er blokkert, eller det er en feil av OneCall. Jeg har anbefalt min sønn å portere nummeret over til et annet selskap, dette tar vel ca. 1 måned. Trolig kortere tid enn å få noe ordnet hos OneCall. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ring å si det er feil med simkortet. Da får du nytt simkort etter 2-3 dager. Er jo ikke sikkert det er simkortet som er årsaken, men det skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Dersom det er sim-kortet som er i ustand skulle ein få den vanlege feilmeldinga om at "den du ringer kan ikke nås for øyeblikket". Dersom ein tek sim-kortet ut av telefonen og får ei anna feilmelding kan det vere verken telefonen eller sim-kortet som er noko gale med. Då burde One Call greie å finne problemet. Eg ville prøvd å ringe/maile Thomas Sandaker, marknadsdirektøren i One Call. Han har vore med i ein del diskusjonar om selskapet her på forumet, og virkar å vere ein grei kar. Sjølv om dette nok ikkje er hans bord kan han nok få dei rette til å sjå på saka. Endret 22. februar 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Er jo bare å sette simkortet i en annen telefon så finner du fort ut om det er telefonen som er problemet. Ikkeno hokkus pokkus akkurat. Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 OneCall må ha Norges dårligste kundeservice. Hittil i år har jeg sendt tre klager på fakturering i forbindelse med utenlandspriser. Hver gang har det tatt 5-6 dager før jeg har fått svar, og da har tonen vært arrogant. Problemet er prisene er opptil 20 % høyere enn det de oppgir på hjemmesiden, og hver gang skylder de på eurokursen. OneCall skryter av å ha de laveste utenlandsprisene, men det er rett og slett kun på papiret. Blank løgn! Nå har jeg byttet til Talkmore Fastpris Mini, og håper det blir bedre. Oppfordrer alle som har problemer med dem å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Personlig har jeg aldri hatt noe trøbbel med OneCalls kundeservice.. har ikke brukt den så hyppig, men de gangene jeg har hatt behov for det har jeg fått hjelpe kjapt og hyggelig... bedre enn mine tidligere erfaringer med andre operatører.. Lenke til kommentar
Sluagh Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har fått god hjelp de gangene jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice. Har du forsøkt å maile dem eller ringe dem? [email protected] er mailadressen iallefall. Jeg hadde lignende feil men med en annen operatør, fikk nytt SIM og problemet var løst for min del Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har også kontakta dem via web/ e-post og fikk svar i løpet av et par dager om jeg husker rett, mulig det var en helligdag imellom. Syns nå det var som akkurat som forventa, og de svarte nå fornuftig, så ikke noe å si på det. Lenke til kommentar
jic Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vel, jeg har ikke OneCall, så skal ikke uttale meg om saken. Utfra erfaringer fra andre så har jeg merket at det spørs hva slags spørsmål du spør. Jeg skulle reise til utlandet og var usikker på prisene med mitt abb og jeg sendte mail til kundeservice, samtidig som broren min sendte et annet litt mer teknisk spørsmål relatert til problemet sitt, jeg fikk svaret mitt dagen etter mens brodern fikk sitt svar etter 2 uker. Så mitt erfaring er det spørs hva slags type spørsmål du stiller til hvor rask svar du får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå