Gå til innhold

Noen kommentarer på oppsettet mitt før jeg bestiller? :)

Anbefalte innlegg

Vel, tiden har kommet for å skifte fra 0.8 ghz p3 med 128mb ram til noe litt bedre og mer framtidsrettet :wink:

http://www.home.no/moyner/pc/

Jeg har lagt inn oppsettet her som en html fil, med linker osv... For de som ikke gidder å klikke, så kan jeg oppsummere:

ferdig.jpg

Merk at jeg ikke har med mus, tastatur og skjermkort. Det har jeg, og mitt GeForce 3 Ti 200 128ddr duger litt til, får vel kjøpe et 9700 med tiden.

1.) Noen kommentarer (lurer litt på vifte, noen bedre som finnes på komplett?)?

2.) Noe som kan gå til helvete når jeg montérer, jeg er spesiellt bekymret med tanke på å sette på CPU-kjøler. Jeg har liksom byttet ut alt i en PC untatt den og CPU (sier seg nesten selv :)), og jeg er litt redd for å knuse vcore. Men jeg kommer til å følge instruksjonene til punkt og prikke, og har assistanse så det går nok bra.

Jeg sjekker innom denne posten litt senere i kveld for å besvare. Takk for alle svar på forhånd! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor velger du ikke:

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB  

Denne koster bare 90 kr mer enn den du har valgt. :-?

Greit... Forsåvidt en god idé, trodde jeg hadde 8mb cache. /me er litt tr0tt.

Lenke til kommentar
jeg vil anbefale og hoppe opp på 120gb hd...
Det er det ikke plass til i budsjettet mitt akkurat nå... Jeg har en 30gb til som også skal brukes, så det får holde.
Ser fin ut, den. Skjønt, hvis du kjøper boxed-utgaven av cpu, slipper du å kjøpe prosessorvifte + at du får garanti.

CD-Rom'en kan med fordel byttes ut med en grei DVD-rom. prisen er omtrent d samme.

AMD sine boxed kjølere er ikke akkurat blant de beste, og jeg planlegger å klokke litt. Men joda, kanskje. Det er btw samme montering osv?

kjøp en Mist Silent Twin fra microplex i stedet for den viften du har valgt.

Med mindre den er meget overlegent bedre tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe fra en annen butikk, hvis jeg skal ha mer kjøling senere, så kanskje...

De har jo dette kortet som ukens tilbud

Da tar jeg det istedet, takker :)

Takk for all respons, keep em coming ! :smile:

Lenke til kommentar
Ser fin ut, den. Skjønt, hvis du kjøper boxed-utgaven av cpu, slipper du å kjøpe prosessorvifte + at du får garanti.

CD-Rom'en kan med fordel byttes ut med en grei DVD-rom. prisen er omtrent d samme.

Ening med begge, men garanti har han uansett. Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig. Men med boxed har han garanti fra produsenten.

Ellers er det det de andre sier, ta ukens tillbud på rev 2.0

Dvd spiller istedenfor cd spiller

Du skriver ingenting om skjermkort, har du det fra før av?

Hva med skjerm?

Disketstasjon(jo, man kan få bruk for denne)

Hva med å hoppe på 120Gb? Dette er imidlertid ikke så viktig, du kan jo legge til flere disker seinere.

Ellers ser den fin fin ut.

Edit: der hadde han jammen svart på mange av de allerede.

P.S Et slikt system fortjener noe bedre en Win 9x.

Lenke til kommentar

Du skriver ingenting om skjermkort, har du det fra før av?

Hva med skjerm?

Disketstasjon(jo, man kan få bruk for denne)

Merk at jeg ikke har med mus, tastatur og skjermkort. Det har jeg, og mitt GeForce 3 Ti 200 128ddr duger litt til, får vel kjøpe et 9700 med tiden.

:wink:

joda, jeg har "lånt" en diskettstasjon fra en av de andre PC´ene jeg har.

Og angående 9x: Windows 2k/Redhat dualboot ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor en rambrikke når du går for et nForce2 hovedkort? De fleste sier en får mer minneytelse med 2 like rambrikker for å utnytte dual ram som nForce2 korta kan. Eller ligger det ei snar oppgradering og lurer - innkjøp av ei 512 brikke til? Fikk gode resultat med en Cooler Master "Heatpipe" kjøler fra komplett på en XP1700 på et MSI nForce2 kort, temperaturen stiger 4 til 5 grader fra null arbeid til Sandra CPU Burn In 3 kvarter, topp på ca. 54 grader. Har 4 CoolerMaster kabinettvifter som får 7V pga. støyreduksjon - 12V er ille, er nå betydelig stillere enn en P3 maskin på samme kontor, har også "strømpebukse" som innsugsfilter foran på midi-kassa fra Chieftec. Siden alt er satt opp fra Komplett vil eg også anbefale Cooler Master sin 4002 harddisk-kjøler til 268,-. Har brukt slike på flere maskiner modifisert til å gå på 7V etter at min IBM 75 serie disk røyk jula 2001 i en Tundra maskin (PsData).

En shims kan være ei forsikring mot å knekke Prosessor ved montering av kjøler, må vel til en annen leverandør enn Komplett, feks: Microplex, 3DFXCool m.fl. For å ha plass å arbeide på med montering av kjøler lønner det seg etter mitt syn å ta den jobben før hovedkortet er montert i kabinettet, spesielt om en monterer uten shims, flata som kjøleren ligger mot Prosessor er mindre enn lillefingerneglen på dagens AMD XP...

Lenke til kommentar
Hvorfor en rambrikke når du går for et nForce2 hovedkort? De fleste sier en får mer minneytelse med 2 like rambrikker for å utnytte dual ram som nForce2 korta kan.

Der kom det opp ja. Må bare gjøre det klart at dual ram gir minnimal ytelsesøkning(0-3% med overvekt på 0). Altså ikke noe å stresse for.

Ellers var det noen fine tips der :wink:

Pc en din ser vel egentlig hel fin ut nå, resten blir flisespikkeri. Vedrørende vifte vet jeg ikke så mye, men tror MCX462PLUS: Swiftech CPU-kjøler, u/vifte er en av de bedre, og med en god vifte(papst?) tror jeg den sparker krafitg ifra. Men ikke akkurat noe budsjettløsning nei.

Lenke til kommentar

Bare for å holde dere oppdatert så har jeg nå bestillt, med en rekke mindre endringer:

8mb cache hdd.

Intellimouse ex. 3.0

V.2.0 Av NF7-S

:)

Ellers så er nå orderen pakket og klar, jeg har hjem på kvelden, bor i Oslo.

Når vil jeg få sakene da?

For å avslutte vil jeg bare takke alle som har svart :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...