Ariane Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei, jeg ønsker gjerne tips om hvilke cd'er jeg bør innlemme i en cd-samling med norsk musikk som skal sendes i bursdagspresang til utlandet. CD'ene bør være fra ulike kategorier.. Innen klassisk er Leif Ove Andsnes med noe Grieg obligatorisk, men hva velger jeg i rock, elektronisk, folkemusikk etc ? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Gorgoroth - Pentagram (metal) deLillos - Suser avgårde (pop) Motorpsycho - Timothy's Monster (rock) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Arne Nordheim - Electric (moderne "klassisk") Røyksopp - Melody AM er vel en fin ting å ha om du vil ha med elektronisk. Motorpsycho synes jeg også er et bra valg for rockenroll. Lenke til kommentar
Ariane Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Her er det bare å komme med flere forslag. Skulle gjerne hatt noe med norsk tekst også. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ulver - Kveldssanger Ulver - Bergtatt, et Eeventyr i 5 Capitler Ulver - Shadows of the Sun Hvis noe av dette faller i smak, er det bare å sjekke ut resten av Ulver-platene. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Gåtes to plater Jygri og Iselilja? Lenke til kommentar
Ariane Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Gåtes to plater Jygri og Iselilja? Jla: Hvilke av disse er best? Røyksopp er et godt forslag. Ellers har jeg rablet ned Kaizers Orchestra, Mari Boine, Vamp, Sirenia mm. Hvem kan representere norsk pop? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Personlig holder jeg vel en knapp på Iselilja. Når det gjelder pop, hva med Briskebys "Jeans for Onassis"? Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Electronica/jazz: Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ville sendt samlecd'n til postgirobygget. Tror ikke delillos fæle, sure vokal er noe for en som ikke kan norsk en gang.. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Postgirobygget når ikke deLillos til tærne. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Postgirobygget når ikke deLillos til tærne. Objektivt sett - hvorfor? Trådstarter, dumdum boys og jokke&valentinerne er da heller ikke feil Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 CC Cowboys og Seigmen er også fete norske rockeband. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 The Core - Vision (jazz) Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 norsk emo har jo høy status. spesielt Youth Pictures of Florence Henderson og rest of my life. du kan laste ned alt av disse artistene gratis her: http://thatspunk.linustorvaldsfacts.com/ Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Objektivt sett - hvorfor? Objektivt sett? Skal det liksom være en felle? - DeLillos regnes ofte som en av de "fire store" innen norsk rock, sammen med DumDum Boys, Raga Rockers og Jokke & Valentinerne. Postgirobygget er vel stort sett bare kjent for den irriterende krabbe-låta som foreldrene dine liker så godt, samt sikkert en eller annen 'best of' som ligger og slenger i tusen biler rundtom i landet med ølsøl på og striper i. - Blant forståsegpåere som f.eks. landets musikkritikere (som selvsagt ikke har noe mer peiling enn deg eller noen andre (ingen ironi)) har også deLillos en høyere status enn Postgirobygget. - Postgirobygget spilles også helt sikkert mye oftere på P4 (nå bare gjetter jeg), og det er et klart poeng til deLillos. - DeLillos har skrevet Hjernen er alene, den sangen alene sammenlignet med alt Postgirobygget noensinne har gitt ut er god nok grunn til å hevde at deLillos er et bedre band enn Postgirobygget. - DeLillos heter deLillos, mens Postgirobygget heter Postgirobygget. Knockoutseier til deLillos, mot et band som hadde hørtes akkurat like "kult" ut om de kalte seg SAS-Hotellet eller Tryvannstårnet (bortsett fra at Tryvannstårnet egentlig var ganske kult, da). - DeLillos er bedre enn Postgirobygget. Musikalsk og lyrisk. Om hundre år er Postgirobygget glemt (kanskje bortsett fra den satans krabbe-låta), mens deLillos fortsatt vil bli husket. Syns dette helt klart var mitt mest objektive punkt hittil! Da kan jo du komme med noen objektive sannheter som motbeviser det jeg har sagt, om du gidder. Bruk gjerne spilletid på P4 som argument, om mulig, eller antall opptredener på Norge rundt. Inntil en overbevisende rekke med fakta er på plass, vil jeg fortsette å mene at Postgirobygget ikke når deLillos til hverken knærne eller tærne Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 DePress - Block to Block The Aller Værste! - Materialtretthet Lenke til kommentar
Ariane Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Postgirobygget når ikke deLillos til tærne. Et mulig måte å løse dette på er jo rett og slett å kjøpe en cd av hver og la mottakeren bestemme hva han synes er best. Men hvilke cd'er? Øystein sunde Hmmm.. nei. Frk. Bibelstripp liksom. The Core - Vision (jazz) Skal sjekke dem ut. Hva med noe "eksotisk" norsk musikk. Vet ikke helt hva jeg legger i dette begrepet, men tenker unik sound, men ikke for sær. Å dessuten er det noen som har forslag til samisk musikk utenom Boine? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Elektrojazz tror jeg er litt småtypisk norsk. Tror også forsåvidt at norsk frijazz er verre en polsk, men vi trenger ikke gå den retningen. Xploding Plastix var det en som nevnte. Kan også ta Jaga Jazzist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå