Gå til innhold

GeForce 8800 GTS - Blokkert av Windows...?

Inca

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt mitt GeForce 8800 GTS-kort i nesten to år nå, og det har fungert optimalt og smertefritt, men i det siste har det skjedd merkelige saker.

Etter å ha spilt Gothic III, begynte skjermen å fuske. Fikk beskjed fra Windows om at "skjermdriveren sluttet å fungere" og ville bli startet på nytt.

Dette skjedde flere ganger, og ikke bare inne i spillet [spillet har plenty av bugs,ja].

Røde prikker og loddrette streker begynte å dukke opp på skjermen min, og pcen restartet automatisk. Det endte til slutt med at Windows blokkerte skjermkortet "på grunn av feil",

og jeg kan ikke annet enn bruke pcen i 16 farger. Disse loddrette strekene [som er der helt fra oppstarten av pcen, ikke bare i Windows] virker for meg veldig mystiske, og jeg frykter at selve kortet har tatt kvelden. Jeg kan ikke laste opp en screenshot, fordi dere ikke vil se de mystiske strekene. De finnes nemlig bare på min egen skjerm, og vises ikke på andres.

Ja, jeg har prøvd å installere nyeste driver, men Windows har blokkert kortet.

Ja, jeg har fjernet støv fra kort-viften.

Har dere noen tips til hvordan jeg skal fikse det?

Kan det være skjermkortet som ikke lenger funker, eller kan det være andre årsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan høres ut som at kortet har gått på en smell ja, etter hva du beskriver.

Virker sånn. satte inn et eldgammelt vga-kort, og det funket normalt.

uten disse mystiske strekene.

så var det bare om å gjøre å få et bra og billig gamingkort,da! :-)

Lenke til kommentar
Jo, men først kan du vel forsåvidt prøve å få igjen et kort på garantien, evt. kjøre reklamasjon? Ville forsøkt det i alle fall. Er du heldig, får du kanskje et bedre kort i bytte, slikt har skjedd på forumet her før.

Problemet er at firmaet som jeg kjøpte skjermkortet gjennom nå er nedlagt.

Har jeg da noen sjans på garantien? kanskje kontakte produsent direkte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...