Gå til innhold

05 mars 2009

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk meget god hjelp her for noen år siden da jeg skulle bygge meg min første PC.

Har vært knall fornøyd med den helt siden, men nå etter at jeg prøvde å "mekke" litt på den for å justere støynivået er den helt dø........ Orker ikke å kaste bort mer tid eller penger på den så da velger jeg å bygge meg en ny pc, og det er her jeg trenger hjelp fra dere som mer erfarne og ikke minst oppdaterte enn meg.

Litt om hva jeg ønsker meg :

Har last om intels nye i7 og dette er noen jeg kunne godt tenkt meg.

Har lest om mange som har kjøpt 2* et eller annet skjemkort og kjørt crossfire, dette virker også som et godt alternativ men er jo ikke et must for meg. Men vil ha et OK skjermkort ikke det beste og dyreste, men heller det som gir meg mest for pengene.

Resten har jeg ikke peiling på. Men trenger alt.

* Oppgraderings vennelig HK

* trådløs nettverkskort (vet ikke om det følger med et HK)

* Gaming tastatur, mus og musmatte

* Høytalere (gjerne med sub og litt kraft siden jeg bruker pcen til musikkavspilling på fester osv)

* 24 - 26 tommers skjerm, eller kanskje 2 * 22` eller 24`.

* Gjerne litt stilig Kabinett men støysvakt og romslig framfor utseende

* Gode og mye ram og ca 500gigg hd

* STØYSVAK strømforsyner, kjøpte meg noe dritt sist som bråker som et uvær hver gang jeg bruker pcen..... dette vil jeg unngå denne gangen. Trenger ikke å være knyst som grava men setter stor pris på at den ikke bråker så mye.

* Dvd brenner og dvdspiller (trenger ikke bluray, da jeg ser på filmer og slikt i et annet rom, men koster ikke all verden slenger jeg med det også)

Vet ikke om jeg har glemt noe da, men trenger jo ALT så hvis jeg har glemt noe så ta det gjerne med i handlekurven.

Bruker pcen jeg har nå til wow og surfing/nedlastning.

Kommer ikke til å bruke pcn til noe mer enn det egentlig, alt av spill jeg tester gir meg ikke samme kick som wow, så da har jeg rett og slett gitt opp å prøve noe annet.

Hvis dette blir overkill bare for å kjøre wow så kan jeg jo godt ha litt "rimeligere" innmat i pcen.

Det viktigste for meg er at pcen blir støysvak og STABIL.

Kan ikke noe som helst om overklokking.....

Blir veldig glad hvis noen her inne tar seg tiden og setter opp en handlekurv for meg med alt av de delene jeg trenger.

PÅ FORHÅND TAKK!

PS: Budget er på ca. 10 - 15 k

Kan jo ta en bærbar også og bruke det som skrivebordserstatter (ha ekstra skjerm tastatur og mus) Ikke vet jeg hva som er best.....

Vet ikke om jeg er på bærtur når det gjelder budget.... Kom veldig langt med 13k sist jeg bygget pc....

Dette ble nesten et foredrag... Beklager lengden og eventuelle skrivefeil...

5mars er da jeg får nett i den nye leiligheten min, håper alt er klart til da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...