Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nvlddmkm.sys har sluttet og svare.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at dette problemet er så populært at det har sin egen internettside http://www.nvlddmkm.com/.

Finnes nok ikke en enkelt saliggjørende løsning, og noen blir kvitt det, andre ikke. Og jeg har ikke klart å med sikkerhet sirkle inn årsaken til at jeg fikk dette i perioder med 8800GTS-640 selv heller.

 

Bank i bordet har jeg ikke sett noe til det med mitt nyere GTX285.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Vil bare nevne at dette problemet er så populært at det har sin egen internettside http://www.nvlddmkm.com/.

Finnes nok ikke en enkelt saliggjørende løsning, og noen blir kvitt det, andre ikke. Og jeg har ikke klart å med sikkerhet sirkle inn årsaken til at jeg fikk dette i perioder med 8800GTS-640 selv heller.

 

Bank i bordet har jeg ikke sett noe til det med mitt nyere GTX285.

Det eneste du gjorde var å sette inn et GTX285 kort istedenfor det gamle? Du har ikke byttet noen andre komponenter?

 

edit: kanskje jeg skal sende inn kortet på reklamasjon, igjen :p

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Nei Nerowulf, jeg ordla meg nok litt for kort, for jeg har ikke noe grunnlag for å si at det bare er å bytte til et annet kort, så er problemet løst.

 

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at dette problemet jo på en eller annen måte er Nvidia- relatert. Og for meg har det vært lange perioder der jeg ikke har sett noe til problemet. Men så har jeg også slitt med det i perioder, og uten at jeg har klart å sette fingeren på noe spesielt som er endret, og som kunne forklare det. Jeg har stort sett hatt en clean maskin, med lite programmer installert, og sist jeg var plaget var det rett etter en reinstallasjon og uten noe annet enn FSX flight simulator installert. Jeg byttet for ikke så lenge siden ut C2D systemet med et Ci7 oppsett, og i den forbindelse ny reinstallasjon, men fortsatt med 8800GTS og hadde da en god periode, og ingen slike feilmeldinger. Og siden den tid har jeg også nå byttet ut 8800 kortet med et GTX285, og fortsatt ingen problemer.

 

Så ut fra det kan man jo tolke at det var utskiftning av resten av systemet som løste problemet, men jeg tror ikke det har noen sammenheng, og heller er ganske tilfeldig basert på tidligere erfaringer der dette tullet har kommet og gått i perioder på både nye og gamle installasjoner. Det eneste jeg er ganske sikker på er at ekstrem overklokking kan fremprovosere en slik feil, men det er åpenbart også andre ting som kan skape det. Jeg har fått dette med uklokket kort, og som har heldekkende vannkjøl og dermed langt fra for varmt.

 

Nå vet jeg jo at folk med ATI kort også kan oppleve feilmelding som sier at "skjermkortdriveren har sluttet å virke", men akkurat dette Nvlddmkm.sys problemet vil jo forsvinne om man kvitter seg med Nvidia. Det er ikke sikkert det er selve Nvidia driveren som er feilårsak, men det er jo den som feiler, så har man ikke den vil man heller ikke få feilen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt spesielle problemer med Crucial Ballistix og Gigabyte P35, ikke mer enn med andre kort - MEN!!! Jeg har hatt og sett ett skremmende høyt antall med Crucial brikker som tar kvelden - spesielt Ballistix brikker, så jeg anbefaler folk å styre unna - synd, for det er meget bra brikker når de funker.

 

Edit: De aller fleste Ballistix kit'ene jeg har sett "ta kvelden" har tilsynelatende vært ok - men har forårsaket masse rare problemer, så det kan være synderen.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...