Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nvlddmkm.sys har sluttet og svare.


Anbefalte innlegg

Har nylig begynnt å spille AoC igjen, men i går kveld når eg var in-game så krasjet hele pc'en om og om igjen. Skjermen flimret, for å så bli dekket i røde prikkete striper. De sjeldne gangene det ikkje krasjet fikk eg erroren i windows, driveren NVLDDMKM.SYS har slutte å svare og har blitt gjenopprettet.

 

Har åpnet pc'en og fjernet det eg fant av støv, den krasjet igjen i dag når den var på rundt 60 grader.

 

Hjelp.

 

Skjermkort: XFX geforce 8800 GTS 500m 320 mb GDDR3.

Endret av Sverre.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil problemet løyse seg om eg kjøper eit splitter nytt skjermkort?

Tror ikke det. Siden jeg fikk byttet inn mitt skjermkort, og så fikk et nytt et. Ting ble ikke bedre.

 

Jeg har hatt denne feilen helt fra starten av.

 

Edit: Prøv å kjøre Prime95. Se om du får noen feilmeldinger.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Prime 95?

 

Vist det ikkje hjelper med nytt kort, kva kan eg då gjere?

Last ned Prime95. Det er et program som stresser PC'n din for å se om den klarer det.

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=103

 

"Vist det ikkje hjelper med nytt kort, kva kan eg då gjere?"

Det er det jeg prøver å finne ut av på mitt system :p. Det kan være andre komponenter i maskinen din som skaper problemet. (f eks CPU, RAM, HK...)

 

Jeg testet CPU'en med Prime95, og den fant ingen feil med den. Men når jeg stressa RAM'en, så kom det en feilmelding med en gang. Men igjen jeg har kjørt Memtest flere ganger, og har ikke fått problemer der.

 

Dette er trolig et driver relatert problem? Hvorfor ikke oppdatere eler installere disse på nytt?

Kan funke det. Selv har jeg gjort det en del ganger selv (uten hell). Har avinstallert og installert gamle og nye driver (både på den riktige måten, og på fyfy-måten). Har også reinstallert Vista og XP flere ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...