Gå til innhold

Bør Norge skaffe seg hangarskip?

H09I6AN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi må ha hangarskip fordi alle de store "viktige" landene har det?

Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip.

Jeg for min del gir blanke messingen i hvem som har hangarskip :D

Men selv syntes jeg dem er utrolig tøffe :love:

Lenke til kommentar

Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip.

Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn!

Synd at den koster 5 mrd da...

Lenke til kommentar

Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn!

Synd at den koster 5 mrd da...

Heller en F-117 Nighthawk :love: og kjøpe del aksjer i navy seals :ph34r:

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Skal norge ha eit hangarskip så må vi omtrent dobble den styrken vi har no. Vi kan sjølvsagt plassere alt av fly og personell på eit hangarskip men då ligg vi tynnt an om hangarskipet går på grunn med heile det norske forsvaret ombord.

Norge driv så lite med offansive aksjonar at hangardskip ikkje er aktuellt for norge endå.

Lenke til kommentar

LOL - dette var en artig diskusjon. Kanskje hvis vi hadde slått oss sammen med Sverige, Danmark og Finland i et nordisk samarbeid, så kunne vi bygget et hangarskip med plass til et par små propellfly. Alternativt så kan vi bygge om et hurtigruteskip hvis de går konk.

Hei! Et hangarskip er et hangarskip!!! Vi har ikke noen B-stempel bare fordi det er et lite hangarskip! Det er ikke størrelsen det kommer an på, men hvordan du bruker det!

Endret av oleff
Lenke til kommentar
Ja vel, det var ikke det som stod på Wikipedia.

The total program cost, which includes development, engineering, and testing, averaged US$2.1 billion per aircraft in 1997 dollars.[3]

Men prisen per fly i innkjøp (om f.eks Norge skulle kjøpt ett) ligger på i underkant av $800 millioner.

Lenke til kommentar

Spesialtsyrkene er geniale, ikke i en storkrigs-situasjon. Men det er ikke så truende som før. Det som er mer truende er ev. terror, og der har vi spesialstyrkene som er klare.

Og i alle offensive operasjoner er Norges spesialstyrker geniale, se bare hva de har vært med på i Afghanistan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...