b-real Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vi må ha hangarskip fordi alle de store "viktige" landene har det? Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Vi må ha hangarskip fordi alle de store "viktige" landene har det? Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip. Jeg for min del gir blanke messingen i hvem som har hangarskip Men selv syntes jeg dem er utrolig tøffe Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vi må ha hangarskip fordi alle de store "viktige" landene har det? Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip. Jeg for min del gir blanke messingen i hvem som har hangarskip Men selv syntes jeg dem er utrolig tøffe Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn! Synd at den koster 5 mrd da... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Men selv syntes jeg dem er utrolig tøffe Da burde du kanskje vurderer å flytte til et land der det å tjenestegjøre på et slikt skip kan være mulig Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn! Synd at den koster 5 mrd da... :rofl: .... Ler meg ihjel Endret 22. februar 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Vi må ha hangarskip fordi alle de store "viktige" landene har det? Når vi ikke har penger til Ola Nordmann som prøver å gå til NAV så er det helt totalt unødvendig å bygge et hangarskip. Jeg for min del gir blanke messingen i hvem som har hangarskip Men selv syntes jeg dem er utrolig tøffe Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn! Synd at den koster 5 mrd da... Heller en F-117 Nighthawk og kjøpe del aksjer i navy seals Endret 22. februar 2009 av MiKA77 Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 F117 er jo bare helt jævlig stygg! Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Heller en F117 Stealth:D og kjøpe del aksjer i navy sealsxD :rofl: Jeg får i alle fall en god latter i kveld Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 F117 er jo bare helt jævlig stygg! det er ikke det ytre som teller.. det er den indre skjønnhetenxD Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Tilogmed ikke en indre skjønnhet kan overskygge det motbydelige med dette fartøyet. Endret 22. februar 2009 av ozi3333 Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 *sipp* Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skal norge ha eit hangarskip så må vi omtrent dobble den styrken vi har no. Vi kan sjølvsagt plassere alt av fly og personell på eit hangarskip men då ligg vi tynnt an om hangarskipet går på grunn med heile det norske forsvaret ombord. Norge driv så lite med offansive aksjonar at hangardskip ikkje er aktuellt for norge endå. Lenke til kommentar
oleff Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) LOL - dette var en artig diskusjon. Kanskje hvis vi hadde slått oss sammen med Sverige, Danmark og Finland i et nordisk samarbeid, så kunne vi bygget et hangarskip med plass til et par små propellfly. Alternativt så kan vi bygge om et hurtigruteskip hvis de går konk. Hei! Et hangarskip er et hangarskip!!! Vi har ikke noen B-stempel bare fordi det er et lite hangarskip! Det er ikke størrelsen det kommer an på, men hvordan du bruker det! Endret 23. februar 2009 av oleff Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Vet du hva som er tøft? B-2 Spirit Stealthbomber. Vi burde kjøpe en sånn! Synd at den koster 5 mrd da... B2 fly koster faktisk mer enn 5 mrd nok. Siden det bare ble laget 21 B2 fly, så ligger prisen per fly på litt over 2 mrd USD - altså ca 14.4 mrd kroner per fly. Så to B2 fly, koster ca like mye som et hangarskip i Nimitz klassen! Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ja vel, det var ikke det som stod på Wikipedia. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ja vel, det var ikke det som stod på Wikipedia. The total program cost, which includes development, engineering, and testing, averaged US$2.1 billion per aircraft in 1997 dollars.[3] Men prisen per fly i innkjøp (om f.eks Norge skulle kjøpt ett) ligger på i underkant av $800 millioner. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Tilogmed ikke en indre skjønnhet kan overskygge det motbydelige med dette fartøyet. Gøy for piloter som er sci-fi fans. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes ikke det er så værst nå. Viktig å bruke mye penger på spesialstyrkene, det er money well spent. Litt uenig der. Anngående forsvarsevne er vell penger på spesialstyrker å kaste bort store summer på folk som ikke har kapasitet til å forsvare landet. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Spesialtsyrkene er geniale, ikke i en storkrigs-situasjon. Men det er ikke så truende som før. Det som er mer truende er ev. terror, og der har vi spesialstyrkene som er klare. Og i alle offensive operasjoner er Norges spesialstyrker geniale, se bare hva de har vært med på i Afghanistan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå