Gå til innhold

Gamer-tag. Er det greit å få det?

Daye.04

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om denne er gjort før. Lette, men fant ikke noe. Dessuten er jeg heller ikke sikker på hvor jeg skal plassere'n =P

Så. Har du noe imot å bli kalt gamer? I så fall. Hvorfor? Blir du kalt gamer? Synes du at du passer til å bli kalt gamer?

Jeg har virkelig ikke noe imot å bli kalt gamer. Faktisk så er jeg veldig glad i den tag'n. Det symboliserer liksom for meg den delen av befolkningen som spiller spill, og spiller mye. Og siden spill har noe helt spesielt ved seg, skjønner jeg ærlig talt ikke hvordan noen greier å ikke like dem =P

Altså for å være helt ørlig, vil jeg si at jeg skulle ønske jeg kunne bli klassifisert som hardcore gamer (Sånn jeg ser det altså - en som har spilt en hel haug av spill, spiller ihvertfall et par timer om dagen, og gjerne er litt kjent i online spill-områder =P -), men den gang ei. Det er jeg ikke i nærheten av. Dog vil jeg si at jeg kan klasifiseres som en "gamer".

Men det er også mange etter min mening som mener de er gamers, men ikke helt klassifiseres som det. Som for eksempel "casual gamers". De kan bare bli kalt casual gamers. For jeg synes ikke folk som har high score i Peggle, Bejewlded og finner alle de andre spillene sine på 123spill kan kunne kalles "gamers"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett enig i det du sier. Jeg er en gamer. Det vil si, jeg var en gamer. Gamer ikke så mye nå lenger. Blir stortsett bare litt lett gaming av noen 360/ps3-spill. Men, noe jeg gamer hardt er Action Quake. Det er rått, og eier CS når det skal være.

Lenke til kommentar

Godt du ikke har snever oppfattning av ting..

En IKT-Tekniker er for meg en svett tosk som kun sitter inne på et kontor og stirrer inn i en skjerm uten å egentlig vite noe som helst av hva han driver med og pusher ut windowsinstalasjoner over en lav sko og er helt hjelpesløs i andre situasjoner.

Men tilbake til det trådstarter spør om; en gamer er en som er i overkant interessert i et spill, og som riktig nok bruker en god del av tiden sin til dette spillet. Om dette er bra eller dårlig får være opp til en hver å avgjøre, men jeg ser ikke noe galt i dette. Kjenner en god del folk som jeg vil karakterisere som hardcore gamere, og alle disse har et ganske normalt liv utenfor gamingen. Er det bedre å å drikke seg sørpefull en lørdagskveld og gå på byen i stedet for å sitte inne å spille et spill med andre folk?

Lenke til kommentar
Godt du ikke har snever oppfattning av ting..

En IKT-Tekniker er for meg en svett tosk som kun sitter inne på et kontor og stirrer inn i en skjerm uten å egentlig vite noe som helst av hva han driver med og pusher ut windowsinstalasjoner over en lav sko og er helt hjelpesløs i andre situasjoner.

håper inderlig du var sarkastisk der.

uansett, en gamer er en person som interiserer seg for spill og som spiller ett eller flere spill på en daglig basis.

vil ikke kalle meg en gamer lenger, men før gikk det mye i BF2, cod 4 o.l online. Nå som maskinen begynner å dra på åra går det i noe skate 2 nå og da på ps3 istedet.

en gamer er som regel god i spillene også, som regel 2,3 spill han gamer og er god i.

fant en god definisjon på urbandictionary:

1.)someone who plays video games when bored...usually very good at it

2.) someone who plays video games as a hobby

frank::dude i can't belive you got your ass kicked at halo by a fucking 10 year old....jesus fuck man i thought you were a gamer

Lenke til kommentar

Hvorfor håper du ikke JKJK var sarkastisk som faktisk presterte å komme med ganske nøyaktig samme beskrivelse av en gamer..?

Fordi den passet bedre. En IT-ansvarlig trenger peiling for å få jobb, vise til utdannelse, osv. En gamer trenger bare mye fritid, og har det siden dem ikke blir bedt med ut med dem innbilte vennene sine

Lenke til kommentar
Fordi den passet bedre. En IT-ansvarlig trenger peiling for å få jobb, vise til utdannelse, osv. En gamer trenger bare mye fritid, og har det siden dem ikke blir bedt med ut med dem innbilte vennene sine

Den holder ikke, fordi det finnes gamere som tjener såpass mye penger på spillingen at de kan leve av det. Desutten synes jeg det er ganske snevert av deg å si at en gamer ikke blir bedt med på ting. En av mine desidert beste venner er det jeg vil kalle en hardcore WoW- og WC3gamer. Han bruker riktignok en del tid på gamingen, men det hindrer jo ikke han i å bli med på kino, se filmer, dra ut på byen eller noe? Er du virkelig så smalsynt at du ikke klarer å se at en gamer faktisk kan være en normalt oppegående fyr, men i stedet for å bruke masse tid på f.eks sport eller bil velger å spille data/konsollspill. Men dette gidder jeg ikke å diskutere noe mer her nå. Du har din fulle rett i å mene det du mener, men skal du diskutere mer kan du sende meg en pm.

Lenke til kommentar

Hvorfor håper du ikke JKJK var sarkastisk som faktisk presterte å komme med ganske nøyaktig samme beskrivelse av en gamer..?

Passet bedre? "ikke har gjort noe annet enn å spille"? "er håpløs i andre situasjoner"? Det er da akuratt like usannsynelig at dette stemmer når det gjelder gamers som det Msg sa om IKT-Tekniker. Jeg mener, det er et fett om han kan vise til ting i både hue og ræva, når han ikke gjør stort annet enn å pushe windows-innstalasjoner. jeg har sett mer enn nok av IKT'ere som ikke kan mer enn mora mi til å si meg enig i hva Msg sier.

Dessuten. Hva i granskauen mener du med at gamers ikke har venner? "innbilte venner" sier du?

Man kan altså ikke være gamer og ha venner? I så fall er det virkelig få gamers i verden. Jeg har støtt på en gamer så langt som ikke har venne,r og bare sitter inne. Og jeg har vært på mange LAN også videre.

Lenke til kommentar

Jeg gamet UT3 online med noen kamerater jeg gikk på VGS med her om dagen. Mulig det bare var innbilte venner, og at jeg faktisk bare satt og trykket på en trefjøl mot et vindu. Du vet, gamere har jo ikke venner, ei heller et liv.

Dette var dog etter at jeg hadde vært hos en kamerat og sett film; snakker om lite stereotyp gamer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...