TGB Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Idiotregler. Alle kompaktkamera har idag videofunksjon. Dessuten har jo også endel mobiltelefoner det. Man skulle nesten tro de arrangerte festival i et område uten særlig elektronikk, ala et øde sted i Mali... nå var det vel egentlig bare en tanke fra min side men skal ikke se bort i fra at Roskilde ledelsen praktiserer det slikt... Har du bra forsikring er jo dette perfekt for D700 + 24-70mm f/2.8 (som begge har værtetning som du seriøst trenger i slike miljø), trenger ingen blits. D700 kan heller ikke ta video eller lyd, så i henhold til regelverket Ikke at jeg hadde tasset rundt på Roskilde med slikt utstyr, garantert å komme hjem uten utstyr Helt ærlig tror jeg du kommer langt med stabel engangskamera - få fotobula til i scanne negativene i høy oppløsning. Billig og tapet blir ikke stort. Endret 25. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hva med en oly µ II (35mm f/2.8 fastobjektiv), og lommene fulle med film . Francis Lenke til kommentar
Leska Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Helt ærlig tror jeg du kommer langt med stabel engangskamera - få fotobula til i scanne negativene i høy oppløsning. Billig og tapet blir ikke stort. Nei, men så er det heller ikkje så lett og lære seg fotografering med eit engangskamera. Ellers så har dåke vært svært aktive mens eg sov (Houston fremdeles), takker for det. Handlelista er som sagt temmeleg komplett, foruten ein liten knekk då eg såg ein måtte ut med 2000,- for å få tak i ein skikkeleg vanntett sekk, som er uaktuelt. Blir heller ein plastpose i ei lita veske ja. Den 24-70mm'en såg interresant ut som ein framtidig normalzoom, skal sjå litt nærmere på den. Når det gjeld 18-135mm'en min så kan den vell egentleg sammenlignes med eit større slagvåpen. Vil ein klare seg med ein 55mm 1.4G på ein slik lokasjon, eller er muligheten for litt zoom eit must? Eg vil minne på at det er ikkje sjølve konsertane eg er interresert i. Eg har frå før av også ein 11-18mm Tamron. Dersom ein skulle investert i eit "bruk og kast objektiv" vil Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR være det beste alternativet? Aksel Endret 25. februar 2009 av Leska Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Dersom ein skulle investert i eit "bruk og kast objektiv" vil Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR være det beste alternativet? Det er det mest allsidige alternitivet som er billig ihvertfall. Vil du være mer kompakt, så er nok den nye AF-S 35mm f/1.8 DX en ide. 55mm vil være for trangt i en slik setting som Roskilde er. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå