Gå til innhold

Skjerm til spill

Snowbear

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del om skjermer både på hw.no sitt forum og på andre nettsteder. Kjøpte nylig ny PC med 4870x2, og kjører det på en 20" Dellskjerm for øyeblikket. Funker veldig bra nå, men jeg er klar til å ta steget til en 1920x1200 oppløsning.

Er det noen anbefalinger innen denne oppløsningen?

Jeg har sett tester av de fleste skjermene som er på markedet innen denne kategorien, men klarer ikke helt å bli klok på det. BenQ sin 24" virker som er stor publikumsfavoritt, men får middels score på tester. Andre paneler som ikke er TN-baserte blir anbefalt. Mange skjermer lider av mye bakgrunnsbelysning som nedsetter sortfargen, og de som får topp resultater koster 7000 og oppover. Liker å spille spill som gir en behagelig følelse i WoW og som kan gi den skremmende effekten som Doom har å by på når alle lys er slukket.

Noen gode råd om hvilke skjermer som passer best til spill?

(Har ikke en spesiell pris i minnet, men om den er rimelig er jo et pluss sålenge den er god)

(Har ingen behov for å se film siden jeg har en 50" plasma TV, men om den er god å jobbe med i 2D er jo et pluss når jeg jobber med kjemioppgaven. Men spill er vel første prioritet siden jeg har egen PC på skolen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spørs det hvor høye krav du har til spillytelse, men så vidt jeg har klart å lese meg til er det vel nesten kun LG L227WT-PF og dens forgjenger som har bra nok ytelse for hardcore-gamere iallfall. Tilnærmet ingen inputlag og 2 ms responstid. De fleste andre skjermer som har 2 ms, har dessverre betydelig inputlag. Skjermen jeg nevner har ikke så høy oppløsning som du er ute etter, men for hardcore-gamere er den skjermen det ultimate så vidt jeg har skjønt. Rart det ikke er mer snakk om den her på forumet. Jeg lette mye før jeg fant frem til denne via den anbefalte skjermsiden: http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html

Endret av Eyefitness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...