jegernorsk Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) hmm... ok, enten så kjører War cpu'en sin på en høyere frekvens ELLER så har han dårligere vifter ELLER så har han dårligere jennomlufting i kabinettet sitt Er TRUE like bra som nactua'en eller bedere? (vist vi tenker for oss at de bruker 100% like vifter) Siden dere fikk jo ca lik varme :S MEN ijjen War hadde jo 2 295's også da xP Men vist han har god lufting så skal jo ikke dt jøre noe mye? (eller? xD) + at 60-70 grader under load på 3,2ghz? o.o har jeg tenkt og prøve på det umulige eller? xD siden jeg skal ha rundt ca. 4ghz liksom ANGÅENDE schyte viftene, vist jeg ikke bruker viftekontroller vill de gå på 1900rpm hele tiden sant? Endret 23. februar 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Min cpu er 2.9 på stock, 920 har 2,6 Ja skjermkortene blåser 90C x2 inn i kabinettet. Endret 23. februar 2009 av War Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Ok det forklarer vell hvorfor dere hadde ca. lik varme på cpu'en når han brukte noctua og du brukte TRUE Men da blir det TRUE da med noen scythe vifter på 1900rpm ^^ (vist ikke det finnes noe bedre da) MEN uten viftekontroller vill de kjøre på 1900rpm hele tiden sant?(det er dette jeg vill ) Og angående den ambisjonen min om å fåtil 4ghz med TRUE kjøler, er den veldig tvilsom? xD liksom siden Bludd får 70-80 grader på 3,2 ghz o.O Endret 23. februar 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Min volt var på auto, kan sikkert sette den ned og fortsatt kjøre stabil. Men det tar lang tid å teste, det er en feilkilde. Endret 23. februar 2009 av War Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) feilkilde? Hvor? :S Men så la meg få orden på rotet xD Nactua vinner testene (aka er best) (?) Og du fikk ikke målt tempen? :S og schyte er de beste viftene? (1900rpm) ville det heller bare vært bedre og kjøpe 2 deltavifter og ha på cpu' kjøleren og kjøpe 2 billige 50 kroners zalman vifte kontrollere (så jeg ikke blir døv )? Endret 23. februar 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Øker man voten øker temp, selv om noen kjører 3,8 med 90C load betyr ikke det at de har en rævva kjøler. Kanskje de har for høy volt og kan snke den med 0,5v og få 60C load like stabilt. Du burde få målinger fra brukere som har kjørt stabilitetsteter med lavest mulig volt. Kjører nå 940 på 4.2 uten HT satte volt til 1,5 med vilje for å gjøre cpu veldig varm 73C load er det høyeste den umiddelbart går opp til, her kan jeg fintune volten og kanskje ende opp med 65C på 4,2 uten HT Nå er ikke mine resultater noe å ta i betraktning, bare et eksempel. Stock kjøler ville ha nådd 100C på 10sek nå Vi har jo en egen ic7 tråd Her. Begynn å les på slutten og bla deg bakover. Også en kjøletråd med disse kjølerene Her .. Endret 23. februar 2009 av War Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) EDIT:takker for test infoen War:D ( har foresten lest begge de topicene før men alikavell takk for tipsett ^^) høres jo bra ut det der når jeg kansje fårtil 4ghz HT på og 1,4/1,45 volt kansje.. vet at HT gjør den endel varmere men siden jeg ikke kommertil og sette volten på 1,5 ogklokke den til 4,2 uansett så ender jeg sikkert opp med samme om ikke mindre varme ------------------------------------------------------------------------------- Blir nokk en TRUE kjøler på meg, men holder to schyte vifter på 1900rpm? har også tenkt og bruke strips så kan vel likegjerne feste 2 sykk på 140mm isteden for 120mm, sant? blir jo mere airflow regner jeg med. Endret 24. februar 2009 av jegernorsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå