Gå til innhold

Skal kjøpe i7 920 men trenger kjøle-rådgivning.

jegernorsk

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg tenkt og kjøpe meg en i7 920, har hele greja klar for bestilling treger bare pengene :p ,

MEN uansett jeg må jo ha kjøling til greja xD

har lyst å få den opp i 4ghz området men gidder ikke bruke 2 tusen på vannkjøling <.<

har tenkt på en TRUE kjøler men er det ikke sånn at man må lappe den da? :/ liksom for og få shikkelig gode kjøleresultater, har hørt at basen på den er helt jæveli :S

hvist det er slik gidder jeg det bare ikke XD men vist noen har info om dette pliis post her :p

og er det noen andre cpu kjølere som er bedre/like bra til ca 1000kr så si ifra :new_woot:

Har foresten et monolith || kabinett eller noe sånt nå, men ska oppgradere til et THERMALTAKE Armor+ Super Tower ( dette her ) vist det hjelper noe.

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok takker for svar :laugh: du skjønner har sett på noen review's om thermalright produkter og lest endel, har sett at de sier at finnishen på produktene ikke er så "shiny" å desto mere "shiny" den er desto bedere kontaktoverflate er det sant? vist ikke jeg er på blåbærtur da :p og vi snakker om kobberversjonen nå, ikkesant? og vist jeg ikke trenger og lappe den og alt er som sokk i pose (eller hva det heter xD) hvor varm vill 920'en ca bli, på 4ghz med sån sirka 1,35volt eller kanshe 1,4? sån sirka bare.

Med det samme, har noen, forslag til en vifte jeg kan putte på kjøleren som det er shikkelig futt i, liksom utenom at det blir av delta typen :p?

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Det er ifølge min forståelse bare å spre litt kjølepasta utover og sette kjøleren oppå. At den er mer "shiny" er vel bare at de har brukt 4 kroner mer på et LED-lys eller noe slikt. Har en følelse av at fancy lys og farger er for å lokke overklokkerne til produktene, og dermed vil disse komponentene gi et godt resultat.

hw.no har hatt en test av vifter og konkluderte med at de var alle like gode/dårlige. Den store forskjellen var hastigheten de gikk på. Hvis du virkelig vil ha futt på systemet ville jeg kjøpt noen vifter med store blader og høy rotasjonshastighet (fra min fysikkompetanse). Har hørt mye gode ord om Noctua sin vifte, men den er brun og stygg for en som vil ha en fancy oppsett for showoff til kamerater.

Sånn ellers kan du jo se min egen tråd som jeg har fått gode svar på.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1076542

Lenke til kommentar

Takker for enda et svar :D

Men med "shiny" mener jeg at kontaktoverflaten er bra polert/slipet/jevn :p ikke at det er mye jalla xD

Hele kjøleren kunne ha vært en murstein for min del, bare den kjølte bra :thumbup:

Men nokk om det, skal sjekke tråden din etterpå nå, men tenkte bare å spørre om hvor kald man kan få en 920 på 4ghz med TRUE heatsinken :p u-lappet selfølgelig xD

PS!: vist det blir sån at jeg tar TRUE heatsinken (den som er i 100% kobber) tar jeg sikkert en av disse viftene

(vet ikke om de er bra'e men de hadde høy rpm): sharkoon 2000rpm Scythe gentle typhoon 1850rpm Scythe Slip Stream 1900rpm sytes foresten at viftene var nokså billige o.O er det noe galt med de? :p

Men uansett, er noen av disse viftene bra'e?

EDIT!!!: har funnet denne cpu kjøleren og den er bittelitt bedre en TRUE :O mulig at jeg går får den men trenger fortsatt hjelp med valg av to kraftige vifter xP

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Nice :D

Da blir det vell et par Scythe S-Flex vifter med på bestillingen også da ^^

Nå lurer jeg bare på om den heatsinken her vill få plass på et Asus II rampage hk,

og om den får plass i ett THERMALTAKE Armor+ Super Tower kabinett?

den er ganske stor sjø :S

Bredde : 130 mm

Høyde : 158.7 mm

Dybde : 74.0 mm

(heatsinken heter Prolimatech Megahalems)

lurer foresten også på om det kabinettet der duger, og om den heatsinken virkelig er bedere en TRUE :p

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Ok, takker for svar :p

Regner med at du har core i7 cpu så hvilke temperaturer har du med den kjøleren?

Og hvor høy volt å cpu-frekvens har du på prosessoren din?

Plus at på en TRUE kjøler (ikke den i kobber men den i aliminium) kan man feste Scythe S-Flex vifter på den?

Isåfall er det med to "clips" så at man kan montere 2 vifter på kjøleren eller må dette kjøpes sepparat?

Og hvis Scythe S-Flex viftene ikke er monterbare på en TRUE kjøler med clipsene, hva er da et godt alternativ for vifte og bruke?

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Haha XD ok :thumbs: takk for tipset btw :p

da blir dt strips+ 7 Scythe S-Flex vifter + TRUE i aleminium ^^

(og nei jeg skal ikke bruke alle 7 viftene på cpu-kjøleren xD kun 2 :p)

Og i review's er det true kjøleren i kobber eller aleminium de refererer til når de snakker om true kjølere?:p

er det foresten noen stor forskjell i kjøle-egenskaper?

EDIT @war: :O nice rig :D quad sli(?) og grejer vist jeg ikke ser helt feil :p

hvor mange ghz har du fått din i7 til? og hvordan er temperaturene? (btw vilke vifter er det? o.O er de og anbefale`?)

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

aha.. kjipt for han :/ men da gidder jeg ikke og kjøpe kobberversjonen nei xD

Edit: ok, synn det med bios'en din da war :/ fårhåpe de kommer med noen updates snart >.<

bruker du foresten T9P? eller hva det andre hk'et som måler seg nesten likt med Asus Rampage II extreme heter :p

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Da har jeg kun 3 spørsmål igjen da xP

1. War hvilke vifter er det du bruker på kjøleren din, er de bedere en Scythe S-Flex på 1900rpm? [løst]

2. Hvor kald kan jeg forvente og få en core i7 920 på 4ghz( HT PÅ) med TRUE aleminium + 2 Scythe S-Flex vifter i et Armor+ VH6000BWS- kabinett med max vifter i? (skal bruke Scythe S-Flex på 1900rpm TROR JEG) [løst]

3. har noen forslag for bedere vifter, utenom delta vifter :p?

EDIT1: @war, okei takker for info'en, skal kjøpe 295 selv snart så får en smakebit av lydene jeg også :p

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

okei, ok du brukte en... Noctua NH-U12P sant? (Bludd)

Hva er din core volt og hvor høy frekvens har du på cpu'en?

Og hvilket av Noctua NH-U12P og en True + 2 Scythe S-Flex vifter med 1900rpm er best?

Og War, hvordan kabinett bruker du?

Har selv 4 hardisker, 2TB og grejer pluss at jeg kommer til og ha en 295 i kabinettet :p

mulig jeg kjøper flere hardisker også xD

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Kjører en 920 på 3.2 GHz med 1.28 vCPU. Kunne sikkert prøvd meg med mindre spenning på CPU, men det får bli senere en gang.

Kjører to vifter på Noctua'en (i7-versjonen kommer med to Noctua-vifter). De går på 1300 RPM eller noe, ene blåser, andre suger ut mot bakvifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...