christt Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvis du har WinXP kan du prøve dette lille artige programmet. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Den nukinga som har vært på TG nå, gjelder en bug i SMB-protokollen, altså "windows fildeling", i NT-baserte OS (NT, 2k, XP). Jeg har selv testa ut noen nukeprogrammer for dette, og det var sykt: jeg trykte på enter etter å ha skrevet inn maskinnavnet på maskina mi, og før jeg rakk å ta hånda opp igjen hadde maskina mi restarta seg! Eneste måten å hindre å bli nuka på, er å ha siste service pack til OSet fra Microsoft. Software brannmur (f.eks. ZoneAlarm) vil ikke virke (med mindre man blocker alle tilkoblinger til maskina over SMB......) Hvilket program er dette ? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 var det ikke bare og sende en mld med "con/con" (husker ikke hvordan det skrives, kan hende dette er feil) i windows 95. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ta en "ping -fs 64999 0.0.0.0" så skal jeg love deg at 10MB i sekundet får enkelte maskiner til og knele fint! Windass 98 maskiner liker ikke den der.. Og takk gud for at dere CS-fjortisser ikke kan gjøre dette for dette er en Linux-kommando. den er rå jah.. og er enig med at det er bra det ikke funker i windass.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Den nukinga som har vært på TG nå, gjelder en bug i SMB-protokollen, altså "windows fildeling", i NT-baserte OS (NT, 2k, XP). Jeg har selv testa ut noen nukeprogrammer for dette, og det var sykt: jeg trykte på enter etter å ha skrevet inn maskinnavnet på maskina mi, og før jeg rakk å ta hånda opp igjen hadde maskina mi restarta seg! Eneste måten å hindre å bli nuka på, er å ha siste service pack til OSet fra Microsoft. Software brannmur (f.eks. ZoneAlarm) vil ikke virke (med mindre man blocker alle tilkoblinger til maskina over SMB......) Hvilket program er dette ? /* * smbnuke.c -- Windows SMB Nuker (DoS) - Proof of concept * Copyright © 2002 Frederic Deletang ([email protected]) */ Lenke til kommentar
neXon Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 får å få /con/con på andre win 95/98 maskiner i nettverket skriver man bare eks: brukerdeltmappe /con/con Denne er kjekk å ha dersom noen spiller elendig musikk på lan Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Norge er et sykt land som består av fjortiss nukere og styresmakter som syns det er en god ide å ha høyere straff for økonomisk vinnings kriminalitet enn voldtekt, overfall og drap. Norge har faktisk klart å putte en prislapp på menneskeliv. Det er ikke verdt mer enn en falsk 100 lapp. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Windows SMB Nuker (DoS) ødelegger ikkeno???? MeSs Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Ta en "ping -fs 64999 0.0.0.0" så skal jeg love deg at 10MB i sekundet får enkelte maskiner til og knele fint! Windass 98 maskiner liker ikke den der.. Og takk gud for at dere CS-fjortisser ikke kan gjøre dette for dette er en Linux-kommando. Var fin den der, kan ikke huske sist det lyste så godt i huben min Lenke til kommentar
Chief Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det er forskjell på atacks, nuke er en måte å slå beina under på noen! Det er også mulig å pinge ut noen. Dette gjorde vi med en luring som spilte stygg musikk midt på natten på et LAN party, han var den eneste som spilte. På Windows maskiner har man ikke mulighet til å stille ned tiden mellom pakkene den sender så da må man nesten kjøre noe sånn som [windowstast]+[r] ping -t -l 65500 "ip addresse" [enter] Som alle kjenner til så kommer siste kommando opp når man igjen kjører RUN, derfor er det bare å holde inne windowstast og trykke [r] [enter] [r] [enter] og så bortetter Dette hjelper for så vidt ganske lite ettersom man ikke kan pinge ut en maskin med f.eks. et 10/100MBit nettverkskort med en maskin som har det samme, skal dette fungere må man sende store request fra flere maskiner, og gjerne en Linux maskin, er du logget inn som root kan du sende en slik flush sak, som da pøser på med så mange pakker den klarer, det plus noen Windows hoster som flusher litt ping sessions, så fryser nok PC'en tilslutt. Vi hadde det ganske artig med han snobben som irriterte alle. Når han fyrte opp den nyeste porrfilmen han hadde lastet ned (med lyd), så pinget vi han litt og det fungerte som en slags pauseknapp i filmen, bortsett fra at når vi sluttet å pinge, så speedet filmen frem til der den var kommet egentlig, det ble litt morsomt! Til slutt slo maskinen seg av og startet ikke opp igjen et før noen minutter etter! Da stod greit nok 3-4 maskiner å pinget som gal mot han fortsatt så det kan jo ha noe med saken å gjøre! Linux er litt sweet der, men eneste grunn til at jeg ikke har installert det på serveren min er at jeg har bredbåndet levert via Wireless, nermere bestemt Samsung wireless. Og Samsung har ikke helt funnet ut at det finnes noe annet en Windows, så de har ikke mekket drivere til 802.11b USB adapteren min, *whine* *whine* *whine* Så om det er noen harbarka Linuxere her som har peiling på hvor jeg kan finne en 3.person driver til .11b'en min, så er jeg evig taknemmelig for det! Det er greit å "mobbe" noen med litt 1337 avbitere, men så lenge det ikke er noe permanent damage! -Chief- Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Så om det er noen harbarka Linuxere her som har peiling på hvor jeg kan finne en 3.person driver til .11b'en min, så er jeg evig taknemmelig for det!-Chief- ...eller 3. parts Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Norge har faktisk klart å putte en prislapp på menneskeliv. Det er ikke verdt mer enn en falsk 100 lapp. Greit nok å være uenig med norges politikk, men det er lov å være seriøs også, man får ikke den samme straffen for å drepe noen som for å forfalske en hundrelapp. Djevelens advokat-modus: Hvis å forfalske sedler ikke medførte noe særlige konsekvenser så kan problemet bli så stort at tiltroen til den norske krona forsvinner, med medfølgende økonomisk kollaps, med påfølgende økonomisk ruin, og selvmordsbølge for hele befolkningen. AtW Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 jeg gikk ut av wc3 compo pga at jeg ble nuket :@ Lenke til kommentar
Chief Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Så om det er noen harbarka Linuxere her som har peiling på hvor jeg kan finne en 3.person driver til .11b'en min, så er jeg evig taknemmelig for det!-Chief- ...eller 3. parts hehe ja! Lett for å komme med et par skvireleifer i ny og ne! -Chief- Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Greit nok å være uenig med norges politikk, men det er lov å være seriøs også, man får ikke den samme straffen for å drepe noen som for å forfalske en hundrelapp. Djevelens advokat-modus: Hvis å forfalske sedler ikke medførte noe særlige konsekvenser så kan problemet bli så stort at tiltroen til den norske krona forsvinner, med medfølgende økonomisk kollaps, med påfølgende økonomisk ruin, og selvmordsbølge for hele befolkningen. AtW Syns ikke straffen for økonomisk vinnings kriminalitet skal ned. Nei det er straffen for voldtekt, overfall og drap som må opp. Du kan jo drepe folk i Norge og slippe ut etter et par år pga god oppførsel. Men tilbake til saken. Nuking er så forbanna fjortiss og sykt patetisk. Hvis du ikke har noe bedre å gjøre så fortjener du ikke å ha data. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 jeg gikk ut av wc3 compo pga at jeg ble nuket :@ Jeg hadde klikket i vinkel! Hadde jeg funnet ut hvem det var hadde jeg funnet stakkaren og fysisk ødelagt PC'en til idioten, du hadde glatt fått med deg et par folk til å bære ut IQ fresen, og kaste maskin og skjerm etter vedkommende! Ble ikke nuket på TG i år! Tenker jeg kjører alt gjennom en Linux server til neste år, bare for å være sikker! En kammis av meg ble angrepet av en luring fra Latvia, fikk opp ip adressen til smartingen og tracet den til en by i Latvia! -Chief- Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Windows SMB Nuker (DoS) ødelegger ikkeno???? Må prøve den på noen teamkillere på privatlan.. MeSs Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Windows SMB Nuker (DoS) ødelegger ikkeno???? Må prøve den på noen teamkillere på privatlan..MeSs Tja, si det.... Jeg tok det på en kamerat to ganger, og da ville ikke XP'en hans starte etterpå..... FAT er ikke noe morsomt når maskina kræsjer.... Lenke til kommentar
Cid Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Moderator!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! He he... med så mange utropstegn blir jeg enten utestengt eller hørt Jeg studerer til tittelen data bachelor akkurat nå, og håper på å kunne jobbe på meg "data sikkerhet masters degree" om et års tid, anyway jeg kunne godt tenke meg at det ble laget et nytt "Hoved topic" her som gikk på nettop dette med sikkerhet, kunne postet nyheter om stygge hull i MS, oppdateringer, patcher, kryptering o.l. Jeg skulle også ønske at det var litt mer åpenhet rundt dette med sikkerhet, det skal ikke være nødvendig å forby posting av lenker til http://www.imasuper1337hax0r.woodoo.hax Da er det bedre at programmene kommer frem med navn og hele greia slik at vi kan diskutere det, og eventuelt hva som kan hindre det i å skje med oss. Datasikkerhet er tross alt stadig viktigere i et samfunn som tillater mer og mer fortrolig informasjon over nett, og at vi lærer oss og forholde oss til dette er nødvendighet. Hvis en SemiPubertal DunTiss kan sette ut maskina di bare med å trykke [ctrl]+[ins]+[F13] så bør folk få vite det, og lære seg hva de skal gjøre for at guttungen skal sitte igjen med trist fjes og badetiss. (Er det lov å skrive tiss her inne?) Ny topic i løpet av dagen?? Lenke til kommentar
xist- Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 offtopic: det heter baneheia ikke barneheia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå