Os|r|s Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Men er det nå så sikkert at vi får et tryggere samfunn hvis vi burer folk inne? De kan selvfølgelig ikke skade folk når de sitter på cella, men hva skjer når de slipper ut? :o Dessuten er nuking teit! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 ellers kan du jo rote litt rundt på http://"fjernet". massespennende stoff der, men vær grei å tenk deg om to ganger før du gjør noe. offtopic: så en reklame på tv i går. du får 3 år for å kopiere (forfalske) en pengeseddel (eksempelvis EN 100-lapp) mens du bare får 2 år for å voldta en mindreårig. DETTE ER SYKT! det er sjukt JA :x Norge er altfor snille på det med mindreårige, tenk hvis noen voldtar datra di, så slipper dyren ut om 1-2 år Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 h0h0.. alle fire PC*ene til venstre for meg fikk massive Nuke attakker.. Men jeg fikk heldigvis ikke en eneste Nuke attack. PC*en til kompisen min måtte formateres pga den DRITEN til de STYGGE script kiddies der ute! DIE NUKERS OF THE WORLD Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 DIE NUKERS OF THE WORLD Die script kiddies of the world! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Man kan teste seg her, men vet ikke om de er de mest oppdaterte. Er noen enkle ting man kan gjøre for å beskytte seg mot script kiddies; Innstaler en god firewall. ZoneAlarm er god, og ikke minst lett å sette opp. Ikke vits i å ha en super firewall om man ikke gidder å sette den opp. Pass på å ha de siste sikkerhetsoppdateringene til en hver tid. Ikke last ned programmer kalt f.eks "hackers super arsenal 2k xxx(haxors dream)". Det oser trjoansk hest lang vei. Disse kan ikke beskytte deg mot den 2% som vet hva de gjør, men kan hjelpe mot de 98% som bare har lastet ned et program og lest litt på www.superduperhackerguide.com. De som er ordentlig gode klarer du ikke å beskytte deg mot alikavell, men så er det sjelden de som nuker pc en din på lan partyer også. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 .........Orderud-saken....... tenker mer på barneheia-saken. Viggo virket ikke helt stabil. sikkert bare noen år til han slipper ut grunnet god oppførsel. skummelt! Husket bare orderud i farta, men du har rett barneheia er ett parogtjue hakk verre Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 on topic (i alle fall i nærheten): hehe måtte teste http://www.jtan.com/resources/winnuke.html. men lusene bet ikke på meg! Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 en enkel net send kommando får ingen maskin til å klikke. ikke engang en stor package på 65000 byte med 1 ms i send time kan fryse nyere dataer. så, hva er nucking... DU har et poeng... men det er så lenge det sendes fra et nettverkskort til et annet, og begge er 10/100, f.eks. Hvis du begynner å sende flere packets fra flere kort/pc-er/evt. gigabit-kort (hehe) kan den andre begynne å slite litt etterhvert, ja Lenke til kommentar
Corn Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Trodde nuking (altså script-kiddy-laste-ned-nuke-prog) bare funket på win95 og Winnt jeg? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 en enkel form for DoS attac er F5 tasten .. hvis man har en crappy box med apache, og litt feil confa.. så kan man få den boxn til å klikke fullstendig.. og låse seg opp.. (skjedde med min første box med mandrake.. 8) ) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Enkleste måten å unngå NET SEND-beskjeder (WinXP Pro engelsk): Fra Run på Startmenyen: Skriv services.msc[*]Finn Messenger i listen, høyreklikk -> Properties [*]Endre Startup type til Disabled [*]Voila! Du får nå ingen slike meldinger lenger. For sikkerhets skyld: Dette er ikke MSN Messenger/Windows Messenger, don't worry kids! Høyst sannsynligvis virker alle programmene dine helt fint etterpå. Du kan sjekke om det er noen programmer som trenger Messenger ved å lese infoen under skillearket 'Dependencies' (der du valgte Startup type). Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 takk.. dette viste jeg ikke.. *fikse med en gang* Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hmmm Enkel nuck: ping "ip-ad" -n 100 -l 65500 pinger en maskin 100 ganger, med en pakkestørelse på 65500 byte. Man kan ikke har større pakkestørelse en det. enjoy Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hmmm Enkel nuck: ping "ip-ad" -n 100 -l 65500 pinger en maskin 100 ganger, med en pakkestørelse på 65500 byte. Man kan ikke har større pakkestørelse en det. enjoy i gamle dager ville det kanskje virke. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 trodde det var -w <tall> jeg.. men 100 er da ikke mye.. + man får aldri pinga med så stor pakke.. klarer hvertfall ikke jeg. Kanskje jeg har en sperring av et slag.. men men.. windows sucks.. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hmmm Enkel nuck: ping "ip-ad" -n 100 -l 65500 pinger en maskin 100 ganger, med en pakkestørelse på 65500 byte. Man kan ikke har større pakkestørelse en det. enjoy i gamle dager ville det kanskje virke. i gamledager satt man på 56k.. som noen fortsatt gjør .. eller på enda dårligere linjer..da tok det dager å få den pakken sendt! Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 .........Orderud-saken....... tenker mer på barneheia-saken. Viggo virket ikke helt stabil. sikkert bare noen år til han slipper ut grunnet god oppførsel. skummelt! max fengselsstraff er 21 år. Men barneheia folkene fikk forvaring, det betyr at de soner 5-6 år, så sier noen folk at de må sone lengere fordi de ikke er friske. soner 5-6 år til, sammen greiene igjen. Så ta det med ro de slipper ikke ut på gataene dette århundre. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Den nukinga som har vært på TG nå, gjelder en bug i SMB-protokollen, altså "windows fildeling", i NT-baserte OS (NT, 2k, XP). Jeg har selv testa ut noen nukeprogrammer for dette, og det var sykt: jeg trykte på enter etter å ha skrevet inn maskinnavnet på maskina mi, og før jeg rakk å ta hånda opp igjen hadde maskina mi restarta seg! Eneste måten å hindre å bli nuka på, er å ha siste service pack til OSet fra Microsoft. Software brannmur (f.eks. ZoneAlarm) vil ikke virke (med mindre man blocker alle tilkoblinger til maskina over SMB......) Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ta en "ping -fs 64999 0.0.0.0" så skal jeg love deg at 10MB i sekundet får enkelte maskiner til og knele fint! Windass 98 maskiner liker ikke den der.. Og takk gud for at dere CS-fjortisser ikke kan gjøre dette for dette er en Linux-kommando. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg hadde ikke problemer med nuking på TG... Eneste irritasjonsmomentet for meg var firewallen min som rapporterte irriterende n00bs hele tiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå