SuperJokke Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei. Jeg har et VELDIG irriterende problem. Har en selvbygget pc som fryser i tid og utide. Specs Hovedkort : ASUS Striker || Extreme DDR3 RAM : OCZ 4 GB DDR 3 Platinum Skjermkort : Geforce 8800 GTX Strømmforsyning : Cooler Master 850 W Så er greia : Satte sammen min PC, Installerte Windows Vista Ultimate og alt var bra.. (En stund) Så etterhvert begynte maskinen min å fryse helt random. Mus eller tastatur virker ikke, og eneste mulighet er å resette. Vet at det er et hardware problem siden dette skjer i oppstart, installering av windows osv.. Tenkte at dette kunne være et ram eller HK problem. jeg kjøpte nytt Hovedkort og ram i stor håp om at dette skulle virke. MEN NEI! samme frysen kommer igjen.. Så er spørsmålet.. Er det mest sannsynelig at det er Skjermkort, Strømmforsyning (som er ny) eller prossessoren som har en feil...? Alle temperaturer er fine.. Så til slutt. vet ikke om detta har noe å si, men pc`en kan kjøre fint noen timer. Så prøver jeg å extracte en film eller lignende og da fryser den så og si hver gang.Bare sier dette siden den bruker mye prossesor kraft ved å pakke ut filer. Håper på svar. MVH Joakim Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvilke drivere bruker du? Nyeste til skjermkort, hobedkort og bios? Du kan laste ned OCCT og teste gpu, ram, cpu osv. Det kan være forlav volt. Ta ut alle rambrikkene uten om 1 og se hva som skjer da. (kjør ting som vanligvis gir frys) Lenke til kommentar
SuperJokke Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hvilke drivere bruker du? Nyeste til skjermkort, hobedkort og bios? Du kan laste ned OCCT og teste gpu, ram, cpu osv. Det kan være forlav volt. Ta ut alle rambrikkene uten om 1 og se hva som skjer da. (kjør ting som vanligvis gir frys) takker for svar..Skal kjøre OCCT. men vet at det ikke er rammbrikkene eller noe driver feil. For som jeg skrev, så byttet jeg ut Hovedkortet og Rammen og fikk samme feil.. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Kan være forlav volt på rammen. Det finner du uansett ut med OCCT Om all hardware er stabil. Endret 22. februar 2009 av War Lenke til kommentar
SuperJokke Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Kan være forlav volt på rammen.Det finner du uansett ut med OCCT Om all hardware er stabil. Takker for tipset om OCCT! Fant feil! Tempen på CPU var visst VELDIG høy! Se selv : Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 for høy under load da, hvordan er kjølingen? Har du en vifte inn og en vifte ut av kabinettet også? Har cpu stock kjøler? Står cpu volt på auto? Hvis ja, senk den 0,1v og test igjen. Lenke til kommentar
SuperJokke Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 for høy under load da, hvordan er kjølingen?Har du en vifte inn og en vifte ut av kabinettet også? Har cpu stock kjøler? Står cpu volt på auto? Hvis ja, senk den 0,1v og test igjen. Her er et bilde av CPUID, noen som ser noe galt her.. har akkurat kjøpt ny vifte.. Men ser at cpu og MOBO tempt er 80 grader? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå