KoR Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei Skal kjøpe meg et .com domene for spillservern min... Skal bruke domene opp mot ip-adressen til min dedikerte server. Hvordan går jeg fram, og hvem bør jeg kjøpe domene fra? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel. ok.. så jeg bare finner et ledig domene, betaler, men hvordan knytter jeg den til ipen jeg vil? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) ... Endret 22. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel. ok.. så jeg bare finner et ledig domene, betaler, men hvordan knytter jeg den til ipen jeg vil? Du bare bruker det enkle og lettfatelige kontrolpanelet du finner på godaddys sider. Der kan du viderelinke eller redigere DNS Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du burde nok bruke en tjeneste som no-ip.com eller https://www.dnsmadeeasy.com hvis ikke du har fast IP adresse ut mot internett. Men har du fast IP adresse, er det letteste å endre A records i kontrollpanelet til f.eks Godaddy.com, da kommer folk inn på serveren din når de skriver .com adressen din. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel. ok.. så jeg bare finner et ledig domene, betaler, men hvordan knytter jeg den til ipen jeg vil? Du bare bruker det enkle og lettfatelige kontrolpanelet du finner på godaddys sider. Der kan du viderelinke eller redigere DNS har registrert et domene der nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få viderelinket domene til en rein ip-adresse.. f eks 84.34.63.32, uten noe http eller noe. Folk logger inn på servern min ved å skrive inn ip-adresse i et program, så skal bare ha xxxxxx.com så skal de logge på min ip-adresse Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du går inn på http://hvaerminip.no/ .. Da får du opp ipen til den maskinen du sitter på, denne skal du skrive i kontroll panelet til websiden under DNS, for eksempel kan du skrive 45.33.33.33 (Dette er bare tilfeldige tall som jeg valgte)Når folk da spør etter domene.com (eller ditt domene) blir de videresendt til server pcen.. Er du med så langt ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det betinger at du har fast IP. Hvis du har dynamisk IP på serveren må du bruke en annen løsning. Men siden du sier at du har en dedikert spillserver, så har du vel en fast IP på den (eller står serveren hjemme hos deg, og bruker din vanlige internett forbindelse?) Lenke til kommentar
KoR Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Det betinger at du har fast IP. Hvis du har dynamisk IP på serveren må du bruke en annen løsning.Men siden du sier at du har en dedikert spillserver, så har du vel en fast IP på den (eller står serveren hjemme hos deg, og bruker din vanlige internett forbindelse?) selvfølgelig har jeg statisk ip, er ikke komplett tilbakestående.. greie er mer at jeg ikke skjønner godaddy.com sitt opplegg. jeg har nå klart å "forwarde" domene mitt, men det som skjer, er at når man skriver inn domene, (http://TheOtserver.com), så bare endres linken til den gamle (roxor.hopto.org(no-ip.com)). Det jeg trenger, er at TheOtserver.com ER ipen til min dedikerte server. Så hvis jeg gjør nslookup i cmd så vil ipen til min dedikerte server komme opp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du går inn i domain manager. Så tar du bort domain forwardingen du har laget. Du må bruke navneserverene til godaddy.com (regner med at du ikke har endret disse). Så gjør du følgende: Trykk på Total DNS Control.... Så trykker du på "notat blokken med penn" til høyre på A records @ Så byttet du ut IP adressen som står der, med IP adressen til serveren din. Så er det bare å vente, det kan ta noen timer før alt er oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå