Gå til innhold

Kjøp av domene

KoR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel.

ok.. så jeg bare finner et ledig domene, betaler, men hvordan knytter jeg den til ipen jeg vil?

Du bare bruker det enkle og lettfatelige kontrolpanelet du finner på godaddys sider. Der kan du viderelinke eller redigere DNS :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
bruker selv GoDaddy for domener siden de er billige og har et greit kontrolpanel.

ok.. så jeg bare finner et ledig domene, betaler, men hvordan knytter jeg den til ipen jeg vil?

Du bare bruker det enkle og lettfatelige kontrolpanelet du finner på godaddys sider. Der kan du viderelinke eller redigere DNS :)

har registrert et domene der nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få viderelinket domene til en rein ip-adresse.. f eks 84.34.63.32, uten noe http eller noe. Folk logger inn på servern min ved å skrive inn ip-adresse i et program, så skal bare ha xxxxxx.com så skal de logge på min ip-adresse

Lenke til kommentar

Det betinger at du har fast IP. Hvis du har dynamisk IP på serveren må du bruke en annen løsning.

Men siden du sier at du har en dedikert spillserver, så har du vel en fast IP på den (eller står serveren hjemme hos deg, og bruker din vanlige internett forbindelse?)

Lenke til kommentar
Det betinger at du har fast IP. Hvis du har dynamisk IP på serveren må du bruke en annen løsning.

Men siden du sier at du har en dedikert spillserver, så har du vel en fast IP på den (eller står serveren hjemme hos deg, og bruker din vanlige internett forbindelse?)

selvfølgelig har jeg statisk ip, er ikke komplett tilbakestående.. :p greie er mer at jeg ikke skjønner godaddy.com sitt opplegg. jeg har nå klart å "forwarde" domene mitt, men det som skjer, er at når man skriver inn domene, (http://TheOtserver.com), så bare endres linken til den gamle (roxor.hopto.org(no-ip.com)). Det jeg trenger, er at TheOtserver.com ER ipen til min dedikerte server. Så hvis jeg gjør nslookup i cmd så vil ipen til min dedikerte server komme opp.

Lenke til kommentar

Du går inn i domain manager. Så tar du bort domain forwardingen du har laget.

Du må bruke navneserverene til godaddy.com (regner med at du ikke har endret disse).

Så gjør du følgende:

Trykk på Total DNS Control....

gd0409a.jpg

Så trykker du på "notat blokken med penn" til høyre på A records @

gd0409b.jpg

gd0409c.jpg

Så byttet du ut IP adressen som står der, med IP adressen til serveren din.

gd0409d.jpg

Så er det bare å vente, det kan ta noen timer før alt er oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...