Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg et rart kvinnesyn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan hende jeg har formulert meg dårlig tidligere i tråden, jeg har sagt at jeg synes såkalte bimboer er stygge, ja, i den forstand at 99% av dem har en dårlig personelighet og tenker på seg selv hele tiden. Umulig å leve med noe sånt. Utseendemessig vil jeg vel si at de iallefall ikke havner øverst på min liste angående skjønnhetsfaktor. Langt i fra :)

Det med å "like" blir nok som en kjæreste etter det jeg tror.

Jeg finner dette til å være fordomsfullt mot glamourmodeller (som ble refererert til ovenfor.) Media er veldig med på å fremstille disse glamourmodellene som tankesløse bimboer. Det er blitt ganske kulturelt akseptert å tenke på deltakere i missekonkurranser som naive og endatil dumme, fordi de svarer at de ønsker "fred i verden" osv på spørsmål de får i slike konkurranser. Men det tar ikke hensyn til at spørsmålene er ensformige og til tider helt uinteressante i konteksten de blir stilt i, i tillegg til at man har en veldig kort tidsramme på å svare på slike spørsmål.

Begrensninger for glamourmodeller er ganske like i dette aspektet. Når man blir intervjuet, får man fordomsfulle spørsmål rettet mot seg, med kort tid til å svare. Ellers bruker man veldig mye tid foran kamera for å få de helt perfekte bildene, noe som kan være ganske mye jobb. P4 kjørte for en stund siden en telefonspøk imot Aylar. Og man prøvde å outsmarte henne, men ironien var at han som var på den andre siden i linjen, hørtes relativt dum ut, mens Aylar kom ifra det med mer enn æren i behold. Dette er bare et av mange eksempel på at media kjører fordomsfulle "kampanjer" (de er ikke nødvendigvis tilsiktete kampanjer, med de har samme effekt som en.) imot personer som er tilhørende bestemte grupperinger.

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
Da prioriterer du tydeligvis helt annerledes enn meg. Jeg foretrekker å være singel framfor å ha en kjæreste som jeg ser på som noe annet enn nydelig.

Vet ikke om alle har den egenskapen. Men noe som slår meg ved denne uttalelsen, er antall jenter jeg har begynt å synest at ser penere og penere ut jo bedre jeg har blitt kjent med dem, som ikke har forandret seg merkbart fysisk på denne tiden. Etterhvert vil jo en slik jente bli nydelig for meg. Er det umulig for deg Dorian? Eller blir det for mye jobb, og da blir det bedre å ha noen som er nydelig uten å måtte jobbe seg gjennom å bli kjent med henne, for så å synest at hun er nydelig?

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en kjæreste som er så pen at selv om jeg hatet henne så ville jeg fortsatt tenkt at hun var veldig pen. Jeg er egentlig ikke ute etter en "nå som jeg er kjent med deg og kjenner til de gode kvalitetene dine så er du blitt penere"-situasjon, jeg vil at forholdet skal basere seg på en gjensidig og intens fysisk tiltrekning. For å si det på en annen måte, jeg hadde heller valgt den smarteste av en gruppe pene jenter enn den peneste av en gruppe smarte jenter.

Lenke til kommentar
du er ikke normal men spesiel, damer liker sånne som deg fortsett med den innstilingen. utsende teller ikke men personligheten gjør det.
Har alltid sett på meg selv som en spesiell person i den forstand at jeg alltid skiller meg ut i nesten alt mulig. Men takk for det, jeg er også enig med det med personligheten.

EDIT: Men som sagt, det er utseendet som tiltrekker, og personeligheten som avgjør.

Det er det beste jeg noensinne har hørt :O

De fleste guttene jeg kjenner syns glamour modeller er OK, men ville aldri pult dem.

De vil helst egentlig ikke ha noe med dem å gjøre.

Jenter med så mye sminke at de kan tørke det av seg og bli 3kg lettere er ingenting

å hverken samle eller se på. Det er stygt, ekkelt og bare et reint ut NEI.

Ja, du er helt normal :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du må ha det du kan få fra venner, familie, kollegaer og andre bekjente fra kjæresten din, mot at du gir opp det ene som du kun kan få fra kjæresten din - fysisk kjærlighet.

Før jeg svarer vil jeg bare si at akkurat det der var en liten oppvekker for meg, mange takk! Jeg har en kjæreste som jeg ikke har mange felles interesser med, og dermed ikke har daglige dype samtaler med. Men vi har en helt utrolig kjemi likevel, og vi forstår hverandre alltid når det er noe. Det fysiske er det imidlertid ikke annet ennpositivt å si om - men jeg har vært litt redd for at det har "erstattet" kommunikasjon noen ganger. Men som du sier-og som jeg vet- jeg kommer aldri til å tiltrekkes noen andre på den måten (og det sier jeg etter mer enn to år).

Imidlertid elsker jeg personligheten hans, selv om vi starter vidt forskjellige samtaler. Jeg sier nemlig ikke at han er dum, men forskjellig fra meg og bryr seg om andre ting. Og det jeg verdsetter høyest ved ham av alt, også over det fysiske, er det generelle livssynet hans. Og det du forteller om deg selv, ts, minner meg veldig om ham :) Jeg vil beskrive det som ekte, intelligent og personlig - ikke påvirket av gutter som enten henger igjen ved apestadiet eller ikke stoler på egen intuisjon.

Jeg har ikke diskutert disse tingene med ham, men jeg har hørt kommentarer fra ham når han snakker med kamerater, og jeg har sett meldinger han har VIST meg fra andre jenter blant annet. Dermed har jeg hørt både hans meninger om glamourmodeller, utroskap og sett hans manglende interesse for andre jenter selv om kanskje mange andre vi ha dem.

Takk og lov at det finnes flere som ham, for jeg har ofte tenkt at om det skulle bli slutt mellom oss så skal jeg ikke involvere meg i flere. Ikke fordi jeg ikke ville reist meg etter en stund, men fordi jeg vet om så utrolig mange apegutter:)

Så wørd til deg ts!

Lenke til kommentar
for meg virker disse tingene normale, men etter et par søk rundt forumet her fant jeg en del kommentarer som tilsier at min tenkemåte ikke er den "riktige" å ha som gutt.

vil bare rett og slett ha litt feedback på om jeg er abnormal, og om jeg er det, er dette feil? er det noe jeg burde se på og endre?

Her er hele problemet ditt. Og jeg skal være ærlig nå (har ikke orka å lest de andre svarene, så mulig noen har kommentert dette allerede):

Du har et problem. Et alvorlig problem. Du søker etter 'normal' eller 'vanlig'. Mao, du vil passe inn. Du vil være som de andre. Du søker fellesskap. Slutt med det. Det vil ikke gjøre deg lykkelig, ikke glad, ikke bringe deg noe videre i verden.

Det er INGENTING som er unormalt, rart, merkelig eller noe som helst. Tror du det å tenne på små barn er unormalt? Nei faen ikke, det er bare kjemiske reaksjoner oppe i hjernen som ikke kan kontrolleres. Det er bare vi som samfunn som har definert pedofili som noe ekkelt, unormalt og ulovlig. Det er like fullt ut et resultat av kjemiske reaksjoner og bindinger oppe i hjernen. Mao, et resultat av naturen.

Så dermed er ALT naturlig. ALT er normalt. Vi er alle ulike på alle områder.

Vet du dog hva det mest interessante med oss er? Vi har alle de samme mørke tankene. De samme skitne lystene. De samme ekle følelsene for hverandre.

Du tror rett og slett at du er abnormal pga dine tanker, og vil ha feedback på dette. Hører du ikke selv hvor latterlig dette høres ut?

Mitt råd til deg er følgende:

1) Øk selvtilliten din

2) Ta kontakt med profesjonelle/rådgiver/helsesøster om du skulle møte problem på punkt 1)

3) Les posten min grundig og ta til deg det som står om våre forskjeller og søken etter det å passe inn/fellesskap.

4) Når selvtilliten er på plass, gjør heller for mye av deg slik at du skiller deg ut, enn å bli en stum passiv statue som sakte men sikkert glir usynlig inn blant alle andre.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du må ha det du kan få fra venner, familie, kollegaer og andre bekjente fra kjæresten din, mot at du gir opp det ene som du kun kan få fra kjæresten din - fysisk kjærlighet.

What the hell er fysisk kjærlighet?

Kjærlighet kan du få ifra alle! Fysisk tilfredsstillelse kan du få ifra alle!

Om du tenker på elskov eller det engelske uttrykket 'to make sweet love' så er dette kun et uttrykk. Det er faktisk ikke et eneste vitenskaplig belegg for å påstå det som du gjør.

Og det at du ikke skjønner hva Martine mente er kanskje ikke så rart siden du heller vil ha ei nikkedukke å pule på som kjæreste enn noen som faktisk elsker deg, setter pris på deg og tar seg av deg fordi de vil gjøre hva som helst i deres makt for å gjøre deg glad.

Men da igjen, du fremstår som en som ville blitt glad om du kunne fått din Victoria slik John Arne Riise ville ha så de kunne bli Norges svar på The Beckhams ^^

Lenke til kommentar

Man kan jo fint få "fysisk kjærlighet" fra en mindre pen men smart person også? Videre er det vel for de aller fleste neppe det eneste som skiller venner og familie fra en kjæreste. For min del hadde det feks vært helt uinteressant å bo sammen med og tilbringe så mye tid med noen som man ikke er på bølgelengde med mentalt.

AtW

Lenke til kommentar
Og det at du ikke skjønner hva Martine mente er kanskje ikke så rart siden du heller vil ha ei nikkedukke å pule på som kjæreste enn noen som faktisk elsker deg, setter pris på deg og tar seg av deg fordi de vil gjøre hva som helst i deres makt for å gjøre deg glad.

Kan ikke det du beskriver som en kjæreste være det samme som en nikkedukke?

Lenke til kommentar

Skjønnhet er noe av det jeg setter høyest, og er derfor enig i det meste Dorian har sagt. Allikevel er det så mange vakre kvinner der ute at man like gjerne kan finne en som man er kompatibel med på flere måter med enn fysisk tiltrekning.

Skjønnhet falmer og forfaller, og skal man finne en å dele resten av livet med kan man like gjerne finne noen som kan være en god venn og livsledsager i de senere år.

Endret av Godot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...