Gå til innhold

Har kjørt mbam og combofix, men fortsatt vises windowsfolderen som en søppelkasse!

Anbefalte innlegg

En venninnne av meg har sannsynligvis fått et virus kalt cradle_of_filth.vbe

Maskinen hennes hadde iallfall alle symptomene som ble rapportert andre steder:

1. Avslutt-knappen var borte.

2. Man kunne ikke akksessere oppgavebehandling.

3. Ikonene på skrivebordet ble ikke vist.

4. Man kunne ikke høyreklikke på skrivebordet.

5. Ved oppstart kom det en feilmelding om at cradle_of_filth.vbe ikke ble funnet

Jeg har derfor kjørt mbam og combofix, og alle problemene nevnt over ser ut til å ha forsvunnet. Loggene er lagt ved som attachments.

Men det er et problem som ikke er fikset. Windows-folderen vises nemlig som en søppelbøtte og det er umulig å gå inn i den. Jeg vet ikke om det er relatert til viruset eller ikke, og eventuelt når dette problemet har oppstått. Det som iallfall er sikkert er at problemet var der før jeg kjørte programmene mbam og combofix.

Jeg får aksessert windows-folderen ved å starte opp et kommando-vindu, men alle snarveier i windows, som f.eks til systemgjennoppretting og notisblokk fungerer ikke.

mbam_log_2009_02_23__23_33_09_.txt

combofix_log.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt.

Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. Post loggen.

6af2c97f0f4e497013ed9b32fc36b566.gif

Registry::

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{4fd9ef34-fdd2-11dd-9069-001d92c72c44}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{51effed4-e3e1-11dd-905f-001d92c72c44}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{cacfdcdd-ed1d-11dd-9064-001d92c72c44}]

Lenke til kommentar
Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt.

Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. Post loggen.

6af2c97f0f4e497013ed9b32fc36b566.gif

Registry::

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{4fd9ef34-fdd2-11dd-9069-001d92c72c44}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{51effed4-e3e1-11dd-905f-001d92c72c44}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{cacfdcdd-ed1d-11dd-9064-001d92c72c44}]

Loggfilen jeg fikk da ligger vedlagt.

combofix_log2.txt

Lenke til kommentar

Det er nok noen restriksjoner som er satt på. Skal vi se...

Last ned og installer gratisversjonen til SuperAntiSpyware. Oppdater, men ikke kjør skann.

Gå til Innstillinger -> Reparasjoner

Utfør reparasjon på følgende:

Remove Explorer Policy Restrictions

Restart pc og sjekk hvordan det fungerer nå.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...