Gå til innhold

Empire: Total War Demo - Diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

En taktikk som ikke slår feil på havet er å gjøre LOVART - det vil si det å ha vinden i sin fovør og dermed ha kontrollen over selve sammenstøtet. Man feks kommer inn fra fiendens blindsone.

Flere som har sett Master and Commander ser jeg. (Neste ordrett sitat :) )

 

Lovart er ikke nor man gjør. Når man snakker om lovart snakker man om hvor vinde kommer fra. Om man har lovart vil man i kamp ganske riktig ha kontroll over sammenstøtet, da man seiler med vinden.

 

Kort forklart.

 

Når deg gjelder emnet lastes demoen ned nå, og regner med det blir litt testing på meg når jeg kommer hjem :)

Endret av strek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et bilde fra en heavy moddet demo

 

Morsomt og høre på deg gunfreak :D du er virkelig kunnskapsrik, Cred'z.

 

Men kan ikke si meg helt enig i at sjøslag var så kjedelig? Joa, litt stillestående, men jeg synes det var ganske vanskelig :O, OG det er jo faen meg pent :p har ganske duganes pc, så ser absolut ikke dumt ut.

 

landslag var også moro, ser virkelig frem til spillet :D skal kjøpe det umiddelbart, og når jeg først er her, trur dere det er dumt og kjøpte det via steam?

Lenke til kommentar

Hallo

 

Eg har venta på Empire Total War lenge og gleda meg mykje til demoen xD

 

Syns sjølv at demoen var flott men var litt buga som Loading timen tok 20 sek med meg og då eg spilte så kom plutslig ein loading ting opp som tok 15 sek før eg fikk spilt vidare, dette blir sikkert fiksa på full versionen så eg bryr meg ikkje om dette.

 

Syns sjølv at slagene som dei var med var greit sjølv om enkelte av slagene skulle ha hatt mykje meir soldater som Brandywine Creek var utkjempa med ca 29-30 k soldater. Dei skulle ha kanskje ha lagd til at det gjekk an å kjempe på begge sidane siden MODerane frå Total War Center forumet har allerede sagt korleis vi kan gjere dette sjølv. Det går også an å mode demoen til å bruke 2 rank formation og fortifications og endre kor store hærane er så er berre å sjekke ut forumet om dåkke vil gjere dette sjølv.

 

Grafikken var flott men minnet kanskje litt på Med2 Total War på fult men det er litt klart bedre grafikk motor i bruk fordi om du zoomer inn så er det ganske bra detaliert. Dessverre så virker folka på demoen som kloner sjølv om nokre er forandra. Men alt i alt så syns eg at demoen er bra og viser korleis Empire Total War vil bli.

 

Skulle også ha ønsket at dei la til ein mini campaign tutorial men det gjor ikkje det.

 

Alt i alt: 8/10 (pga dårlige loading time og andre bugs)

 

Edit:

 

Eg vil berre seie at med meg så klarte eg å route fienden når dei hadde 20-30 soldater igjen av troppen sin sjølv om enkelte her har sagt at det var 5 stykk igjen før dei routa for dei.

 

Edit:

 

Lagde 1 film då eg skulle spille for 4 gong: (husk HIGH quality)

 

(husk part 2)

 

 

 

Edit:

 

Syns synd at dei ikkje tar med Sør America, Heile asia, oseania og afrika i Empire, det ville vert epic pga det var under denne tida Cook gjekk på vandring med båten sin

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Synes at det er noen lettvinte løsninger i demoen. Om artilleriet til fienden treffer artilleriet mitt, så dør halvparten av gruppen, eller hele mannskapet, pluss hester, til den kanonen. Det er så teit å se på. Hva er sjansene for at de skal treffe seks hester pluss ryttere med en kule. Dette skjer hver gang jeg prøver det slaget.

 

Og soldater som router, eller bruker det hvite flagget har en tendens til å løpe rett inn i fiendens styrker. Hadde en gjeng amerikanere som løp rett inn i kavaleriet mitt. Da ble 40 mann fort til ingen.

Lenke til kommentar
Hva er sjansene for at de skal treffe seks hester pluss ryttere med en kule.

Kulene stoppet aldri akkurat der de landet, de ble avfyrt i en slik vinkal at kulene kunne rulle bortover for å skade en rekke med folk.

 

Hadde jo vært stilig hvis rytterne kunne gå av hesten hvis hesten skulle dø, men ikke noe viktig synes jeg. Bare bruk fantasien og innbill deg at rytterene døde i fallet fra hesten :wee..

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Synes at det er noen lettvinte løsninger i demoen. Om artilleriet til fienden treffer artilleriet mitt, så dør halvparten av gruppen, eller hele mannskapet, pluss hester, til den kanonen. Det er så teit å se på. Hva er sjansene for at de skal treffe seks hester pluss ryttere med en kule. Dette skjer hver gang jeg prøver det slaget.

 

 

Nope, har spilt mange gonger og har tråffe fienden sine artilleri mange gonger, nokre gongar så dør hestene, andre gonger så dør kanonen og mannskape til den går til dei andre kanonene eller blir lagd til ein melee gruppe, + om ein av gruppene sine menn er døde så kan du over føre men frå den eine gruppa til å manne den kanonen som ikkje har men

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Det blir noe annet om de er deployed ja, heldigvis. Artilleriet er veldig snodig. Noen ganger vil de ikke rikke seg, og låser seg fullstendig når de skal dismounte. Dette skjedde senest i går.

 

Men fikk testet grenadiers litt mer. De er geniale å ha nær frontlinjen. Kan ta ut 75% av frontlinjen til motstanderen, bare på noen sekunder.

Lenke til kommentar
Det blir noe annet om de er deployed ja, heldigvis. Artilleriet er veldig snodig. Noen ganger vil de ikke rikke seg, og låser seg fullstendig når de skal dismounte. Dette skjedde senest i går.

 

Men fikk testet grenadiers litt mer. De er geniale å ha nær frontlinjen. Kan ta ut 75% av frontlinjen til motstanderen, bare på noen sekunder.

 

ja xD liker granatene deira xD men det virker som dei har uendelig med granater pga eg fikk brukt meir enn 15 i går då eg spilte med dei og dei brukte normalt ikkje å ha så mange :/

Lenke til kommentar

Jeg er litt skuffa over grenadierne, man kan liksom ikke bruke dem til det de skal, man skal egentlig sette de foran de andre enhetene til å slå hull i rekkene til fienden, men man har så få av dem at selv elendlige minutemen kan slå dem, i stede har de fått granater som de egentlig ikke brukte en gang

 

Bare for å gå dypere inn, under den amerikanske revolusjonen, ble grenadier kompanier fra mange forskjellige regimenter sammlet til et egent regiment.

 

Altså si at du har 10 regimenter, dette er da vanlige regimenter, de heter da ofte 23rd regiment of foot, eller 33rd regiment of foot osv. hver av disse regimentene hadde alt fra 6 til 10 kompainer, hvert kompani hadde fra 20-80 soldater.

 

Du hadde flere vanlige companier men også to flank kompanier som sto på hver side av regimentet, det ene var lett kompani og det andre var grenadier.

 

Så si du har et regiment med 10 kompanier, 8 vanlige, et lett og et grenadier, hva som skjedde under krigen var at disse to spesial kompaniene ble tatt ut og sammlet i et egent.

 

Så dette regimentet ville da bare ha 8 kompanier mens de to andre ble samlet i hvert sitt regiment.

 

Så si nå at man har 10 regimenter, ut av de ti regimentene får du 1 helt lett regiment laget fra 10 lett kompanier og et grenadier regiment fra 10 grenadier kompanier.

 

Under krigen var disse grenadier regimenten like store som vanlige, altså ca. 200-400 man, akurrat som vanlige de var ikke mindre

 

Og de hadde heller ikke granater, ja det er sant at navnet kommer fra granater, men dette var fra 1600tallet under hele 1700 og 1800 hadde ikke grenadier granater, granater ble bare brukt på skip eller under storminger av festinger

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Vil også adde at granadiers var soldater som var høge og sterke.

 

Hohenfriedeberg.Attack.of.Prussian.Infantry.1745.jpg

 

Rundt 19 hundretalet blei ikkje granatene viktige lenger men grenadiers var fortsatt dei sterke og høge soldatene som oftast leda mange type oppdrag som gunfreak seier.

 

Franske og argentinske armeer lagde "Horse Grenadiers" som også som dei normalle granadiers var velgt pga størrelsen og styrka deira.

 

grenadier_a_cheval_garde.jpg

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Vil også nevne at mens england og frankrike senere sluttet å sammle grenadiers i egene regimenter, de ble beholt i son mor avdeling, Untaket for frankrike var i the imperial guard som hadde noen få egene grenadier avdelinger, men de var ikke hentet fra andre regimenter.

 

Mens, Prøysen, østrike og russland fremdeles brukte den samme taktikken med å sammle grenadier og lett infanteri i egene avdelinger.

 

Det england gjorde under napoleons krigene var å lage en light divion, en division som besto bare av lett infanteri, alle spesielt trent til å skikte og gjemme seg i terrenget, det var 4 regimenter med ca. 12 battaljoner, blant annet 3 battaljoner fra 95th rifles, den første virklig stor bruken av rifle soldater

Lenke til kommentar
Syns synd at dei ikkje tar med Sør America, Heile asia, oseania og afrika i Empire, det ville vert epic pga det var under denne tida Cook gjekk på vandring med båten sin

 

Jeg er ganske så sikker på at store deler av Afrika, Australia og kanskje mer av Oseania og mer av Asia med Japan, Hong Kong og Singapore kommer til å bli med i en expansion pack. I hvert fall en del av det.

Lenke til kommentar
Syns synd at dei ikkje tar med Sør America, Heile asia, oseania og afrika i Empire, det ville vert epic pga det var under denne tida Cook gjekk på vandring med båten sin

 

Jeg er ganske så sikker på at store deler av Afrika, Australia og kanskje mer av Oseania og mer av Asia med Japan, Hong Kong og Singapore kommer til å bli med i en expansion pack. I hvert fall en del av det.

... eller en mod :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...