Gå til innhold

Empire: Total War Demo - Diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

en annen ting jeg la merke til er at artilleriet til AI'en virker å vite eksakt hvor mine folk er. Skøt kontinuerlig etter noen av troppene mine selv om de aldri har vært i deres line of sight.

 

Ikke at de gjorde så mye skade når de bare skøt i fjellsiden men er litt rart at de hadde røntgensyn allerede i 1777

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en annen ting jeg la merke til er at artilleriet til AI'en virker å vite eksakt hvor mine folk er. Skøt kontinuerlig etter noen av troppene mine selv om de aldri har vært i deres line of sight.

 

Ikke at de gjorde så mye skade når de bare skøt i fjellsiden men er litt rart at de hadde røntgensyn allerede i 1777

 

He he, den er jeg helt enig i. Prøvde den taktikken ved å la mitt kavaleri vente bak fjell og skog for å senere overraske fienden. Likevel så de meg:(

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått spilt jeg gjennom demoen.

Fikk også desicive victory på sjøslaget det skal være nevnt. Veldig stilig synes jeg, litt "fake" at jeg har skutt i stykker hele venstresiden på en skute uten at den synker, men sånn er det.

Ting går sakte båtene styres av vinden noe som er artig. Liker også at man kan se kulene fly bortover.

Spillet krever mye mer enn jeg trodde, så ikke veldig pent ut her med det oppsettet jeg har nå, må nok kjøpes ditt og datt (hihi).

 

Den andre delen på land var veldig uvant egentlig. Men synes det var utrolig mer realistisk enn medieval 2. Når hestene charger inn i folk her detter de over ende men reiser seg opp igjen om ikke det var alt for hardt. Tror hestene kommer til å bli nøkkelpersonell i dette spillet, knuste jo en gruppe mennesker med et enkelt charge om det gjøres riktig.

 

Taktikken jeg brukte var vel enkelt og grei. Hadde en gruppe soldater som tilltrakk seg artilleriet. Resten kunne gå rett frem til de møtte ild fra fienden. Fikk da stilt de opp på rekke og skøyt meg frem.

På venstresiden av kartet hadde jeg samlet en liten samling av soldater og hester. Hestene fikk løpe i forveien og mose amerikanernes soldater før hestene trakk seg tilbake eller løp videre for å mose. Funket veldig fint, på denne måten hadde fotsoldatene mindre motstand å møte.

Endte med at jeg kjørte over all motstand her og kom amerikanerne i ryggen og da var det jo lett.

Veldig artig, sikkert myemye bedre når man har bygget opp dette selv. Og ikke minst fått satt inn en ny prosessor og et skjermkort til, så jeg synes dette virker veldig bra.

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

En taktikk som ikke slår feil på havet er å gjøre LOVART - det vil si det å ha vinden i sin fovør og dermed ha kontrollen over selve sammenstøtet. Man feks kommer inn fra fiendens blindsone.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Har nå prøvd demoen, både sjøslaget og landslaget. Sjøslaget var helt greit men ikke særlig utfordrende. Landslaget hadde jeg heller ikke noe problemer med men kunne ta i bruk langt flere taktikker enn på sjøslaget.

 

Uansett, Loading tidene og det at spillet henger seg opp i 3-4 sekunder i menyene er uholdbart. Tror nok at Mediaval 2 total war vil være min favoritt selv etter empire.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Yes, nå er alt prøvd, mitt første intrykk er imponerende grafikk osv. Det jeg liker spesielt er de individuelle slagsmålene inne i større klynger med folk, de parerer med gevær kolbene osv. Litt lange loading tider det er helt sikkert, men dette er jo tross alt bare en demo, sjø slagene synes jeg er kjempe og en fin forandring fra andre TW klassikere. Jeg har selvsagt pre-bestilt en kopi av dette og gleder meg like mye, hvis ikke mer nå som jeg har prøvd demoen.

Lenke til kommentar

kommer jo litt ann på tiden, gunfreak. Men nå er jeg ikke sikker på når de begynte å bue treverket i skroget, hvis dere skjønner hva jeg mener. Så kanon kulene bare bouncer av igjen.

 

Syntes demoen var stilig, men ville bare prøve litt for å se hvordan ting fungerte. Så vil nok ikke prøve igjen før jeg har spillet i hånda!

Lenke til kommentar

Prøv å gjøre det samme jeg gjode på de bildene

 

Da fikk jeg desicive victory på sjø slaget, ingen skip tapt, alle fiendene sank

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-34516-1235232794_thumb.jpg

post-34516-1235232801_thumb.jpg

post-34516-1235232809_thumb.jpg

 

Som dere ser lagde jeg bare en linje i havet og lot skipene mine sitte der, på den måten kan de skyte på begge sider, mens fienden ikke kan gjøre noe annet enn å sirkle

Lenke til kommentar

PS en viktig reminder nå som vi nærmer oss release: Husk å kjøpe dette i en (nett)butikk og ikke på Steam. Steam har blitt dyrt etter at de valgte å sette en € = $, som er en helt latterlig vekslingskurs.

 

I følge denne siden skal man kunne registere Empire:TW som et Steam spill selv om man har kjøpt en fysisk kopi: http://www.steamunpowered.eu/

 

Les hele Steam-pris tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9527&st=480

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å test ut ai, nå som jeg har fjærna skripten.

 

Jeg spillte som USA, eller jeg har spillt som usa flere ganger men altid angriper england over den samme overgangen og de blir slagtet, så nå skulle jeg teste, ved den første fjorden gjorde jeg det umulig å overleve, første linje var plasert like ved elva og besto av to batterir klare med canister, så 150 meter lengre bak, var andre linje, klar med enda et batteri med canister samt two regimenter med light infantry, jeg trode egentlig ikke at noen ville overleve lenge nok til å ta ut andre linje, men bare for å være helt sikker lagde jeg en treide linje, men ENDA et batteri med canister samt begge regimentene med rifle men. Dette var ren killing field, ikke noe ville overleve til å nå frem til tredie linje, med andre ord, ville det være umulig å komme over den delen av elva, og bare for å gjøre det enda mer fristene, så lot jeg bakdøra HELT ÅPENT, ikke noen soldater eller kanoner helt åpent.

Og jeg greide endelig å få england til å bruke den andre overgangen, men de sente fremdeles halvparten av sine soldater over den ekstremt beskyttete overgangen, først gikk de løs på første linje med to batterier, de mista 1 regiment før de kom over elva, de greide å ta ut kanonene mine, men da møte de andre linje, det første som skjedde var at de fikk en byge canister i trynet som sente regiment nr. 2 på vei hjem, nå var det bare to regimenter igjen, de kom seg edelig forbi kanonene de hadde tatt, men da kom de innen for musket range og mine light infantry begynnte å skyte på dem, istede for å storme frem og overvelde de mindre regimentene samt batteriet ble de bare stående der og skutt ned, etter noen salver med canister løp de to siste regimentene vekk, jeg mista kanskje 20 soldater og 8 kanoner mot 4 fulle regimenter samt noe kavaleri på engelsk side, hvorfor ai trodde 4 regimenter ville klare noe en full hær ikke ville greid vet jeg ikke.

 

I mens dette skjedde hadde england fort marsjert den andre halvdelen av hæren rundt kartet, jeg lot den gå over elva uten at jeg prøvde å stoppe dem, så vi møttest på den store åpene plassen, de hadde 5 regimenter mot mine 9, naturlig nok ble det slagkt her også,

 

Poenget var at viss ai'n hadde marsjert HELE hæren rundt, ville mine 9 regimenter bli møtt med 9 fientlige regimenter i stede for 5, og jeg måtte da ha flyttet mine kanoner osv. og alt hadde blitt mer vansklig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...