Gå til innhold

vil stryk på trekk-eksamen gjøre det umulig å komme inn på forkurs?

RAD1V

Anbefalte innlegg

" Opptakskrav:

...eller Vg1 og Vg2 yrkesfag"

går ss vg2, om jeg stryker på privatisteksamenen jeg har i kroppsøving vil jeg tru jeg ødelegger sjansen for å komme inn på forkurs til høsten, eller? itillegg til eksamenene i programfagene, kan jeg bli trukket opp til eksamen i blant annet engelsk. læreren sier halvparten av yrkesfagelevene på vg2 i fjor strøk på engelsk eksamen, og jeg ligger ganske sikkert på den nedre halvdelen.

om jeg blir trukket, og stryker, har jeg da null sjans for å komme inn?

isåfall, jeg kommer vell iallefall inn på almen VG3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på besøk hos Kongsberg høgskole tidligere i vinter, og der sa de at de ikke gikk etter karakterer, men om vedkommende hadde bestått fagene. Om et fag som kroppsøvning har like stor betydning som andre fag vet jeg desverre ikke. Det beste vil være å sende en mail til høgskolene du har tenkt å søke på, og spørre om det har noen betydning.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det gikk an å få "betinget opptak", dvs. at man får lov til å ta forkurset - gitt at man tar ny eksamen i fagene man mangler vurdering i. Denne praksisen varierer nok fra studiested til studiested, så jeg ville tatt en telefon og hørt med rådgiver. :)

Unnskyld at jeg spør, siden jeg egentlig ikke har noe med det, men hvorfor skal du stryke på en privatisteksamen i kroppsøving. Er ikke det bare en meget enkel teoretisk prøve, etterfølgt av en like lett fysisk test? :)

Lenke til kommentar
Det er bare en liten teoriprøve uten noen fysisk test faktisk. så glem den.

er en eventuell engelsk eksamen som er nifs. men stryk på trekk eksamen gjør at det ikke blir fullt vitnemål eller ikke?

Det kommer an på om du har hatt kroppsøving tidligere - i hvert fall under R94. Uansett, stryker du på trekkeksamen får du ikke fullt vitnemål. :)

Lenke til kommentar

er en eventuell engelsk eksamen som er nifs. men stryk på trekk eksamen gjør at det ikke blir fullt vitnemål eller ikke?

Engelsk skriftlig er faktisk såpass overbærende, og oppgavene så vide, at det skal GODT gjøres å ikke bestå. Ikke uro deg unødig. Det går fint.

Lenke til kommentar

Engelsk skriftlig er faktisk såpass overbærende, og oppgavene så vide, at det skal GODT gjøres å ikke bestå. Ikke uro deg unødig. Det går fint.

halvparten av de som kom opp i engelsk på VG2 yrkesfag i aust-agder i fjord strøk.

har lest litt om betinget opptak, og det er vist ikke noe som kan hjelpe meg etter hva jeg forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...