Larsenio Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bildet tatt under utgraving av et havnebasseng nordpå. Her har jeg prøvd å få med en del viktige ting; tredjedelsregelen, maskin i bevegelse, skarphet i bildet, fargenyanser og detaljer. Vet ikke, er det bra eller veldig uinteressant bilde? Mye tid gikk med på å få tatt bildet i rette tidspunkt, med rette utsnittet og med de begrensningene 18-55mm har. Lett justert skarphet i Lightroom2, klonet vekk et støvkorn mer eller mindre helt. that`s It. 1/500 sekund lukker ISO 140 f/5.6 50mm brennvidde Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Du har , som du sier, fått med veldig mye. Og har vel løst oppgaven også. Nå synes jeg at en gravemaskin som graver "i vann" såpass uvanlig at det i seg selv er nok edit: Det eneste som trekker ned, er at bildet blir veldig statisk. Nesten oppstilt. Tom Endret 21. februar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Enig i at det blir litt statisk, men syns det var såpass festlig med at det ser ut som om grabba bare henger der for å vise seg fram:) Var ikke mange meninger om dette bildet gitt :!: Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Grei L-komp. som kler motivet godt. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Takker for det, og må vel ærlig inrømme at jeg ikke visste hva en L-komp var før jeg så det logiske i det uttrykket Her er slik det helhetlige bildet så ut da det ble tatt. En hel prosess som e igang for å få "leia" (innseilinga) 6 meter dyp, for å kunne ta imot saltfiskbåter og litt større skip enn de som fra før ferdes innom Nordmela havn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå