cyclo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen som har en enkel kommando for å konvertere iso-8859-1 formaterte tekstfiler til utf8 på kommandolinja. Hadde vært veldig praktisk siden systemet på UIO bruker iso-8859-1 og mine systemer bruker utf8, noe som skaper masse ekstraarbeid for meg. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen grunn til at du krever en enkelt kommando? http://miscoranda.com/96 Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Vel, google ga nå et par treff. Jeg har ikke testet det, men så at den samme kommandoen gikk igjen på flere av sidene. iconv --from-code=ISO-8859-1 --to-code=UTF-8 iso.txt > utf.txt Endret 22. februar 2009 av Maelwedd Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Thnx. Det funket, nesten. Siste 1/3 av dokumentet får kluss med æ,ø og å. Men om feilen ligger i iconv, emacs eller hyperlatex vet jeg ikke. Har ikke tid å prøve å finne det ut heller. Blir vell manuell konvertering av siste biten. Forøvrig. Det er tydeligvis ikke sunt å jobbe på spreng hele helga med en oppgave som skal leveres søndags kveld. Jeg glemte faktisk å google før jeg postet :blush: Tror nesten det må være første gang jeg har gjort en sånn bommert. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har ikke hatt noen problemer med å bruke utf8 på uio. Jeg passer på å starte xterm i utf8-mode. Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Forøvrig. Det er tydeligvis ikke sunt å jobbe på spreng hele helga med en oppgave som skal leveres søndags kveld. Jeg glemte faktisk å google før jeg postet :blush: Tror nesten det må være første gang jeg har gjort en sånn bommert. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den situasjonen Godt det fungerte (nesten iallefall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå