MrL Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har prøvd å søke gjennom forumet her om hvordan å få en synligere sixpack, men er ganske håpløst å finne noen nyttige svar. Jeg har sixpack, og jeg ønsker å gjøre den synligere rett og slett! Jeg trenger derfor noen forslag til mageøvelser med beskrivelse. Jeg trener 2 ganger i uken, kan godt gjøre noen ekstra mageøvelser hjemme hvis det trengs og går ann, men det blir vell før jeg legger meg, så vet ikke hvor nyttig det da blir. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Da har du ikke lett godt nok. Svaret er enkelt: fettforbrennende trening. Dette innebærer alt av typisk "kondisjons"-trening. Intervaller er også bra. Trikset er å bruke mer energi enn du inntar. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Da har du ikke lett godt nok. Svaret er enkelt: fettforbrennende trening. Dette innebærer alt av typisk "kondisjons"-trening. Intervaller er også bra. Trikset er å bruke mer energi enn du inntar. Jo jeg har lett, og svarene jeg får er akkurat som ditt. Du sier hva jeg skal trene, men ikke hvordan. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvordan? hva vil du ha egentlig? Jogging, sykling, svømming, kampsport, dansing og en haug med andre øvelser. Intervaller er en "hvordan". Et intervall forklarer seg selv. Du kan søke opp "gerilja kardio" for eksempel. Eller du kan trene tradisjonell langkjøring. Det er ikke stort mer å si. Du bruker mer energi enn du inntar. Vil du vite mer så kan du søke. Det finnes så uendelig mange sider og tråder på dette fra før. Søk på "kardio/cardio", "fat burning exercise" og alt slikt. Du kan ikke forvente å få alt levert så er du good to go. En med din fartstid på forumet burde vite at vi er mer enn villige til å hjelpe - men vi liker ikke late personer som ikke gidder selv. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Egentlig skjønner jeg ikke hvordan forbrenning skal øke muskelmassen i magemusklene mine. Tynn er jeg allerede fra før av, har såvidt fett rundt magen i det hele tatt at noe mindre tror jeg ikke jeg trenger. Dessuten tviler jeg på at jeg trenger å begynne på en sport for å få magemuskler, det må vell finnes enklere måte å gjøre dette på, fett brenning høres ihvertfall ikke ut som det jeg trenger.. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) "Jeg har sixpack, og jeg ønsker å gjøre den synligere rett og slett!". Her vinkler du det som om at du har nok muskelmasse generelt, og vil bare ha den synligere. Musklene vises ikke fordi fett ligger over. Dersom den derimot vises, og du rett og slett vil å mer muskler (som du sier over), så får du vel bare fortsette med mageøvelser som crunches, reversed crunches, statiske øvelser som planken. Bruk gjerne belastning dersom du virkelig vil ha effekt. Jeg sier ikke at du må begynne på sport for å få mer muskelmasse, jeg sier at kampsport og dansing er et alternativ for fettforbrenning, ikke noe du må gjøre. Dersom du allerde vet hva som må til eller ikke må til, hvorfor gidde å poste i det hele tatt? Dette blir tåpelig. Endret 21. februar 2009 av Patrick de Maar Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) "Jeg har sixpack, og jeg ønsker å gjøre den synligere rett og slett!". Her vinkler du det som om at du har nok muskelmasse generelt, og vil bare ha den synligere. Musklene vises ikke fordi fett ligger over. Dersom den derimot vises, og du rett og slett vil å mer muskler (som du sier over), så får du vel bare fortsette med mageøvelser som crunches, reversed crunches, statiske øvelser som planken. Bruk gjerne belastning dersom du virkelig vil ha effekt. Jeg sier ikke at du må begynne på sport for å få mer muskelmasse, jeg sier at kampsport og dansing er et alternativ for fettforbrenning, ikke noe du må gjøre. Dersom du allerde vet hva som må til eller ikke må til, hvorfor gidde å poste i det hele tatt? Dette blir tåpelig. Synligere > dvs større > muskelmassen må økes. Som sagt i første post, ja jeg vet hva som skal til, men jeg vet ikke hvordan. Som også overskriften sier, leter jeg etter gode mageøvelser. Nå så det ut til at du kom et steg nærmere ved å poste noen her, det er bra, men ingen av de navnene sier meg noe. Forsett gjerne du eller andre og post flere slike øvelser med en beskrivelse som dere vet hjelper godt, eller link til en beskrivelse. Endret 21. februar 2009 av MrLG Lenke til kommentar
neoman Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 vel saken er. alle har six pack under. og om den ikke synes er det fordi det er fett over. og fett kan slankes vekk. ligg i ca 500 i kalori underskudd og tren kondis. kan anbefale gerilja cardio for fettforbrenning. og der litt veiledning til hvordan du kan få den berømte magen, alle ungutta forguder. http://www.iform.no/pub/art.php?id=578 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Folk blir latere. Når du først har fått servert øvelser kan du tilbringe fem minutter på google, laten. Det finnes for øvrig flere veier til synligere magemuskler, å øke muskelmassen er ikke den eneste. Når du poster bør du være åpen for andre svar enn de du forventer. Siden du er lat: http://stronglifts.com/the-reverse-crunch-...r-six-pack-abs/ og vanlige crunches. Legg på belastning for økt effekt. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 1: hvis du vil har tydeligere magemuskler kan det være lurt å øke musklelmassen. Dette finnes det x antall øvelser for. De jeg bruker er: (med 10 reps og 8 sekunder på hver) (2 eller 3 x 30). 2: du kan ta 1000 situps uten å ha synlige magemuskler. Du må få en lavere fettprosent på HELE kroppen din. Det hjelper ikke å trene bare magen. Du må begynne å forbrenne mer enn du tar inn. Mer ut enn inn. Hvordan? Det er nevnt ovenfor i tråden og noen titalls andre tråder. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 nedtrekk med tau sittende på knærna er en kjempeøvelse for magen...da får du justert motstand også....bare ikke slipp deg for langt opp og bruk moment for å trekke ned...kjør den som en crunch og fokuser på å klemme magemusklene skikkelig sammen på bunn av hver repp Lenke til kommentar
Odin Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 vel saken er. alle har six pack under. og om den ikke synes er det fordi det er fett over. og fett kan slankes vekk. ligg i ca 500 i kalori underskudd og tren kondis. kan anbefale gerilja cardio for fettforbrenning. og der litt veiledning til hvordan du kan få den berømte magen, alle ungutta forguder. http://www.iform.no/pub/art.php?id=578 Ligger man 500 kalorier over så vil det variere fra person til person hvordan utfallet blir, å si så eksakte nummere vil derfor mest sannsynlig bli feil. Variablene er rett og slett for mange og for store, alt fra forbrenning, til hva man innehar av væske til maten:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå