Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor må du være en kunnskapsrik person?

Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg lagde denne posten, og jeg må bare innrømme at det i stor grad var studieteknikken min som var problemet.

I forhold til det dere kommenterer om at jeg sier jeg kan bli god i ting: saken er at jeg har en evne til å fokusere 100 % på en ting, og bli god i det.

I forhold til det med å jobbe er det bare deg selv det går på; arbeidsmoral, og at du klarer å være fokusert.

Så til det med å gidde å ta videre utdanning. Du trenger egentlig "bare" å finne ut hva du har lyst til og interesserer deg for.

Selv har jeg en interesse for psykologi og sosiologi, og har god forståelse for faget og jeg lærer stadig mer og får mer innsikt i mye omgående dette. Det var nedverdigende å få 3'ere mens andre fikk 5'ere, og saken var helst at jeg egentlig ikke var sterk nok - så det vart utrolig frustrerende.

Det er utrolig lett å skylde på andre for sine egne problemer, dessverre er det svært vanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner til mange som er skoleflinke og får gode karakterer, men i det sekundet skolen slutter er de ingenting. Sosialt er de heller så som så, men når det kommer til kunnskap utenom det man lærer på skolen er de null. For meg er din kunnskap mye mer verdifull enn hva de andres kunnskap er. Du har livserfaring og kan ta vare på deg selv utenfor det rent akademiske.

Du burde ikke bry deg så mye om hvordan de andre gjør det på skolen, egentlig, du burde heller som ole-c sier utnytte dine sterke sider.

Lol? Forskning viser en klar sammenheng mellom utdanning og sosial status. Jeg foreslår at du får verdensoppfatningen din på fote, lille venn.

Jeg vil anta at du gjør det et sted mellom middels og dårlig på skolen? Jeg godter meg. Virkelig.

Til trådstarter:

Dine kunnskaper passer ikke godt inn i kunnskapsløftet, helt korrekt. Eneste løsningen på det er å skylle Kristin Halvorsen ned i en do. Desverre er hun for tykk i hodet ... Det viktige for deg er å komme deg gjennom VGS med helt OK karakterer, for på universitetet finnes det akademisk grobunn også for ditt hode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...