Gå til innhold

Et Merkelig TV/HDMI/HD-Reciever/PS3-problem

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med spilloppsettet mitt, og klarer ikke helt å finne hvor problemet ligger.

Problemet er følger: PS3en min er koblet til en HD-reciever, som videre er koblet til en FullHD TV (37" LG). Jeg har ofte et problem med at TVen ikke alltid klarer å få signal, selv om det kommer lyd fra PS3en. Det virker som om det er HELT tilfeldig, siden noe så simpelt som å bytte kanal, restarte PS3en, skru forsterkeren av og på, osv ofte hjelper.

Bildet er det jo så klart ikke noe feil med når det virker, men lillebroren min sier at signalet har forsvunnet et par ganger. Signalet detter også ut når jeg prøver å kjøre oppskalert DVD o.l.

Dette er jo tydelig noe som er feil. Har trippelsjekket at ting er koblet korrekt. Begynner å lure på om det er HDMI-kablene som det kan være noe tull med. Har i hvertfall en gamestop-kabel (2m) til 200,-, og jeg prøver å kjøre 1080p. Dette burde jo ikke ha noe å si, men hvor kan feilen ligge? Er det vanlig at billigkabler feiler på 1080p?

EDIT: Virker som suksessraten øker når jeg setter oppløsningen til 720p :S Å se oppskalert materiale funket :D

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme problem, og det er spesielt fra grand turismo 5. har måttet restarte ps3 opp til 3 ganger for å endelig få bilde. har satt tv-en og ps3 på 1080i . jeg vet ikke hva som er feilen men jeg tipper det er tv-en rett og slett som sliter med å ta imot signalene

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...