Gå til innhold

Synspunkter ønskes ang. Canon objektiver

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært innom her nå , men nå vurderer jeg å kjøpe noe nytt og kommer ikke ut av tenkeboksen.

Jeg vil ha noe nytt på objektivfronten og har klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for EF 70-200 f4 L IS eller kombinasjonen EF 85 f1.8 + EF 200 f2.8 L.

Med Canons kanskje beste zoom-objektiv noen sinne får jeg fleksibiliteten som zoomen gir mellom 70 og 200 mm i kombinasjon med en god bildestabilisator.

Med de to fast objektivene mister jeg fleksibiliteten men får raskere objektiver som også har topp optisk ytelse.

Nå har jeg b.l.a et EF-S 17-55mm f2.8 IS som gir meg litt i pose og sekk men er interessert i synspunkter fra dere slik at jeg kommer meg ut av tenkeboksen :hmm:

Fra de som har et 70-200 f4 (med eller uten IS)kunne jeg godt tenke meg å vite hvordan f4 fungerer på et slikt objektiv , blir det ofte for tregt?

Kompenserer bildestabilisatoren godt nok (for de som har det)?

Har hatt et EF 70-200mm f2.8 L før som jeg solgte fordi det rett og slett var for stort og tungt.

På fohånd takk og god helg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun 85mm f/1.8 av de forslagene du kom med. Og er veldig fornøyd med den.

Så jeg har lyst til å komme med et Ole Brumm svar (Ja takk begge deler). Jeg ville gått for zoomen og en 85mm.

Zoomen er det såpass mange som melder er bra at svaret gir seg selv. f/4 med IS tror jeg holder til de fleste oppgavene. Men for de gangene du trenger større blenderåpning, så vil en 85mm f/1.8 dekke de behovene.

Tror jeg,

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...