Raijin Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det ligger definitivt i oss å drepe, "Survival of the fittest" anyone.Vi er allerede fra fødselen utstyrt med et overlevelsesinstinkt og må vi drepe for å komme oss frem i livet så gjør vi nok det om ingen har lært oss om rett og galt i samfunnet. Bare se på barn som ikke får grenser av foreldrene, de blir rene diktatorene i heimen. Når er det vi må drepe? Bare når vi er desperate nok. Ja, det ligger i oss at vi alle er istand til å drepe. Like fullt ligger det i oss at vi alle er istand til å hjelpe og verne om hverandre. Jeg er av den oppfatning at det krever mye mer av deg å drepe noen enn å hjelpe noen. Og det er her survival of the fittest kommer inn Hva betyr det egentlig? Hvordan har man størst sjanse til å overleve: Hvis man går rundt og dreper folk? -man skaper seg fiender -ressurser man kunne brukt til å bygge opp et samfunn blir kastet bort -man vil være en kilde til negativitet, og det er bare et spørsmål om tid før andre utfordrer deg Hvis man går rundt og hjelper andre: -Man bidrar til at flere individer har det bra -Dem kan hjelpe deg til å bygge opp et samfunn -Man sprer positivitet. De ønsker å være med deg og verne om deg. Ifølge Survival of the fittest virker det som at det er bedre å spre positivitet enn å spre negativitet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vel om vi er så istand til å kjelpe hverandre hvorfor slår 6 åringen min søstra si på 2 år når hun ikke gjør som han sier? Er det instinktet om å hjelpe som slår inn? Og han har vi lært opp til å ikke slå fra han var nyfødt. Det er dominering som gjelder om ikke vi holder øye med de opg det er begge to som ønsker å dominere hverandre. Tror nok at om de hadde hatt muligheten til det og ingen opplæring hadde tatt livet av hverandre. Jenta på 2 er ikke det spor bedre når hun biter han i armen når han minst aner det. Her er det dominans og hevn som gjelder. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trådstarter, ingen kan bli mobbet med mindre de lar seg mobbe. De erter deg fordi du viser at det funker på deg, at det irriterer deg. Du gjør det til en big deal, og det er underholdende for mobbere. Vis at du ikke bryr deg, det gjør deg ikke noe Hvis dem plager deg, kan du si spøkefullt "Jeg har ihvertfall draget" Aaah PU er løsningen til alt eller hva? Skulle akkurat til å skrive det samme. Trådstarter: Det er ingen andre enn deg selv og din egen realitet som er problemet her. DU er problemet, INGEN andre. Mot de la Vie Hvis du trenger PU for å forstå såpass er du ikke mye til mann. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 TS fortjener ikke at den "stygge" jenta liker han engang, har du hørt om respekt?! Du fortjener nesten å bli mer upopulær enn jenta selv! Respekter folk som du vil at de skal respektere deg sier jeg Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Perpyro, hvis du ser noen som er i nød, føler du for å hjelpe dem? Hvordan dominerer man mest effektivt? Ved å tvinge noen til å gjøre noe for deg, eller ved å la dem selv ønske å gjøre noe for deg. Sønnen din har vel fått det for seg at det gir ham mer glede å slå søstra si når han gjør det enn å ikke gjøre det. Jeg har ikke møtt barna dine, så noe mer enn det kan jeg ikke si. Barn lærer fra sine omgivelser Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg vill ikke si noe henne personlig men skal prøve og ta kontakt mer foreldrene hennes. Du skal kontakte foreldrene hennes fordi hun liker deg? Nå sitter hun virkelig i saksa altså. Hahaha! Seriøst trådstarter, skjerpings! Hun stakkars jenta er et menneske med følelser hun også, kanskje noe å erstatte den egoistiske tankegangen din med? Hva med å heve deg over alle sammen og invitere henne med i gjengen, siden du er så jævla populær? Da kan du mest sannsynlig redde ei jente fra dårlig selvbilde resten av livet, i tillegg til at gjengen mest sannsynlig vil se at du er en sinnsykt ålreit fyr som gidder å rekke ut ei hånd. My 2 cents. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. 1 innlegg er fjernet Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg vill ikke si noe henne personlig men skal prøve og ta kontakt mer foreldrene hennes. Barnslig ? mulig det men jeg vill si at det som mobber meg for at hun liker meg er mer barnslige. 1) Lær deg å skrive. 2) Grow up. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det er akkurat det som skjer med en gutt i klassen min for tida. En som ligger nederst på rangstigen digger ham og han fikk vite det fra en av de nesten lengst oppe. Men blir du upopulær blant andre jenter fordi hun liker deg, er det bare noe du innbiller deg. Så lenge du lar forelskelsen hennes gå inn på deg og dra deg ned, lar du andre rakke ned på deg, og da er det kun du selv som gjør deg upopulær. Men husk at hun kan såres hvis du sier at du hater henne høyt og liknende, så vær forsiktig med sånt! Bare ignorer kommentarer og si rolig at du ikke liker henne. Edit: Du fortjener ikke å bli likt av henne! Hun er nok snillere enn de fleste, og du har faen ikke hørt om respekt! IKKE ta kontakt med foreldrene hennes. IKKE vær en drittunge. PRØV å la ertingen rulle av deg. Det de holder på med er IKKE mobbing, det er erting. Veldig vanlig. Jeg ble ertet fordi en i første klasse likte meg da jeg gikk i syvende. "Skal du ikke skifte bleia hans? Nå ble han lei seg". Du høres akkurat ut som han som blir likt av hun upopulære på skolen min. Respekterer kun de med høy rang og "dritfine" jenter. TULL OG TØYS! Skulle gjerne gitt deg en ørefik for å mangle visse mannlige organer kalt baller og en allmenn kalt hjerne. Grow the HELL up. Endret 24. februar 2009 av MasterOfColours Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det var ett ord som gikk igjen da jeg leste dette, opptil flere ganger pr post fra trådstarter.. : "HAHA!" Er det mulig å være såpass overlegen? Selv om jenta som liker deg har det litt verre enn alle de andre, så vil ikke du ha noe med henne å gjøre? Er det noen folk jeg har null respekt for, så er det sånne som deg! Slike folk fortjener nesten ikke en plass i framtiden.. Herregud! Tips: Ta deg en god prat med jenta, bli litt venn med henne. Hun vil mest sannsynlig føle seg bedre, og muligens etterhvert få seg venner (Hvis hun da ikke har noen fra før). Og hva sitter du igjen med? Noen rare blikk fra "venner" (vet ikke om jeg skal kalle det venner hvis de går etter hvem du snakker med).. Men følelsen av å ha hjulpet et medmenneske i en vanskelig situasjon? Priceless! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Han trenger da ikke snakke med henne av medlidenhet. Det er bare verre, liker han ikke henne som person, så trenger han da ikke være venn med henne bare fordi ingen andre er det! Har man ingen venner er det som oftest en grunn til det. Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Går da an at folk dømmer henne pga utseende, stil o.l Og siden de "tøffeste" har dømt henne, vel, da er hun ferdig. Prøv å forestille deg henne i den situasjonen hun er i... Hvordan ville du følt deg? Har klassen til TS litt vett og sunn fornuft i huggu, så kommer de ikke til å mobbe han på grunn av det.. I så fall hadde jeg STERKT vurdert å bytte skole, bare glemme alle de tragiske folkene som er.. TS, vi er alle roser, bare ikke alle er sprunget ut enda Endret 26. februar 2009 av Doppe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, akkurat, ville du vært sammen med en uutsprungen rose? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er vel her problemet bunner ut, 14-15 åringer har ikke sunn fornuft. Det er derfor det heter ungdom. Et ord smeltet sammen av ung og dum hvor uen er byttet ut med o for at det ikke skulle bli for åpenbart. I hvertfall når det kommer til mobbing tenker ikke en 14 åring likt med en 24 åring. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det er vel her problemet bunner ut, 14-15 åringer har ikke sunn fornuft.Det er derfor det heter ungdom. Et ord smeltet sammen av ung og dum hvor uen er byttet ut med o for at det ikke skulle bli for åpenbart. I hvertfall når det kommer til mobbing tenker ikke en 14 åring likt med en 24 åring. Hahaha. Fantastisk. Forøvrig enig med "theck1". Jeg avskyr jenta men skal ikke beskrive den delen, og snakke med henne er uaktuelt jeg vill ikke ha noe og gjøre med henne. viss jeg sier det til lærerne så blir jeg ikke tatt seriøst, Sjokk. Endret 26. februar 2009 av niko_90 Lenke til kommentar
Syv Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei, Jeg har fått et problem på skolen, det har seg sånn at jeg blir mobbet osv fordi en veldig upopulær jente liker meg. Vet ikke helt om jeg kan kalle det mobbing, men det blir i vertfall brukt mot meg veldig mye på skolen. Jenta som liker meg er vannvittig upopulær, helt på bunn på skolen. og hun går rundt og sier at hun er forelkset i meg. Jeg avskyr jenta men skal ikke beskrive den delen, og snakke med henne er uaktuelt jeg vill ikke ha noe og gjøre med henne. viss jeg sier det til lærerne så blir jeg ikke tatt seriøst, jeg skjønner ikke hvorfor hun liker meg. hun har blitt mobbett hele livet sitt og jeg har også vært med på og mobbe hun. Det er veldig dumt at hun blir mobbet, men jeg syns det utrolig dumt at jeg blir upopulær blant de andre jentene på skolen. JEg føler at hun ødelegger for meg. Men hva skal jeg gjøre ? for at hun skal slutte og like meg ? Karma biter deg i rævva. Deal with it, bitch. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Si meg, heter du Henrik? Endret 26. februar 2009 av MasterOfColours Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 kan ikke du poste etternavn og et bilde i samme slengen? lol TS: Du fortjener ikke å bli elsket. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tror dere han gidder å lese her igjen, eller i det minste svare? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Gi det noen år så vil du forstå hvor utrolig teit og idiotisk dette er.. Uansett, dersom du har vært med og mobbet denne jenta, som tydeligvis er det egenlige offeret her, så er det positivt at du får muligheten til å smake din egen "medisin". Kanskje du med årene kan bli en erfaring rikere, og kanskje det kan gjøre deg til et bedre menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå