RulleRimfrost Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hjemme har jeg selvfølgelig Win 7 og alltid siste versjon av .net og studio express. Trøblet er at av og til lager jeg snutter som skal benyttes i et kontormiljø bestående av XP og .net 2.0. Finner ikke ut hvor jeg velger at et nytt prosjekt bare skal bruke.net 2.0, så snuttene mine er begynt å kreve .net 3.5 framework, og det funker ikke... Er det en innstilling i Visual Studio eller ? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Sjekk "Properties"-vinduet til prosjektet ditt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 .NET 3.0 3.5 er 2.0 + LINQ bibliotekene WPF og Workflow foundation. hvis du kutter ut disse skal det uansett la seg kjøre under .NET 2.0 siden det ikke er noen endring på JIT eller instruksjonsettet. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 OK. Så den referansen jeg bør klare meg uten i prosjektet, vil være System.Xml.Linq. Antar at Intellisense da ikke "hjelper" meg med kode som ikke vil kjøre på .net 2.0 framework... Prøvde å fjerne alle referanser med versjon 3.5, men da kompilerer ingenting. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du har fortsatt masse .NET 3.0/3.5 referanser der. Men det skal være en måte å få dette til på uten å måtte tøve med referanser På min Standard Edition er det ihvertfall under Compiler eller noe slikt (Target platform eller noe) Sitter ikke på utviklingsmaskinen min nå, så jeg får ikke sjekket. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Som sagt, sjekk "Properties"-vinduet: Det er C#, men jeg regner med det er noe lignende i VB. Endret 22. februar 2009 av Degeim Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Takk. Express har ikke denne settingen under Application, men jeg fant target platform under Properties > Compile > Adv Compile Options. Funket selvfølgelig ikke å bare skifte target platform på et gammelt 3.5 prosjekt, men det funket fint å lage et nytt 2.0 prosjekt og lime inn koden fra det gamle prosjektet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå