Lolcat2016 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg spiller sjeldent på PS3'en min, men kjøper et spill innimellom. Jeg bruker primært maskinen til filmtitting og har naturligvis allerede skaffet meg PS3-fjernkontrollen. Men jeg tenkte at det kunne vært kjekt med et tastatur (slipper den knotete tastingen med kontrolleren eller fjernkontrollen) og en såkalt DualShock-kontroller som jeg har hørt litt om. Er denne kontrolleren mye bedre enn den som vanligvis følger med? Er den offisielle kontrolleren ansett for å være den beste? Jeg skaffet meg nylig Street Fighter 4 og hørte at det fantes keypad-kontrollere til PS3 som er spesialtilpasset til dette spillet. Finnes det noen norske butikker som selger disse? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Dualshock 3 er MYE bedre enn den vanlige Sixaxis. Fikk helt sjokk over kvalitetsfølelsen og vekten, for å ikke snakke om den sterke vibreringen forhold til 360 kontrollen. Om du tenker på arcade stick så kan det fås kjøpt her. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Dualshock 3 er MYE bedre enn den vanlige Sixaxis. Fikk helt sjokk over kvalitetsfølelsen og vekten, for å ikke snakke om den sterke vibreringen forhold til 360 kontrollen. Hmm, hvorfor har jeg ikke kjøpt en DualShock tidligere? Jeg visste ikke at forskjellen var så stor (kanskje mer kosmetisk enn ergonomisk). EDIT: Jeg kikket på bildet på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dualshock Det forvirrende er at min kontroller ser helt lik ut som DualShock 3-kontrolleren, bortsett fra at det ikke står DS3 på den. Men etter å ha sjekket strømforbruket så stemmer det nok at jeg ikke har en DS3. Om du tenker på arcade stick så kan det fås kjøpt her. Ja, det er akkurat en slik jeg hadde i tankene, bortsett fra at den virker litt stor Skal se om de har noen mindre modeller der, takk for linken. Endret 22. februar 2009 av hal9k Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 For tastatur kan du kjøpe et bluetooth-tastatur, selv bruker jeg et eldre Logi DiNovo, fungerer helt konge, rett i maskinen uten bruk av non USB-plugg. Musa som fulgte med tastaturet fungerer også ganske bra. I tillegg kan du få deg en bluetooth headset, slikt som du bruker til mobilen, f.eks. SE IV835 som jeg bruker. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) For tastatur kan du kjøpe et bluetooth-tastatur, selv bruker jeg et eldre Logi DiNovo, fungerer helt konge, rett i maskinen uten bruk av non USB-plugg. Musa som fulgte med tastaturet fungerer også ganske bra. Jeg har vurdert å kjøpe dette tastaturet, det er spesielt laget for PS3 (sikkert ganske likt det du har, selv om det var laget for Windows): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374008 Tastaturet har også innebygd pekeplate. EDIT: Jeg lurer på om en mus vil fungere i skytespill på PS3? Eller må spillene ha spesiell støtte for mus? I tillegg kan du få deg en bluetooth headset, slikt som du bruker til mobilen, f.eks. SE IV835 som jeg bruker. Hva bruker man egentlig slike headset til på en PS3? (bortsett fra til spilling) Er det mulig å kontakte folk via PS3 og snakke med dem? Endret 22. februar 2009 av hal9k Lenke til kommentar
Einride Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har selv det tastaturet og det fungerer veldig bra. Kan ikke måle seg kvalitetsmessig med f.eks DiNovo, men så koster det også under 400 kr (i alle fall om du kjøper det andre steder enn Komplett, sjekk prisguiden ). Det er ikke norske taster på det, sånn til opplysning. For tekst-chat, surfing og lignende fungerer det ypperlig, og har ingen problemer med å anbefale det. Det fungerer visst nok også til PC, da selvsagt om du har Bluetooth, men dette har jeg ikke testet. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 EDIT: Jeg lurer på om en mus vil fungere i skytespill på PS3? Eller må spillene ha spesiell støtte for mus? Hva bruker man egentlig slike headset til på en PS3? (bortsett fra til spilling) Er det mulig å kontakte folk via PS3 og snakke med dem? Sorry, mus funker ikke til skytespill, med mindre støtte blir innebygget i spillet. Men den kan brukes i XMB og i nettleseren. For det andre spørsmålet, ja. Hvis du går til lista over venner og går noen hakk opp vil du finne en chatte-funksjon, som etter det jeg vet kun med tale (har ikke helt prøvd den selv enda). Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 EDIT: Jeg lurer på om en mus vil fungere i skytespill på PS3? Eller må spillene ha spesiell støtte for mus? Hva bruker man egentlig slike headset til på en PS3? (bortsett fra til spilling) Er det mulig å kontakte folk via PS3 og snakke med dem? Sorry, mus funker ikke til skytespill, med mindre støtte blir innebygget i spillet. Men den kan brukes i XMB og i nettleseren. For det andre spørsmålet, ja. Hvis du går til lista over venner og går noen hakk opp vil du finne en chatte-funksjon, som etter det jeg vet kun med tale (har ikke helt prøvd den selv enda). Jeg har bestilt FragFX. Det er spesialmus til PS3 og det funker Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Forsøkte å samle alle svarene mine i et innlegg, men multiquotingen roter bare til sitatene så jeg poster svarene mine separat: Har selv det tastaturet og det fungerer veldig bra. Kan ikke måle seg kvalitetsmessig med f.eks DiNovo, men så koster det også under 400 kr (i alle fall om du kjøper det andre steder enn Komplett, sjekk prisguiden ). Det er ikke norske taster på det, sånn til opplysning. Hva skal jeg med norske taster? Prisen er heller ikke av stor betydning. Synes 400 kr høres rimelig ut for et slikt tastatur. For tekst-chat, surfing og lignende fungerer det ypperlig, og har ingen problemer med å anbefale det. Det høres bra ut. Tror nok jeg satser på et slikt tastaur. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Sorry, mus funker ikke til skytespill, med mindre støtte blir innebygget i spillet. Men den kan brukes i XMB og i nettleseren. Som jeg tenkte meg For det andre spørsmålet, ja. Hvis du går til lista over venner og går noen hakk opp vil du finne en chatte-funksjon, som etter det jeg vet kun med tale (har ikke helt prøvd den selv enda). Spørs om en slik chatte funksjon har noen særlig verdi. Kan kanskje se nytten av det i enkelte spill. Jeg har bestilt FragFX. Det er spesialmus til PS3 og det funker Denne kontrolleren virker interessant, hvis den virkelig holder det den lover. Skal ta en nærmere titt. Skytespill er jo så mye bedre med mus (synes ihvertfall jeg). Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Helt enig. Alt for sakte med vanlig kontroller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå