Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Trener mer enn jeg spiser , er litt redd!

opijos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Protein er oppbygget av aminosyrer som har den viktigste oppgaven å bygge opp musklene og støtte muskelopphentingen. Du må tilføre kroppen protein med to til tre timers mellomrom hver dag for at den ikke skal gå inn i et muskelnedbrytende, katabolt tilstand. Når kroppen er i et katabolt tilstand settes kroppens sultmekanisme i gang. Man kan si det slik at kroppen "spiser" av musklene for å få ener"

Lenke til kommentar

Proteiner er musklenes byggesteiner og hvis du får i deg for lite proteiner vil du få mindre utbytte av treningen. Proteiner kan i motsettning til karbohydrater og fett ikke lagres noe sted i kroppen så en må tilføre dette med jevne mellomrom for maksimalt utbytte.

Slutt å spis sukker! Det ødelegger alt for deg. Pass heller på at du får i deg nok proteiner og skikkelig mat. Får du i deg nok proteiner til hvert måltid vil nemlig også sukkersuget dempes betrakteilig. Det sier jeg av erfaring. Var godtegris før, men etter jeg begynte å bygge kropp og økte protein inntaket mitt har sukkersuget forsvunnet totalt! Jeg blir heller kvalm av det nå.

Hvor mye du trener med har ingenting å si. det er nok å si at du trener hardt og mye. Virker på meg om du også er litt ute etter å skryte siden du hele tiden gjentar hvor hardt du trener og hvor store biceps du har.

Jeg tror at grunnen til at du har slitt med å få frem magemusklene dine er at du spiser for mye godteri. det legger seg som fett rundt midjen. Det er dette fettet som "gjemmer" magemusklene. At du ser tynn ut kan videre forklares med at du bare får i deg godteri og ikke mat kroppen kan bygge av. Dermed ser du spinkel ut.

Så mitt råd er at du dopper godteri og spiser mer proteinrik mat og mat med LANGSOMME karbohydrater. Eksempler på god treningsmat er kylling, havregryn, kjøtt, grov pasta osv. Melk er også proteinrikt, men jeg synes du skal drikke ekstra lett. Melkefett er ikke noen bra form for fett. Ta heller en spiseskjed olivenolje eller liknende.

Det er sunt og du trenger det ;) Spiser man for lite når man trener hardt kan man også bli sliten og slapp.

Og det du sa om "jo yngre jo bedre" stemmer ikke. Hvis du begynner å trene for tidlig kan det hemme veksten din. Det er ikke uten grunn at det er 16 års aldersgrense på helsestudioer. Dropp vektene og tren heller med din egen kroppsvekt. Ta push-ups, chins, sit-ups osv og ikke overdriv treningen.

Lenke til kommentar

Takker for svaret , ja , jeg skal droppe snoppet. Har merket at snop hemmer treningen. Jeg skal også sett opp en treningsplan, dag 1 : Bryst , Dag 2 : Rygg / Armer osv. Jeg drikker også Ekstra lett melk til frokost..

Burde jeg drikke Coca cola zero eller Light enn vanelig? (Tenker på Lørdag)

Endret av opijos
Lenke til kommentar
Takker for svaret , ja , jeg skal droppe snoppet. Har merket at snop hemmer treningen. Jeg skal også sett opp en treningsplan, dag 1 : Bryst , Dag 2 : Rygg / Armer osv. Jeg drikker også Ekstra lett melk til frokost..

Hvis du trener mye og ikke har for stort sukkerinntak eller ville jeg uten tvil valgt vanlig Cola. Jeg vet ikke hvor skadelig søtningsstoffer er siden jeg ikkke har satt meg inn i det, men intill videre holder jeg meg til sukker :p Smaker jo MYE bedre også :)

Lenke til kommentar

Nei, hold deg til vanlig brus MED sukker. Lightbruser og andre søtsaker med aspartam som søtningsmiddel, bør du holde deg unna. Dette stoffet gir kreft i hjernen hos forskningsdyr...

Lenke til kommentar
Man blir ikke feit av å spise riktig.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Man kan fint bli feit av å spise salat - så lenge man spiser nok. Om man legger på seg eller ikke er et enkelt stykke: energi inn vs energi ut. Har du mer inn, uansett om det er sjokoladekake eller salat, legger du på deg. 

Men det er jo det jeg skriver. Man må spise riktig! Riktig = rett mat, rett mengde etc. ;)

Lenke til kommentar

hmm , Ok der tok jeg litt feil. Vel , Jeg skal ikke bli tjukk :p , Olivenolje inneholder veldig mye cal. Tenkte bare på å få større muskelmasse. Og skal vi barn bare ha max 2,600 cal om dagen?

Endret av opijos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...