opijos Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Heisann , Jeg er 13 år , og jeg spiser veldig lite! Litt gryn med melk til frokost , 0-2 lefser, og en halv skive til lunsj , en liten posjon middag (Avogtil 1 pølse), Avogtil ingenting til kvelds. Noen ganger kan jeg holde meg unna mat en hel dag , jeg er den personen som liker snop mye bedre enn mat Når jeg eks sitter innpå klasserommet , så sitter folk og spiser over 6 skiver , og jeg sitter bare med en halv skive. Men jeg trener ekstremt mye med vekter , over 200 crunch om dagen og mange overkropp øvelser med manualer. 7,5 KG og 10-15 kG, Jeg er veldig tynn også. Så nå er jeg litt redd , hvis man ikke spiser kan man miste muskler? - Fordi jeg vil ikke miste mine veldig verdifulle muskler. Meningen er jo å spise mer enn du forbrenner hvis du har lyst på muskler, og forbrenne mer enn du spiser hvis du har lyst å slanke deg, og jeg er nokså slank! Jeg vil gå opp i vekt , og veier 55 kilo. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du svarer litt på din egen problemstilling her. Løsningen er enkel: spis mer. At du spiser godteri i stedet for mat er ikke bra i det hele tatt - godteri har ingenting for seg, og tilfører kroppen lite rik næring. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Spis mat med fett. Drikk H-melk ol. Dette vil gjøre at du går opp i vekt. Finn matvarer som er gode, f.eks nøttebladinger ol, og spis litt hele tiden.. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Takker for alle tips , jeg har jo ikke lyst å å bli tjukk , men kan man fremdeles spise og trene og ha masse synelige muskler? Veier 55 kilo , som er så pass masse for en liten kar som meg som er syltynn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hadde du veid mer, så hadde du jo ikke vært så liten og syltynn, selvfølgelig. Spis mer, og fortsett å trene. Hvis du skal bygge muskler, eller opprettholde de du har (noe jeg tviler på du har mye av når du er 13 og veier 55kg) må du spise, karbohydrater, proteiner og fett er hva du trenger. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 55 kilo er faktisk veldig mye for en syltynn kar som meg , en i 9 klasse veier jo 60 kilo , og en smeillfeit gutt i klassen min veier 65 kilo. Jeg tar over 100 arm øvelser (Biceps,Deltoids og Triceps) om dagen, og musklene vokser. Men mora er litt redd for at jeg er dritt svær i hendene og syltynn imagen , kanskje jeg skulle begynne å trene mage og bryst , er ikke så høy heller. Husker ikke hvor høy jeg var I 7 klasse veide jeg noe med 39-40 , og et halvt år seinere veier jeg 55 , og jeg har ikke lagt på meg , men bare trent mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Volum og størrelse henger sammen, 55kg er lite, og volumet ditt er lite.(det sier du selv) Hadde du vært større, hadde du veid mer. Det er også viktig å trene alle muskelgrupper, ikke bare armene. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 55kg for en 13-åring er vel ikke lite? Normalvekten for de som er 160 cm høye, er mellom 42 og 54 kg. Nå vet jeg ikke hvor høy du er? Hvor høy er du egentlig? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg hadde samme problem som deg, helt til jeg begynte å spise mat HELE tia. Jeg veier nå 62kg og er 189 høy. Det går sakte men sikkert oppover, så det er bare å spise, spise og spise jeg har jo ikke lyst å å bli tjukk , men kan man fremdeles spise og trene og ha masse synelige muskler Kroppen min ser 10 ganger bedere ut etter jeg starta å spise mye mat, musklene mine er mere markerte og jeg ser ikke ut som et skjelet. Før så spiste jeg 1 skive før skolen og holdt meg på det i 6 timer, nå gomler jeg i meg lett 8 skiver på skolen og jeg pleier som regel å kjøpe meg mat ved siden av. Håper erfaringene mine kom til hjelp lykke til med å gå opp i vekt. EDIT: Nå går jeg på idrett der vi har 10 timer gym i uka, jeg svømmer og trener med vekter på fritiden også. Jeg har fått ganske bra appetitt av det ... Endret 22. februar 2009 av Sno Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg trener veldig mye bryst (Tungt , 15-20 KG), Mage (Crunch), Armer og skulder (7,5 KG på Biceps , og 15-20 KG på triceps, 2-5 KG på skulder) - Men jeg skjønner ikke hvorfor , men jeg er ikke sulten på skolen. Men jeg skal prøve! - Hvor mye bør jeg spise, og hvortid bør jeg spise? Edit: Jeg spiser frokost 06.30 , lunsj 11.00 , Middag kl 16-18 , kvelds 21 eller 21.30 Endret 22. februar 2009 av opijos Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Dropp snopet, da vil sulten trolig komme av seg selv. Husk å drikke rikelig også. Vet ikke hvor mange liter daglig som er anbefalt å drikke for en på din alder, men kan love deg at det trolig er mer enn det du drikker i dag. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Skal prøve å kutte ut all snopet , jeg drikker veldig lite. Sikkert ikke en liter en gang dagen, men skjerpings må til Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du burde spise mere mellom hovedmåltidene dine, så det blir 6 måltider om dagen. Det er all for lite å gå på lunsjen i 5 timer. Ta f,eks med 2 ekstra brødskiver på skolen, som du kan spise en før 11.00, og en etter 11.00. Antar at du slutter kl 2 på skolen så da kan du få i deg noe mat når du kommer hjem, trenger ikke være så mye, bare så du får i deg litt energi. Så kan du spise igjen i kl 1900 eller 18.00. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror høyden min er 160 og vekten 55 KG. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Du ligger på det normale ... Du er ikke syltynn, det nekter jeg å tro Endret 22. februar 2009 av Sno Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Vel , Jeg er tynn , tynnere enn de fleste, og sterkere enn de fleste også. Man kan jo se beina minne gjennom huden , men pyytt pytt. Jeg bare lurer på noe , jeg har sykt stor Biceps, Jeg har tilogmed en blodåre som er synelig på bicepsen. (Som ingen i klassen har ) , hvis man trener mye Biceps og Triceps , går vekten opp? hørt også at du forbrenner mye når du trener , og jeg jo ingenting å forbrenne Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 jo mere du trener, jo høyere forbrenning får du, det vil si at du må spise mere. Slenger med en link http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0 Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Vel , Men hvis jeg spier mye og ikke trener så veldig mye. Legger jeg ikke på meg da? (Fett) Fordi jeg har noen par synelige magemuskler, og det tok meg langt tid å fjerne all små fettet rundt magen! - Så hvis jeg spier mye , så vil jeg vel legge på meg, og fettet vil skjule musklene? Endret 22. februar 2009 av opijos Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 ikke hver så opphengt i at musklene dine skal være så markerte. Viss du spiser og trener godt så blir musklene større, og de ser bedere ut. Synes du burde slutte å bekymre deg over at musklene dine skal være markerte OSV. Du er bare 13 år ... Lenke til kommentar
opijos Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jo yngre jo bedre edit: Trening betyr veldig mye for meg, og når man har begynt, og ser forandringene. Så klarer man ikke å slutte! Endret 22. februar 2009 av opijos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå