KS Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 jeg skjønner ikke den utstrakte bruken (misbruket?) av CAPTCHA - et system iverksatt av onde mennesker med. Skulle registere med på Google Picasa nå og ble jeg bedt om å taste inn denne koden: Dette er ikke mulig å lese. Trykket på audio-valget... Mens bokstavene ble lest opp i bakgrunnen var det en anne lys (om ikke flere) over dette igjen før det helt på slutten ble sagt klart og tydelige REPEAT og så spiltes av den samme grøten en gang til! Og det stopper jo ikke spammere!! Neida: Februar 2009: CAPTCHA-crackers breach Windows Live Hotmail yet again July 2007: Spammers overcome Hotmail and Yahoo CAPTCHA systems Altså må den eneste grunn til å CAPTCHA å irritere nettbrukere. Meningsløst. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, men er mye vanskeligere å lage botter når det er en captcha der. Om ikke kan jeg f.eks lage bot til hvilken som helst side i løpet av 10min uten noe problem Lenke til kommentar
KS Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det virker som at de sidene det virkelig er verdt å lage en bot til, så blir captcha'n knekt likevel Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Captcha på MySpace er jævla irriterende hvertfall. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 De tegnene blir hvertfall vanskeligere og vanskeligere å tolke for vanlige mennesker. Ganske frustrerende når du må prøve 2-3 ganger før du får det til, selv om man er en aktiv nettbruker. Man kan jo bare spekulere på hvordan de som er lite på nett takler sånne hindre. Her er en morsom en som står i klartekst Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ja, spørsmål er igrunn mye bedre, men for sider med slik captcha lages enten boten til å regne matte eller så gis svarene på alle spørsmålene på forhånd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg begynner også å irritere meg over at disse captcha-greiene begynner å bli vanskligere og vanskligere å lese, til tider kan det være et ganske stort irritasjonsmoment. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå