BIM-Tech Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei. Har en ASUS Maximus Exstreme Sokkel: LGA 775 2048MB DDR 3 Ram 1375 MHz Prosessor: Intel Core 2 E6850 Prøvd kun overklokking i bios ved å sette automatisk klokking på Cracy Det øker Prosessoren fra 3ghz til 3,5ghz. Problemet er at når maskinen starter, så slokner maskinen før den starter igjen. Hva kommer det av? Har en MIST 1000w Strømforsyning.. Fint om jeg kunne få litt exsperthjelp Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har du satt opp Vcore-spenningen? FSB må også synkroniseres om du har en veldig merkelig BIOS. Og jeg råder heller å bruke manuell overklokking. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Hei. Siden jeg ikke har noe særlig greie på overklokking så har jeg brukt den overklokkingen som var innebygget i biosen til ASUS, noe som skulle gjøre at alle innstillinges ville justere seg automatisk.. Har ikke prøvd å justere noe manuelt, da jeg har vært redd for å grille noe.. Men syntest det alikevel er rart at slikt skjer.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det er jo gjerne overklokk på auto som vil "grille" ting, ihvertfall i lengden. Om man overklokker med det meste på auto (spesielt spenning) så får f.eks CPU ofte enten for lite volt så det blir istabilt, eller for høyt volt, så levetiden blir mindre. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Slik som jeg pleier å si; du har ikke overklokket nok om det ikke røyker. Nå vet ikke jeg helt hva Default-spenning er på E6850, men om du leser i BIOS under "hardware monitor" (AMI BIOS) så finner du det som heter Vcore-spenning, etter det så går du inn på "Jumperfree settings" (AMI BIOS) og finner Vcore/core voltage e.l (er ikke sikker på hva det heter). Så det du gjør er å stille opp Vcore sakte men forsiktig ut i fra default. Sett den opp 50mV så starter du PCen, kjører OCCT... Om det viser seg å være ustabilt så setter du den opp enda noen 50mV. Gøy om noen bekrefter dette før du gjør noe, og beklager at jeg ikke kjenner noen andre BIOS-er utenom AMI, jeg har ikke hatt noen andre på flere år. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 etter hva jeg har hørt burde ikke vcore overstige 1.6... sikkert gjerne ha mindre enn det å. Jeg kjører min på 3.6 ghz @ 1.45 volt 24/7, men jeg har en ganske så dårlig chip. Så det er fullt mulig at du klarer høyere klokk på samme volt. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 hei Takk for svar Skal prøve det forslaget å stille volten. Har hatt mistanke om at hovedkortet får for lite strøm ved automatisk overklokking.., men det er alikevel betryggende å få vite grunnen og finne ut hvordan det skal gjøres på en sikker måte Resultatet kommer jeg til å legge inn senere.. Tusen Takk Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Beklagligvis kan jeg ikke noe om ditt HK. Men vil tippe det finnes nok av guides på internett til at du kan lære deg det du trenger om overklokking og litt til: ) så lenge du ikke overstiger 1.6 volt på CPU 24/7 så vil jeg tro du er ganske så trygg uansett: ) Lykke til, post gjerne eventuelle resultater. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hei. Er ikke helt sikker på hvor jeg finner instillinger for det? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Auto-overklokking kan du bare glemme. Det funker utrolig dårlig fant jeg fort ut av på mitt striker. Det er egentlig ganske lett, hvertfall med dualcore. Quadcore er værre. Mine tips er å finne ut hva SB og NB har som standard volt (les på hjemmesider osv, ikke les av programmer som ofte er skrekkelig feil) og øk dette med 0.1 volt i første omgang. Skru av alt som har med spread spectrum å gjøre, og alt som har med strømsparing å gjøre i bios. Finn ut hva som er standard spenning på CPU, og øk med 0.1 til 0.2 volt. Hvis ikke du har rask nok RAm, så setter du denne på manuell, og stiller kun opp FSB på CPU. Ram burde stå på sin orginale hastighet med mindre du kan synkronisere. Jeg har 1814MHz Rated FSB, og 1333MHz RAM så jeg kan ikke kjøre sync mode. Still til det som passer. Sett også spenninger og timings på RAM til det som er korrekt for dine brikker. BIOS kødder det ofte til. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hei har oppdatert bios i dag med nyeste.. Har 2x ram: https://prisguiden.no/product.php?productId=99472 har dualcore på 3,0 ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå