Gå til innhold

Vanlig dag på jobb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vanskelig å svare på men jeg kan prøve...

jeg starter 08:00, tar en titt på stor-skjermene for å få oversikt over alt som har skjedd, så finner jeg med stort sett kaffe.

så fikser jeg alt som har gått galt i løpet av natten/helgen, kanskje feilmelder noen servere til teknikker.

så kan det godt hende det er ett møte eller to, før jeg igjen fikser det som evt. har gått galt siden sist jeg var der.

så vedlikeholder jeg kanskje de programmene jeg bruker selv, sjekker ut ett par potensielle sikkerhetsbrudd, sjekker ut hva andre grupper driver med som berører meg, sjekker ut ett par feil igjen, scripter litt, stikker kanskje å trener litt før jeg avslutter dagen min :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Dytter på denne tråden istedet for å lage en ny. :)

Hvordan er hverdagen i en it-bedrift?

Arbeidstid, oppgaver, strukturering av dagen?

Fastsettes arbeidsplan daglig, ukentlig, månedtlig?

Hvordan organiseres prosjektarbeid?

Har dere mange møter (tverrfaglig, med kunder etc)?

Hvor mye overtid arbeider dere?

Hvilke perioder på året har størst press, eller går det kun etter hvilke prosjekter man har der og da?

Har bedriften mange sosiale aktiviteter utenom arbeidstid?

Får du kurs, og evt hvor ofte/varighet?

Svar blir tatt i mot med stor takk! :)

Lenke til kommentar

Tar utgangspunkt i de jobbene jeg har hatt - ingen av dem har vært konsulentarbeid.

* Arbeidstid: 8-16, flexitid.

* Oppgaver: Dette varierer jo ut i fra hvilken jobb du har, om du drifter eller programmerer osv. Jeg jobber med drift/support. Har i tillegg en prosessrolle (ITIL).

* Har ingen arbeidsplan, men arbeidsoppgavene er ganske tydelige, har faste oppgaver.

* Prosjektarbeid organiseres av prosjektleder. Man er ikke nødvendigvis nødt til å delta i prosjekter dersom man ikke ønsker.

* Jeg har tre-fire møter pr. uke, noen ganger mer, noen ganger mindre. Andre kolleger har ikke møter i heletatt.

* Jobber lite overtid, men mange av kollegene mine er med på vaktordninger. Jeg jobber som sagt ikke i en typisk konsulent-jobb.

* Det er ikke noen spesielle tider av året det er større press, men ved utrullinger så er presset merkbart større. Det kan være OS-utrullinger eller bare større programvareutrullinger.

* Bedriften har sosiale aktivter i form av lønningspils, høstfest, sommerfest, vårfest og julebord. Ellers har hver avdeling kanskje en teamtur i året med fokus på teambuilding.

* Får kurs om man ønsker. Kanskje to kurs i året, type 5-dagerskurs.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...