lilko Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Den lar meg ikke åpne .exe filer. Men avast funka, selvom den ikke klarte å slette viruset Den ene viruset heter reader_s.exe. Hva skal jeg gjøre? akter ikke å miste alt jeg har. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 følg veiledningen som er linket øverst i signaturen min Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Last ned filene som er linket til i veiledningen som er linket til øverst i signaturen min. Prøv først å se om du får kørt disse programmene (altså MBAM og combofix) fra normalmodus. Hvis ikke kan du prøve å restarte maskinen i sikkermodus (tapp f8 under oppstart, og velg "sikkermodus"). Se om programmene kjører bedre fra sikkermodus Gi tilbakemelding hvis det ikke fungerer Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hehe, ja. Men som sagt lar ikke viruset meg åpne programmer. Den bare legger seg i task manager. EDIT: Den har også tatt over administrator kontoen. Endret 21. februar 2009 av lilko Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Last ned filene som er linket til i veiledningen som er linket til øverst i signaturen min. Prøv først å se om du får kørt disse programmene (altså MBAM og combofix) fra normalmodus. Hvis ikke kan du prøve å restarte maskinen i sikkermodus (tapp f8 under oppstart, og velg "sikkermodus"). Se om programmene kjører bedre fra sikkermodus Gi tilbakemelding hvis det ikke fungerer Jeg har allerede mbam innstalert. Jeg har også prøvd sikkermodus men ingenting nyttig. Men burde ikke avast kunne fjerne virusene? Jeg tok sånn boot-time scan greier Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Denne får du som reglel alltid kjørt. Last ned DDS.scr Post loggen den lager. Prøv også Roguefix Endret 21. februar 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg får bare starta dataen i sikkermodus. Men i sikkermodus får jeg ikke brent cder (har ikke internett der, så må brenne loggen på en cd) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan få internett i sikkermodus. Du må bare velge "sikkermodus med nettverk" i menyen som kommer etter å ha trykket f8 Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Nå fikk jeg internett Men, jeg kan ikke åpne firefox eller IE. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Prøve avira rescue cd kanskje? http://www.free-av.de/en/tools/12/avira_an...cue_system.html Last det ned på en "frisk pc", brenn det ut med brenneprogrammet som følger med, og sett så cd-en inn i den infiserte maskinen. Gør et søk med virusprogrammet som følger med, og se om du får fjernet noe edit:stemmer det at du ikke fikk til det snippsat skrev i innlegg #6? edit2: Prøv det norbat sier først du Endret 21. februar 2009 av r2d290 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvis du har er rootkit (eks.TDSSserv.sys), så kan dette forårsake slike problemer. Sjekk om du har den og stopp evt. tjenesten: Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Restart pc'n. Kjør mbam og combofix Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Skal prøve programmet du la til r2d290. Jeg får faktisk åpna noen programmer (avast f.eks.) Jeg fant heller ikke TDSSserv.sys. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Nå står det noe på tysk her. Jeg tror den scanner. EDIT: Load modules 0%. Den står stille der, skal jeg bare vente eller? Endret 21. februar 2009 av lilko Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hmm, ja prøv å vente litt Men skjer det ikke noe innen 15 min er det vel bare å gi opp, og heller prøve noe annet. Endret 21. februar 2009 av r2d290 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Gjør dette. Start->programmer->tilbehør->systemvertøy->systemgjenoppretting Finne en dato da alt fungerte,dette fjerner bare det siste som er innstalert.Rører ikke dine personlige data. Viss det fungerer,kjør programmer og post logger som forklart. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det finnes flere slike rescue bootcd'er. Se under Når pc'n ikke vil starte verken i normal eller sikker modus i følgende innlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=7650037 Men, var det slik at du ikke fikk kjørt de to prog. snippsat nevnte (dds.scr og roguefix) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå