iver89 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Begynte å bli ganske lei av alt støyet fra PCen, og installerte derfor støydempnigsmatten fra Biltema som jeg lenge hadde planlagt. Siden temperaturen antageligvis hadde gått opp ganske mye lagde jeg hull til 3 nye vifter (120+80+80) og satte dem i. Jeg tok også og ryddet, siden det så helt j*vlig ut, og fordi luftstrømmen da ble bedre. Til viftene lagde jeg en viftestyring av 2 brytere, hvor jeg kan velge mellom 5v, 7v, 12v og 0v (av). Har sett denne viftestyringen et eller annet sted på Overklokking.no også. Kassa før jeg gjorde forandringene: Etter forandringene: De tre nye viftene Temperaturen i kassa gikk ned til 25 grader (31 grader før), og CPUen gikk ned til 37/52 grader, hvor den før lå på 40/60 (idle/load). Dette er foresten med viftene på 5 volt, noe som er uhørbart. Nå går det ann å jobbe ved siden av Pcen uten å bli helt gæren, noe som er veldig deilig. Så var det bare å få igang vannkjølinga da :wink: . Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Bra ryddejobb, men den nederste viften, hva gjør den? Har du (forhåpentligvis) laget hull i bunnen? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Seff har jeg laget hull i bunnen. Hvofor skulle den ellers være der Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Åssn kasse er det der? Så helt forjævlig ut! Skjeiv og greier! Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kan jo hende det er kameraet hans som fucker opp bildet da Btw Iver, funka det bra eller? Sånn støy messig..vurderer å isolere kassa mi jeg oxo. Hd'ne blir litt plagsome i lengden Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Egentlig så vet jeg ikke helt om det funket så utrolig bra støymessig, siden jeg aldri har hatt døren på, untatt de første dagene. Ville tro at det funka da, det ble i hvert fall ganske mye mer stille, dog med døren på. Kassen fant jeg utenfor en privatskole, med en 4Gb HDD og et deffekt Abit BH6 HK. Jeg vet ikke hvilken modell det er, eller hvilket merke. Den har en idiotisk plasering av PSUen, loddrett, forrand CPUen. Dessuten låses dørene fast ved at de skyves på, noe som også er dumt. Det er veldig liten plass inni der, og kun laget hull for en 80mm vifte. Det går ikke ann å ta av taket, og alt er satt sammen med popnagler. CD-ROMen får akkurat plass, og ikke mer. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kan jo hende det er kameraet hans som fucker opp bildet da Btw Iver, funka det bra eller? Sånn støy messig..vurderer å isolere kassa mi jeg oxo. Hd'ne blir litt plagsome i lengden Lag heller noen strikker til hd'en... 8) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Og kassen er ikke skjev, er bare litt vanskelig å ta et bilde når man ligger oppå ørten skruer, noe verktøy og masser av ledninger. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Kan jo hende det er kameraet hans som fucker opp bildet da Btw Iver, funka det bra eller? Sånn støy messig..vurderer å isolere kassa mi jeg oxo. Hd'ne blir litt plagsome i lengden Lag heller noen strikker til hd'en... 8) Skal bare få tak i noen lange, tykke strikker først. Noen idéer? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 to spørsmål 1. hvordan fungerer den vifte styringen? 2.Hvordan er det man bruker strikk som støy demping på hdd? Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Lag heller noen strikker til hd'en... 8) Strikker!? Blir noe à la NoVibes eller sånt det da? Må vel ha noen spes strikker og feste anordning da..eller? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 to spørsmål 1. hvordan fungerer den vifte styringen? 2.Hvordan er det man bruker strikk som støy demping på hdd? Send PM til Flop|s, han har gjort noe sånt tror jeg.. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Lag heller noen strikker til hd'en... 8) Strikker!? Blir noe à la NoVibes eller sånt det da? Må vel ha noen spes strikker og feste anordning da..eller? Nei trenger ikke noe spesielle strikker eller anordinger... Men jeg har Chiftec å har hd rett over der Diskettstasjon skal være.. Funker fett! Før hadde jeg den nede, men jeg tok vekk alt der for å få plass til den nye vannkjølingen min! kan vell legge ut bilder snart... Iver89: Strikk? Stikk på ICA eller Rimi.. Se på 10 kr markedet.. der finner du noen grønne strikker.. (ICA = med 2 kroker) (Rimi = Et nett, men er bare å knyte opp).. Eller kjøp deg noe på clasærn... Lenke til kommentar
christt Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hvilke matter kjøpte du (evt link)? Kunne tenkt meg å satt slike i kabinettet på jobb. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Ica/Rimi, okey. I'm on my way. Viftestyringa funker slik at det er en bryter på +, og en på-. Den som styrer - velger mellom 5 volt og 0 volt. Den på + siden velger mellom 12 volt og 5 volt. Slik: Jeg har da følgende kombinasjoner: opp - opp = 12 volt opp - ned = 7 volt ned - opp = 5 volt ned - ned = 0 volt (off) Mattene er kjøpt på Biltema, kostet 70 kr for en plate som var 4 ganger så stor som det jeg trengte, altså kan man kanksje spleise med noen. Mine var 2 cm tykke, tror det ikke blir noen forskjell om du kjøper 1 cm. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Er ikke ICA og Rimi stengt i dag a? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Er ikke ICA og Rimi stengt i dag a? hmm.. lurer på samme fordi jeg har lyst til å kjøpe litt smågodt nå Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Er stngt ja! =( Men du kan kjøpe på shell eller statiol da... =) Koster vel 20,- elns... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Fant en gammel strikk som brukes til å feste ting til sykkelen. Er en sånn stoffstrømpe rundt, skal fjerne den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå