tom waits for alice Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Diskuter sak og ikke person. Ett innlegg er slettet. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 man har en underbetalt og overarbeidet underklasse uten utdannelse. Kilde? jeg ingen økonom Men du kan lese deg opp og forstå. De fleste såkalte økonomerer har ikke peiling. vi kan ikke vite sikkert at et helt fritt marked vil være ustabilt, men det er mye som tyder på det. Ingenting er stabilt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det er grader av stabilitet, blandingsøkonomien har vist seg å være stabil uten å hindre progresjon, derfor fungerer blandingsøkonomien. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Har finanskrisa gått deg hus forbi? Hva har du imot gull? Hvorfor dette gullhatet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Nei, den har ikke det. Men benekter du at perioder med en mer liberal økonomi og mer deregulering tradisjonelt har ført til ustabilitet, som for eksempel finanskrisen, men også krakket på 80-tallet, og før det krakket i 1929, til og med tullipankrakket i Nederlandene? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Selvfølgelig benekter jeg det. Jeg er ingen økonomisk analfabet! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg hører du sier det. Jeg merker meg også at den f.eks. den britiske økonomien altså ble mer regulert mellom 1979 og 1986, noe jeg finner litt overraskende. Lenke til kommentar
Rumlaheim Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Selvfølgelig benekter jeg det. Jeg er ingen økonomisk analfabet! Forklar meg da følgende: Irland har en av verdens frieste økonomier, og når finanskrisen rammet dem kollapset hele skiten. Mens Norge, som har mange reguleringer, ble ikke på langt nær rammet i samme grad. Hvorfor er det slik hvis friere er bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå