Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det handelsbarrierer innad EU? Ikke som jeg vet, men fortell gjerne om du sitter på mer informasjon enn meg (legg gjerne ved kildematerialer så jeg kan undersøke saken på egenhånd også).

 

Handelen er stort sett fri over landegrensene i eu, men frihandel er bare en liten del av prosjektet. Men frihandel er likevel det som er brukt for å lokke landene inn i eu. Dvs for å lure folket til å stemme for eu, de ledende politikerne i de fleste land vet utmerket godt hva eu-prosjektet handler om.

 

Og det er NWO bla ap har jobbet mot siden de kuppet makten før andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
Hvis Island blir med, har de ødelagt for seg selv.

 

Det har de vel allerede klart på en effektiv måte.

 

 

Den bankkrisen som har rammet Island var planlagt nettopp for å ødelegge landet, og bringe det under eu og nwo.

 

Islands bannker og nasjonalbanke er kontrollert av de internasjonale bankeierne med familien Rotschild i spissen, på samme måte som alle vestlige lands nasjonalbanker og større banker.

Lenke til kommentar
Hvis Island blir med, har de ødelagt for seg selv.

 

Det har de vel allerede klart på en effektiv måte.

 

 

Den bankkrisen som har rammet Island var planlagt nettopp for å ødelegge landet, og bringe det under eu og nwo.

 

Islands bannker og nasjonalbanke er kontrollert av de internasjonale bankeierne med familien Rotschild i spissen, på samme måte som alle vestlige lands nasjonalbanker og større banker.

 

Paranoia? Konspirasjonsteori? Stempling av alt man ikke liker som ond sosialisme? Hm, ja, det høres ut som om det er propagandakverna til DLF som knaker og går...

Lenke til kommentar
Hvis Island blir med, har de ødelagt for seg selv.

 

Det har de vel allerede klart på en effektiv måte.

 

 

Den bankkrisen som har rammet Island var planlagt nettopp for å ødelegge landet, og bringe det under eu og nwo.

 

Islands bannker og nasjonalbanke er kontrollert av de internasjonale bankeierne med familien Rotschild i spissen, på samme måte som alle vestlige lands nasjonalbanker og større banker.

 

Paranoia? Konspirasjonsteori? Stempling av alt man ikke liker som ond sosialisme? Hm, ja, det høres ut som om det er propagandakverna til DLF som knaker og går...

 

Jeg er ikke medlem av dlf og jeg har aldri stemt på dlf. Jeg vet heller ikke noe om denne "propagandakverna" som du snakker om.

Derimot så vet jeg ganske mye om sosialistenes propagandafabrikk.

 

Men det jeg nevnt om krisen Island er inne i, er ikke noen "konspirasjonsteori" Det er fakta. Og fremprovosert av de samme folkene som fremprovoserte den internasjonale finanskrisen som startet i USA.

 

Og enten du liker det eller ikke så er sannheten at sosialismen er en ond ideologi. Skapt av onde mennesker for å ødelegge og rive ned det bestående, og forberede for den nye verdensorden hvor de selv vil plassere seg på toppen for å regjere og kontrollere verden og verdens ressurser.

Lenke til kommentar
Men det jeg nevnt om krisen Island er inne i, er ikke noen "konspirasjonsteori" Det er fakta. Og fremprovosert av de samme folkene som fremprovoserte den internasjonale finanskrisen som startet i USA.

Island har havnet i en alvorlig krise fordi de prøvde å kjøre på med en ekstremt liberal bank-politikk. Det fungerte ikke gitt.

 

 

Og enten du liker det eller ikke så er sannheten at sosialismen er en ond ideologi. Skapt av onde mennesker for å ødelegge og rive ned det bestående, og forberede for den nye verdensorden hvor de selv vil plassere seg på toppen for å regjere og kontrollere verden og verdens ressurser.

Bare fordi du sier det mange ganger blir det ikke riktigere av den grunn. Du kommer aldri med noe konkret. Bare at sosialister noen onde slemminger, uten at det er basert på noe som helst.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Selv tolker jeg familien Rotschild som kapitalistiske, ikke sosialistiske, så ser ikke helt sammenhengen.

 

 

Det er fordi sosialister ikke forstår sammenhengen mellom kapitalisme og sosialisme. Denne sammenhengen holdes skjult for de fleste sosialister, slik at sosialistiske politikere kan skylde på "kapitalistene" når noe går galt.

 

Forøvrig så var det bla familien Rotschild som skapte sosialismen nettopp i den hensikt som jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Det er fordi sosialister ikke forstår sammenhengen mellom kapitalisme og sosialisme. Denne sammenhengen holdes skjult for de fleste sosialister, slik at sosialistiske politikere kan skylde på "kapitalistene" når noe går galt.

Ja, vi er jammen heldige som har slike som deg som klarer å se skjulte sammenhenger som alle sosialister er helt blinde for.

Lenke til kommentar
Men det jeg nevnt om krisen Island er inne i, er ikke noen "konspirasjonsteori" Det er fakta. Og fremprovosert av de samme folkene som fremprovoserte den internasjonale finanskrisen som startet i USA.

Island har havnet i en alvorlig krise fordi de prøvde å kjøre på med en ekstremt liberal bank-politikk. Det fungerte ikke gitt.

 

 

Og enten du liker det eller ikke så er sannheten at sosialismen er en ond ideologi. Skapt av onde mennesker for å ødelegge og rive ned det bestående, og forberede for den nye verdensorden hvor de selv vil plassere seg på toppen for å regjere og kontrollere verden og verdens ressurser.

Bare fordi du sier det mange ganger blir det ikke riktigere av den grunn. Du kommer aldri med noe konkret. Bare at sosialister noen onde slemminger, uten at det er basert på noe som helst.

 

Nei. Krisen Island er inne i har ikke noe med liberalisme å gjøre. Det er en planlagt krise, nøyaktig som jeg nevnte.

 

Og sannheten om sosialismen er også nøyaktig som jeg nevnte. Jeg sier det ikke flere ganger for å overbevise sosialister, jeg nevner det fordi det er sannheten.

Og den sannheten kan ikke du forandre, uansett hvor mange ganger du prøver å overbevise deg selv og andre om at det er feil.

 

Sosialister prøver alltid å "skape" sin egen sannhet slik de mener den skal være ifølge sosialismen, men det er ikke slik det fungerer i virkeligheten.

 

Jeg har lagt fram mye dokumentasjon og kommet med mye konkret. Men sosialister aksepterer jo bare det de selv liker av informasjon,all annen informasjon forkaster de.

Og skal man si sannheten om sosialisme så er det ganske umulig å si noe som sosialistene liker.

For sannheten om sosialismen er ganske enkelt ikke slik som sosialistene får servert gjennom sosialistisk propaganda.

Lenke til kommentar
Men sosialister aksepterer jo bare det de selv liker av informasjon,all annen informasjon forkaster de.

Og skal man si sannheten om sosialisme så er det ganske umulig å si noe som sosialistene liker.

For sannheten om sosialismen er ganske enkelt ikke slik som sosialistene får servert gjennom sosialistisk propaganda.

 

Jeg er ikke helt overbevist om at liberalistene står i noe bedre lys enn sosialistene hva angår å akseptere informasjon.

 

Liberalistene på forumet, først og fremst Marxisten/Rothbard og du, sier at sosialistene skaper sin egen onde virkelighet og forkaster alt annet ("sannheten", i liberalistenes øyne).

 

Jeg observerer at de nevnte liberalistene på forumet også i SVÆRT stor grad velger sin egen virkelighet og forkaster alle "sosialistiske" synspunkter med plumpe kommentarer om ondskap og sosialister. Ordene "ond" og "sosialist"/"sosialisme" ser ut til å være liberalistenes forklaring på alt som er vondt og vanskelig å snakke om.

Lenke til kommentar
De lidelsene Pinochet direkte fåførte opposisjonen er lite man kan legge på kapitalismens skuldre,

Men da synes jeg også det blir urettferdig å laste sosialismen for det Pol Pot gjorde. Han var en gal mann som gjorde det han gjorde fordi han var en maktsyk jævel. Nå, man kan ikke laste en ideologi for det den har gjort, man må laste lederen som har gjort det.

 

Det er ikke en del av kapitalismen å sponse diktatoriske militærkupp, likevel har USA gjort det i en årrekke. Likevel, er dette kapitalismen sin feil, eller kapitalistene?

 

Joda, det er generelt lite givende og legge slik skyld. Jeg bare hevder at man utifra ideologiens utgangspunkt og mål så kan man trekke de konklusjonene som mange av disse lederene har gjort.

 

De lidelsene Pinochet direkte fåførte opposisjonen er lite man kan legge på kapitalismens skuldre

 

Mener du at henrettelsene uten lov og dom Pinochet utførte, ikke kan tillegges kapitalismen? Mener du også at henrettelsene uten lov og dom utført av forskjellige sosialistiske statsledere, kan tillegges sosialismen? I så fall, hvorfor? Begge parter tar i bruk utilgivelige virkemidler for å fremme sin egen ideologi. Hva er den grunnleggende forskjellen?

 

Det kan ikke tillegges kapitalismen, fordi kapitalismen er et relativt rent økonomisk system. Det er ikke henrettelsene jeg hovedsakelig kritiserer, men det er da også noe som kræsjer med eliten, som skal gjennomføre revolusjonen, og således kan man argumentere for det. Det er produksjonsmåtene og hvordan økonomien ble behandlet, som har ført til ekstrem sultedød i mange av disse sosialistiske eksprimentene som er blant de direkte lidelsene sosialismen har ført med seg.

 

Det er systemet i seg selv som slår ut feil, det er i systemet i seg selv man kan se konsekvensene. Det er den betydelige forskjellen.

Lenke til kommentar
Men sosialister aksepterer jo bare det de selv liker av informasjon,all annen informasjon forkaster de.

Og skal man si sannheten om sosialisme så er det ganske umulig å si noe som sosialistene liker.

For sannheten om sosialismen er ganske enkelt ikke slik som sosialistene får servert gjennom sosialistisk propaganda.

 

Jeg er ikke helt overbevist om at liberalistene står i noe bedre lys enn sosialistene hva angår å akseptere informasjon.

 

Liberalistene på forumet, først og fremst Marxisten/Rothbard og du, sier at sosialistene skaper sin egen onde virkelighet og forkaster alt annet ("sannheten", i liberalistenes øyne).

 

Jeg observerer at de nevnte liberalistene på forumet også i SVÆRT stor grad velger sin egen virkelighet og forkaster alle "sosialistiske" synspunkter med plumpe kommentarer om ondskap og sosialister. Ordene "ond" og "sosialist"/"sosialisme" ser ut til å være liberalistenes forklaring på alt som er vondt og vanskelig å snakke om.

 

Jeg er ikke Liberalist, så jeg kan heller ikke svare på vegne av Liberalister.

 

Men en ting kan jeg si, og det er at Liberalister er ganske smarte fordi de har gjennomskuet sosialismen, og de faller ikke for sosialistisk propaganda.

 

At sosialismen er en ond ideologi er riktig, og at sosialister flest er onde mennesker er også riktig, men med et viktig forbehold, og det er at dette gjelder de fanatiske selverklærte sosialistene som virkelig tror på den sosialistiske ideologi. Og ikke de som bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de et bevisstløst øyeblikk kommer til å tro på sosialistenes løgner.

 

Mange sosialister starter også ut med gode hensikter, men ideologien gjør dem onde om de ikke klarer å komme seg bort fra sosialismen ganske fort.

For en ond ideologi skaper onde mennesker. Mao de som følger en ond ideologi blir også selv onde mennesker. Og det gjelder selv om de ikke oppfatter seg selv som onde mennesker.

Det er ganske sjeldent at onde mennesker oppfatter seg selv som spesielt onde.

Lenke til kommentar
Nei. Krisen Island er inne i har ikke noe med liberalisme å gjøre. Det er en planlagt krise, nøyaktig som jeg nevnte.

I samme post som du skriver at sosialister skaper sin egen sannhet klarer du å hoste opp det tullet der. Hva i all verden er det som får deg til å tro at Island planla å rævkjøre sin egen økonomi?

 

Og sannheten om sosialismen er også nøyaktig som jeg nevnte. Jeg sier det ikke flere ganger for å overbevise sosialister, jeg nevner det fordi det er sannheten.

Og den sannheten kan ikke du forandre, uansett hvor mange ganger du prøver å overbevise deg selv og andre om at det er feil.

 

Sosialister prøver alltid å "skape" sin egen sannhet slik de mener den skal være ifølge sosialismen, men det er ikke slik det fungerer i virkeligheten.

 

Jeg har lagt fram mye dokumentasjon og kommet med mye konkret. Men sosialister aksepterer jo bare det de selv liker av informasjon,all annen informasjon forkaster de.

Og skal man si sannheten om sosialisme så er det ganske umulig å si noe som sosialistene liker.

For sannheten om sosialismen er ganske enkelt ikke slik som sosialistene får servert gjennom sosialistisk propaganda.

Kan du poste denne "dokumentasjonen" på nytt? Jeg har ikke lest gjennom hele denne tråden.

Lenke til kommentar

Når en bruker kan lire av seg stikkord som propaganda, egen virkelighetsforståelse, hjernevasket, ikke godta dokumentasjon, fakta ond, osv. i en og samme tråd samtidig som denne ikke klarer å bevise noe av det "åpenbare" han hevder, så ringer det nok en bjelle hos de fleste. Forklaringen er jo selvfølgelig at vi alle er hjernevaskede sosialister, apropos hjernevasket...

Lenke til kommentar

ja noe i den dur. Enkelte burde kanskje gå inn i seg selv og tenke over at hvis alle andre mener du er en idiot så burde man kanskje endre sin adferd litt?

Jeg er åpen for påstander om at min virkelighetsoppfatning er feil og enig i at mye burde vert anderledes. Men når du får slengt hele leksa med sosialisme og ondskap, naturligvis uten dokumentasjon, og gjerne en NWO og dere er blinde alle sammen, så klarer ikke jeg å ta det hele serriøst. For meg så beviser de bare hvor langt ute de selv er og hvor lite grun det er til å ta dem serriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...