a_aa Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Sosialisme uten demokrati er garantert å ende med totalitarisme. Det funker ikke. Donasjonsfinansiert voldsmonopol vil funke like dårlig. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Vi får bare enes om å være uenige. Det hadde vært greit om vi i det minste kunne enes om eiendomsretten. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Vi får bare enes om å være uenige. Det hadde vært greit om vi i det minste kunne enes om eiendomsretten. Det tviler jeg på, siden jeg ikke ser noen annen måte å sikre et voldsmonopol (og derved fungerende regler) enn å finansiere det ved tvungen skatt. Utfra diskusjonen så langt, vil jeg anta at du vil betrakte det som en krenkelse av din eiendomsrett. Det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det er fordi du stikker hodet i sanden. Hvorfor er det bare 50% som får lov til å bestemme over livene sine? Hvorfor MÅ de resterende 50% umyndiggjøres og lystre flertallet? Hvorfor kan ikke 52% få lov til å bestemme over sitt eget liv? Eller 60%? Eller 100%? Det finnes kun én grunn til at man ikke vil la alle mennesker få lov til å bestemme over sitt eget liv, og det er at man er fascist: alle skal med, ingen slipper unna. Sosialistene blir fly forbanna over tanken på å måtte argumentere rasjonelt for sine synspunkter. De vil at flertallets avgjørelser skal tale for seg. Sier ikke det i grunnen det aller meste om hva som motiverer disse onde menneskene? Til alle rasjonelle mennesker der ute derimot: alle bør se at bevisbyrde for flertallet burde vært en selvfølge. Det er bare å tenke seg inn i situasjonen til mindretallet. Vil DU at flertallet skal kunne vedta hva som helst av lover som rammer DEG? Eller vil du beskyttes under bevisbyrdeprinsippet? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det er fordi du stikker hodet i sanden. God natt til deg også Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 hørt om sjakkk-hooligans? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Alle som er uenige med DLFs grunnleggende standpunkter er umoralske. Er du umoralsk, eller har du nylig totalt skiftet ditt verdenssyn? Inntil nylig hevdet du å mene det var umoralsk med tvunget skatt for å opprettholde politi og forsvar. DLF og alle objektivister (og dermed de fleste seriøse liberalister) mener det er riktig med tvungen skatt for å opprettholde politi og forsvar, fordi de er for et samfunn med minst mulig vold mot uskyldige mennesker. Dersom man kan minske den samlede volden mot uskyldige ved å utføre en eller annen form for vold mot noen andre uskyldige, er dette det riktige å gjøre, i følge DLF. For eksempel å innføre tvungen skatt der frivillig skatt ikke holder. Du hevdet imidlertid eksplisitt at du var for et samfunn der ALL vold mot uskyldige var utilgivelig, også tvungen skatt der frivillig skatt ikke fungerer. De to verdenssynene er fundamentalt forskjellige og totalt ukompatible. Du har hele tiden hevdet at du utleder ditt verdenssyn fra ren logikk, og at alle som ikke deler ditt verdenssyn 100% er onde og/eller mer eller mindre ikke i stand til å tenke logisk. Nå omfavner du plutselig en vidt annerledes ideologi. Hvorfor? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 DLF mener det er riktig med tvungen skatt for å opprettholde politi og forsvar Feil. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Om jeg kan ta frem igjen ett spørsmål fra Innlegg 1767 som jeg aldri fikk svar på: Liberalister er for negativ frihet, dvs at ingen kan nekte deg frihandel. Det tolker jeg som at liberalister er også for frihandel på tvers av grenser, herunder også oppheving av tollsatser samt outsourcing til utlandet og import av billig arbeidskraft og billige varer fra utlandet med alt det det medfører eller er jeg på villspor? Jeg drar dette frem fordi jeg ønsker å kartlegge hvordan DLF mener Norge som nasjon skal fungere om de kommer til makten. For slik jeg tolker det så vil en fjerning av tollsatser føre til storstilt import av billig arbeidskraft og varer, noe som vil tvinge Norges marked til å måtte deretter senke sine priser for å kunne i det hele tatt konkurrere med "utlandet". For å sette opp noen eksempler så kan vi definere noen fiktive Snekkere, Pål og Trong. Snekker Pål fra Norge tar 300,- kroner timen, Snekker Trong fra Vietnam tar 15,- kroner timen. I og med at Trong tar, i forhold til Pål, en slikk og ingenting for akkurat samme arbeidet vil dette føre til at Snekker Pål snart står uten arbeid fordi ingen vil kjøpe hans tjenester. Fordi ene snekkeren står uten arbeid og den andre tjener 15 kroner timen er det ingen av de som faktisk har råd til å kjøpe "dyr" mat på Rema eller leie "dyre" leiligheter eller gå på "dyr" Kino. Dette fører til ett fall i priser på en rekke tjenester og varer i samtlige ledd. Joda billig er bra, men til hvilken pris? Hva skjer så? Når Rema, utleiere og andre ikke tjener like godt på sine varer og tjenester så må de jo selvfølgelig senke sine priser for å i det hele tatt kunne tjene noe fordi prisene i Sosialdemokratiske Norge var 20 ganger dyrere enn i Liberalistiske Norge. Når det kommer til outsourcing er det også ett problem, hvorfor bygge skip i Norge når det finnes mange andre land som kan bygge de flere ganger billigere? Med andre ord, jeg tror at en slik fjerning av skatter og avgifter til syvende og sist rett og slett vil føre til langt lavere lønninger og regelrett mindre penger per innbygger. Ønsker virkelig DLF å rasere det Norske samfunn på denne måten? Endret 6. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det går akkurat samme vei med Chavez/Venezuela som det har gjort med alle tidligere forsøk på sosialisme: fattigdom og undertrykkelse blir alltid resultatet. Men lærer sosialistene av dette? Etter hvert vil de ta avstand fra det som skjedde i Venezuela (slik som de etter hvert tok avstand fra det som skjedd i Sovjet, Kina, osv.), men neste gang en sosialistisk diktatorspire dukker opp vil de være like begistrert som de var for Sovjet og Kina og Albania og Cuba og Vietnam og Venezuela, osv. Det går akkurat samme vei med Chavez/Venezuela som det har gjort med alle tidligere forsøk på sosialisme: fattigdom og undertrykkelse blir alltid resultatet. Men lærer sosialistene av dette? Etter hvert vil de ta avstand fra det som skjedde i Venezuela (slik som de etter hvert tok avstand fra det som skjedd i Sovjet, Kina, osv.), men neste gang en sosialistisk diktatorspire dukker opp vil de være like begistrert som de var for Sovjet og Kina og Albania og Cuba og Vietnam og Venezuela, osv. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Marxisten: her er kildelenken til innlegget ditt: http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=5&p=30741 . For jeg tolker at dette innlegget ikke er selvskrevet. *ser på Norge som nasjon* Hm, ett av verdens rikeste land, med en sosialdemokratisk politikk? Er vi unntaket fra denne magiske definisjonen? Endret 6. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det tolker jeg som at liberalister er også for frihandel på tvers av grenser, herunder også oppheving av tollsatser samt outsourcing til utlandet og import av billig arbeidskraft og billige varer fra utlandet med alt det det medfører eller er jeg på villspor? Du er ikke på villspor. Liberalister vil at fattige mennesker fattige verdenshjørner også skal få delta i frihandelen. Liberalister vil ha så mye fred og frihet og så lite tvang og fascisme som mulig. For slik jeg tolker det så vil en fjerning av tollsatser føre til storstilt import av billig arbeidskraft og varer, noe som vil tvinge Norges marked til å måtte deretter senke sine priser for å kunne i det hele tatt konkurrere med "utlandet". Nasjoner konkurrerer ikke i et fritt marked. Individer og bedrifter konkurrerer. For å sette opp noen eksempler så kan vi definere noen fiktive Snekkere, Pål og Trong.Snekker Pål fra Norge tar 300,- kroner timen, Snekker Trong fra Vietnam tar 15,- kroner timen. I og med at Trong tar, i forhold til Pål, en slikk og ingenting for akkurat samme arbeidet vil dette føre til at Snekker Pål snart står uten arbeid fordi ingen vil kjøpe hans tjenester. Ja, med mindre han senker prisen på arbeidet sitt. Hvis Trong er like flink som Pål, hvorfor skal Pål tjene 20 ganger mer? Jeg trodde dere sosialister var for "likhet"? Når det kommer til outsourcing er det også ett problem, hvorfor bygge skip i Norge når det finnes mange andre land som kan bygge de flere ganger billigere? Det du ikke skjønner er at prissene ville jevnet seg ut i et fritt marked. Vi ville ikke vært konger på haugen her i Norge, og utnyttet resten av verden som slaver. Men det er kanskje det dere sosialister vil? At vi skal holde fattige land nede gjennom handelsbarrierer, og så vidt holde dem i live med et par rissekker i måneden? Med andre ord, jeg tror at en slik fjerning av skatter og avgifter til syvende og sist rett og slett vil føre til langt lavere lønninger og regelrett mindre penger per innbygger. Ja, alt ville blitt billigere i et fritt marked. Lønningene ville gått ned. Men lønn er pris på arbeid, og også prisene på forbruksvarer ville gått ned. Over tid ville alle fått bedre råd, fordi effektiviteten og produktiviteten øker i et fritt marked. Dette er basic økonomikunnskaper, og det er nettopp dette som gjør at for eksempel elektronikkprodukterblir billigere og billigere i dag til tross for inflasjonen sosialistene skaper. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Med andre ord, om DLF kommer til makten vil samtlige innbyggere i Norge ende opp med laaangt lavere lønninger enn i dagens samfunn. Egentlig bare enda ett argument mot å stemme DLF. Det du ikke skjønner er at prissene ville jevnet seg ut i et fritt marked. Vi ville ikke vært konger på haugen her i Norge, og utnyttet resten av verden som slaver. Men det er kanskje det dere sosialister vil? At vi skal holde fattige land nede gjennom handelsbarrierer, og så vidt holde dem i live med et par rissekker i måneden? Faktisk så skjer dette i Europa nå, det kalles EU, og så vidt jeg vet er DLF sterke motstandere av EU Endret 6. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Med andre ord, om DLF kommer til makten vil samtlige innbyggere i Norge ende opp med laaangt lavere lønninger enn i dagens samfunn. Det er riktig. Personlig bryr jeg meg ikke. Hvis jeg tjener 10 kr om dagen og kan kjøpe like mye eller mer enn jeg kan i dag, er jeg strålende fornøyd. Og hvorfor unner du ikke fattige frihandel? Er du redd for at alle skal bli rike, og dermed SV miste alle stemmene sine? Faktisk så skjer dette i Europa nå, det kalles EU, og så vidt jeg vet er DLF sterke motstandere av EU Vet du hvorfor DLF er mot EU? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Vet du hvorfor DLF er mot EU? Nei, fortell. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det du ikke skjønner er at prissene ville jevnet seg ut i et fritt marked. Vi ville ikke vært konger på haugen her i Norge, og utnyttet resten av verden som slaver. Men det er kanskje det dere sosialister vil? At vi skal holde fattige land nede gjennom handelsbarrierer, og så vidt holde dem i live med et par rissekker i måneden? Faktisk så skjer dette i Europa nå, det kalles EU, og så vidt jeg vet er DLF sterke motstandere av EU Nei, det er ikke det som skjer i europa nå. Det var det vi en gang trodde eu handlet om. Men eu handler ikke om frihandel, det var kun en unnskyldning for å lure landene til å bli med i eu. Eu er et sosialistisk prosjekt som bla handler om å viske ut nasjonalstatene, ødelegge all europeisk kultur, nedbygging av industri og klargjøre europa for den nye verdensordenen. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Finnes det handelsbarrierer innad EU? Ikke som jeg vet, men fortell gjerne om du sitter på mer informasjon enn meg (legg gjerne ved kildematerialer så jeg kan undersøke saken på egenhånd også). Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Finnes det handelsbarrierer innad EU? Jeg vet i hvert fall at svenskene ikke får ta med seg så mye øl de vil fra Polen. Det finnes sikkert garantert flere restriksjoner. Dessuten er det slik at alle avgifter er en form for handelsbarrierer. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Finnes det handelsbarrierer innad EU? Jeg vet i hvert fall at svenskene ikke får ta med seg så mye øl de vil fra Polen. Det finnes sikkert garantert flere restriksjoner. Dessuten er det slik at alle avgifter er en form for handelsbarrierer. Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får föra in, men det ska vara för ditt eget eller din familjs behov. Du får även ta med dig alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget. Du får däremot inte ta betalt för alkoholen även om det bara skulle täcka de kostnader du haft för inköpet. För vissa områden utanför EU:s skatteområde, exempelvis Åland och Kanarieöarna gäller reglerna för land utanför EU. http://www.tullverket.se/sokordao/a/alkoho...a928000525.html Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Finnes det handelsbarrierer innad EU? Jeg vet i hvert fall at svenskene ikke får ta med seg så mye øl de vil fra Polen. Det finnes sikkert garantert flere restriksjoner. Dessuten er det slik at alle avgifter er en form for handelsbarrierer. Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får föra in, men det ska vara för ditt eget eller din familjs behov. Du får även ta med dig alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget. Du får däremot inte ta betalt för alkoholen även om det bara skulle täcka de kostnader du haft för inköpet. För vissa områden utanför EU:s skatteområde, exempelvis Åland och Kanarieöarna gäller reglerna för land utanför EU. http://www.tullverket.se/sokordao/a/alkoho...a928000525.html http://www.thepriceofliberty.org/04/06/21/dorothy.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå