Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Fullstendig virkelighetsfjerne Bevis det. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, det er sikkert uvant for sosialistene å bli bedt om å lytte til fornuften, og ikke førerne sine. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Likeså for DLF'ere å be om bevis vil jeg tro. Men som a_aa quotet: Fornuften er kilden, på at DLF er virkelighetsfjerne Men fra spøk til alvor, er ikke det på tide at vi legger til side "jeg har mer rett enn deg fordi jeg forteller sannheten"-argumentasjonen og faktisk dra frem noen beviser på at en forteller sannheten isteden for å argumentere med "jeg har rett, du tar feil" hele veien? Endret 5. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Liberalister gjennomskuer ondskapen din. Dessverre blir de aller fleste gode mennesker blir paffe i møtet med ondskap. Å høre argumentene og se på atferdene til en sosialist kan derfor virke paralyserende på et godt menneske. Er det virkelig mulig å være så ond? Mener de det virkelig? Skjemmes de ikke? Svaret er: ja, de ER virkelig så onde. De gjør ikke bare uskyldige feil. Det er umulig for intelligente, opplyste mennesker å leve et helt liv uten å ha blitt konfrontert med dusinvis av muligheter til å korrigere sine feil. Deres uvitenhet er selvvalgt for å opprettholde deres egen ondskap. Jo raskere du innser dette, jo bedre utstyrt er du. Du kjemper ikke bare mot uvitenhet. Du kjemper mot roten til all form for ondskap, den selvvalgte uvitenhet. Sosialister er uvitende fordi de ikke vil vite. Neste steg er å ikke bli paff. Blir du paff blir du nemlig passiv. Da klarer du ikke å mønstre energi til å forsvare deg selv og ondskapen vinner. Paffhet er en mild form for frykt, og i naturen er frykt en måte å få organismer til å flykte fra en fare, eller til å ligge helt musestille og håpe på at man ikke blir oppdaget. Problemet er at gjøkungene utnytter denne paffheten til å ta maten din og dytte deg ut av redet. Derfor må du klare å mønstre frem den eneste motgiften mot denne form for ondskap: sinne. I naturen er sinne en følelse som får organismer til å angripe en trussel. Det får dem til å kjempe i mot. Gjøkungene har ingen annen makt enn skriket og skrålet sitt. Derfor må man klare å mønstre sinnet i seg. Noen onde mennesker truer ditt liv. Dette bør gjøre deg eitrende sint. Bruk denne urkraften i deg til å motivere deg til kamp mot uhumskheten. Klarer du å bli sint i stedet for paff vil du rutinemessig oppleve at du klarer å bjeffe tilbake til de frekke gjøkungene. Overøs dem med din moralske harme. Vis dem at du ikke hater dem men at du anser dem som onde. La forakten lyse ut av dine øyne i det du fordømmer dem som det laveste av det laveste. Folk som velger å leve som gjøkunger har senket seg til samme nivå som rovdyr. Kun i møtet med en slik moralsk fordømmelse vil gjøkungens makt forvitre for ingen har sympati med genuint onde vesener. Dette bør være det emosjonelle bakteppet for dine handlinger, men husk at sinnet kun er et redskap for å motivere deg til handling. Selve handlingen må være kalkulert og rasjonell. Oppskriften til dette finner du i boka mi. Utstyr deg nå. Dette dreier seg ikke bare om lavere skatt. Det dreier seg om den vestlige sivilisasjonens fremtid. Ønsker du at sivilisasjonen skal overleve? Da må du bidra til å rense ut parasittene fra maktens høyborg, og det gjør du ikke ved å smile og være høflig. Dette er krig. Det dreier seg om overlevelse. Skal du la deg dytte ut av fugleredet, eller vil du kjempe tilbake? Valget er ditt. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Marxisten; du glemte å legge ved lenke til copypastaen din: http://onarki.vgb.no/2009/04/gj%C3%B8kungene/3 Men jeg er imponert over alt pratet om fred og i setninger etterpå proklamere krig. Endret 5. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Argumentum in terrorem har faktisk begynt å miste sin kraft - folk gjennomskuer det oftere og oftere. Bare et lite hint. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hør her Marxisten. Jeg forstår absolutt ditt standpunkt, og at du synes det er irriterende at folk skal ta pengene dine med makt når du ikke vil det. Dette er fordi at du setter friheten høyt. Vi andre har andre verdier som vi setter høyere enn frihet. F. eks retten til et verdig liv. Retten til hjelp hvis du blir syk osv. Derfor vil vi ofre litt av friheten vår for å ha andre verdier også. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Argumentum in terrorem Det er sosialistene som appellerer til frykt når de sier at stat=trygghet og at fred=utrygghet. Sosialistene sier at det store problemet med fredelige sosiale sikkerhetsnett er at de ikke gir noen garanti, mens staten kan garantere et slikt sikkerhetsnett. Men hva er det egentlig staten kan gjøre? Utøve vold. Sosialistene sier altså vold=garanti. Hvis vold var kilden til trygghet burde jo jorden for tusenvis av år siden vært svært trygt for da var det jo veldig voldelig. Hvis vold er så fantastisk hvorfor er det først etter at kapitalismen, rettsstaten og det fredelige samfunnet ble utviklet at samfunnet virkelig har blitt trygt og godt å leve i? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg forstår absolutt ditt standpunkt Nei, da ville du vært liberalist. Vi andre har andre verdier som vi setter høyere enn frihet. Nærmere bestemt vold. Du er voldsromantiker. vi vil ofre litt av friheten vår Hvis du er dum nok til det, så gjerne for meg. Go sacrifice your own freedom. But keep your hands off other people's freedom. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Men jeg er imponert over alt pratet om fred og i setninger etterpå proklamere krig. Denne "krigen" er det sosialister som tvinger på oss. For sosialistenes definisjon på fred, er at vi alle skal legge oss ned og la sosialistene tråkke på oss og utnytte oss som de selv vil. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nærmere bestemt vold. Du er voldsromantiker. Jeg er ikke for for vold, men er det eneste løsning, so be it. Jeg tror desverre ikke at folk ville hjulpet hverandre så mye som vi gjør i dag, hvis vi hadde valget om å la være. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg har av og til seriøse problemer med å forstå hva ultra-liberalister sier, fordi vokabularet tydeligvis har fått nye betydninger... Jeg tror ingen mener at fred=utrygghet og at fred er noe stort sett alle ønsker, men jeg har en mistanke om at fred for deg er noe annet enn jeg legger i ordet. Det er heller ikke slik at selv om Staten er eneste instans som kan utøve vold, så impliserer dette at voldsutøvelse er det eneste Staten skal gjøre. Statens handlinger skal ligge innenfor rammene av loven, og loven skal være underlagt folket vilje - og folket kan indirekte sparke Statens ledelse. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Jeg tror desverre ikke at folk ville hjulpet hverandre så mye som vi gjør i dag, hvis vi hadde valget om å la være. Er du klar over hvilket ondt menneskesyn du representerer, aluxez? Et statlig sikkerhetsnett er avhengig av at et flertall støtter det, mens et privat sikkerhetsnett kun er avhengig av et lite mindretall som er gavmilde. Her står aluxez og sosialistene overfor et paradoks: statlige garantier må ha 50% flertall, men hvis over halvparten av befolkningen støtter opp om sosiale sikkerhetsnett, ville de ikke da også støttet helt frivillig opp om private sikkerhetsnett? Det aluxez og sosialistgjengen hans i realiteten sier er at sosialister kun er i stand til å gi en hjelpende hånd med en pistol i hånden og med andre menneskers penger. Med andre ord, premisset til sosialistene er faktisk at sosialister er usympatiske krapyler som bare vil hjelpe dersom de får plyndre naboen. Jeg synes det er interessant at sosialister har dette svært kyniske menneskesynet og ser på seg selv selv som grunnleggende forferdelige mennesker. Personlig tror jeg at det store flertallet av mennesket er snille og greie, og hvis det er et folkeflertall for å ha et statlig sikkerhetsnett vil det også være mer enn nok mennesker i landet til å finansiere private sikkerhetsnett. Hva hjelper en statlig ”garanti” om du dør i helsekø? ”Garanti” er altså bare et ord som sosialister bruker som hersketeknikk for å hetse fredelige løsninger, og aluxez går dessverre fem på og svelger den med hud og hår. Endret 5. februar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Marxisten: Lovte ikke du for et par dagen siden at du skulle forlate forumet, fordi alle andre var så sjanseløse? Hvorfor holder du ikke det du lover? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 fred er noe stort sett alle ønsker Bortsett fra sosialister, som vil kaste fredelige mennesker i fengsel om de ikke vil gi penger til sosialistenes umyndiggjørende kollektive pakkeløsninger. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Derfor vil vi ofre litt av friheten vår for å ha andre verdier også. Er du villig til å ofre litt av friheten for å oppnå andre verdier, så vil det ende med at du mister både friheten og disse andre verdiene. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 fred er noe stort sett alle ønsker Bortsett fra sosialister, som vil kaste fredelige mennesker i fengsel om de ikke vil gi penger til sosialistenes umyndiggjørende kollektive pakkeløsninger. Verden er og blir et fælt sted. Buhu. Er det ikke rart at stort sett alle på forumet, bortsett fra Baltazar på 15 år, er uenige med deg? Derfor vil vi ofre litt av friheten vår for å ha andre verdier også. Er du villig til å ofre litt av friheten for å oppnå andre verdier, så vil det ende med at du mister både friheten og disse andre verdiene. ...og det er etter din oppfatning logisk fordi...? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Personangrep teller ikke som argument. Ja, verden er et forferdelig sted for mange. Og jo mindre frihet folk har, jo verre har de det. Men du og sosialistgjengen din går faktisk så langt som å hevde at fred også er en form for tyranni, fordi folk tvinges til å være fredelige! Med andre ord, voldsmenn får ikke utfolde seg fritt og for disse er samfunnet et fredstyranni! Men dette er en selvmotsigelse (og klassisk sosialistisk hersketeknikk). Ordet ”tyranni” kommer fra det greske ordet ”tyrannos” som betyr ”mester.” Et tyranni er altså et samfunn hvor noen kan bruke vold til å være herre over andre mennesker. Et fredelig samfunn er altså totalt fravær av tyranni. Det er nemlig et samfunn hvor ingen er herre over noen andre. Alle får lov til å være i fred fra tyranner. Alle får være sin egen herre i sitt eget liv. ”Fredstyranni” er derfor meningsløs begrepsakrobatikk og kun et redskap for mennesker som ønsker å glorifisere vold. Endret 5. februar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 fred er noe stort sett alle ønsker Bortsett fra sosialister, som vil kaste fredelige mennesker i fengsel om de ikke vil gi penger til sosialistenes umyndiggjørende kollektive pakkeløsninger. Aaaa... Skjønner. Fred=0 skatt. Greit å få det oppklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå