Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 "Vi" liker å forholde oss til fakta. Synd å si det, men slik som enkelte liberalister bruker regelrett løgn for å fremme sitt hat mot sosialismen tegner bare dårlige bilder for liberalismen i seg selv. Lenke til kommentar
Aukan Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 "Vi" liker å forholde oss til fakta. Synd å si det, men slik som enkelte liberalister bruker regelrett løgn for å fremme sitt hat mot sosialismen tegner bare dårlige bilder for liberalismen i seg selv. det er absolutt ingen løgn at sosialistene bruker vold og tvang for å rane uskyldige fredelige mennesker. tyvgodset bruker de som de selv ønsker... til de prosjekter som passer dem. spessielt hater de vellykkede mennesker og ønsker å straffe de ekstra hardt pga sin missunelse. sosialistene dyrker tapere. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Og som vi sier til alle andre som legger frem sine påstander; Har du noen kilder som kan underbygge dette? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 "Vi" liker å forholde oss til fakta. Synd å si det, men slik som enkelte liberalister bruker regelrett løgn for å fremme sitt hat mot sosialismen tegner bare dårlige bilder for liberalismen i seg selv. Sosialister vil stjele andres penger for å finansiere ting. Dette er ikke løgn, men fakta. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Nok en gang; finnes det noen kilder som kan underbygge dette? Lenke til kommentar
Aukan Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Nok en gang; finnes det noen kilder som kan underbygge dette? her har du kilden din; https://www.skatteetaten.no/ TYVERIetaten Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Eneste den lenken beviser er at vi har noe som heter Skatteetaten i Norge. Edit: Angående denne "Kilde på at 1+1=2? " kommentaren tolker jeg som at det ikke finnes noen kilder som kan underbygge påstandene som gang på gang har blitt lagt frem. Endret 31. januar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Sosialister vil stjele andres penger for å finansiere ting. Dette er ikke løgn, men fakta. Typisk rookie-feil å dumme ned politikk på denne måten. Sosialisme bidrar til å skape friere samfunn, i det at det til en viss grad løsriver oss fra livegenskapet. Likt marxismen er staten et redskap for å begrense tvang på en eller annen måte. Du neglisjerer det at tvang borgere i mellom kan, og i dette tilfellet er større enn tvangen staten initierer. Du er ikke marxist, og jeg håper ikke noen her på forumet tror det du preker er marxisme. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Eneste den lenken beviser er at vi har noe som heter Skatteetaten i Norge. Vet du hva skatteetaten gjør? "tvang borgere i mellom kan, og i dette tilfellet er større enn tvangen staten initierer." hvilket tilfelle Endret 31. januar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Legg frem kilder som kan underbygge påstandene dine, så skal jeg svare på det spørsmålet. Enklere blir det ikke, enig? Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) "tvang borgere i mellom kan, og i dette tilfellet er større enn tvangen staten initierer." hvilket tilfelle Norsk realpolitikk har et ganske begrenset spekter. Så ta utgangspunkt i dagens Norge. Digresjon kaller man dette, da. ro, ro, ro din båt... Endret 31. januar 2010 av fuzzyboots Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 -Sosialister kan ikke tenke selv-Sosialister bruker fysisk vold for å vinne diskusjonene sine -Sosialister er fanget i sin politikk og kan ikke skifte politikk -Sosialister sier bare og forsvarer bare det lederene deres har fortalt dem Jeg har aldri sagt at sosialister ikke kan tenke selv. Det jeg sier er at de ikke kan tenke selvstendige tanker utenfor sosialismens rammer. Ellers er alt du ramser opp her helt riktig. Men dette gjelder sosialister generelt. Dette er regelen, men som ordtaket ser "ingen regel uten unntak" Og jeg nevner jo ingen navngitte personer her, jeg overlater til hver enkelt å gå i seg selv og finne ut hva som gjelder for dem. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Legg frem kilder som kan underbygge påstandene dine, så skal jeg svare på det spørsmålet. Enklere blir det ikke, enig? Så du tror skatteetatan holder på med noe helt annet enn å kreve inn penger? http://www.nettavisen.no/innenriks/article2147683.ece Endret 31. januar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 -Sosialister kan ikke tenke selv-Sosialister bruker fysisk vold for å vinne diskusjonene sine -Sosialister er fanget i sin politikk og kan ikke skifte politikk -Sosialister sier bare og forsvarer bare det lederene deres har fortalt dem Hva i alle dager er det som foregår her på politikkforumet? WOW! Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Legg frem kilder som kan underbygge påstandene dine, så skal jeg svare på det spørsmålet. Enklere blir det ikke, enig? Så du tror skatteetatan holder på med noe helt annet enn å kreve inn penger? http://www.nettavisen.no/innenriks/article2147683.ece Det der er en kilde på at SV ville øke skatten i 2008, ikke hvorfor skatt er tyveri. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 -Sosialister kan ikke tenke selv-Sosialister bruker fysisk vold for å vinne diskusjonene sine -Sosialister er fanget i sin politikk og kan ikke skifte politikk -Sosialister sier bare og forsvarer bare det lederene deres har fortalt dem Hva i alle dager er det som foregår her på politikkforumet? WOW! Det spør jeg om også. Det er noen latterlige forestillinger som er ute og går. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Legg frem kilder som kan underbygge påstandene dine, så skal jeg svare på det spørsmålet. Enklere blir det ikke, enig? Så du tror skatteetatan holder på med noe helt annet enn å kreve inn penger? http://www.nettavisen.no/innenriks/article2147683.ece Det der er en kilde på at SV ville øke skatten i 2008, ikke hvorfor skatt er tyveri. Om skatt er tyveri eller ikke, kommer selvfølgelig an på hvordan du definerer tyveri. Min definisjon av tyveri er: "å ta av andres eiendom uten deres samtykke". Hva er din definisjon? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) § 257. For tyveri straffes den som borttar eller medvirker til å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen av gjenstanden. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-028.html#257 Hvem som har skatteplikt og skattepliktens omfang § 2-1. Person bosatt i riket (1) Plikt til å svare skatt har enhver person som er bosatt i riket. (2) Person som a. i en eller flere perioder oppholder seg mer enn 183 dager i riket i løpet av enhver tolvmånedersperiode, eller b. i en eller flere perioder oppholder seg mer enn 270 dager i riket i løpet av enhver trettiseksmånedersperiode, anses som bosatt i riket, men først i det inntektsår oppholdet i riket overstiger antallet dager som nevnt i henholdsvis a og b. Bestemmelsen i b gjelder ikke for person bosatt på Svalbard. http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-004.html#2-1 Endret 31. januar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Om skatt er tyveri eller ikke, kommer selvfølgelig an på hvordan du definerer tyveri. Min definisjon av tyveri er: "å ta av andres eiendom uten deres samtykke". Hva er din definisjon? Og denne "eiendommen" er basert på en juridisk eiendomsrett, som er basert på en politikk. Sosialisme gir, og sosialisme tar. Du burde lage ditt eget språk, Marxisten. Sånn at alt faller på plass, mener jeg. Hvor står du politisk, forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå