Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

sorry, jeg ser bare ikke hvordan det i det hele tatt kanskje kommer til å fungere.

 

 

men en ting er jeg sikker på, det systemet vi har i dag fungerer ganske ok. mange steder er det selvfølgelig rom for effektivisering, men å radikalt kutte statsbudsjettet til en tiendedel er feil vei å gå.

Ingen begrunnelse, ingen argumenter, ingen kilder, bare en tom påstand tatt ut fra trollsmors lille lesebok. "Nei, en skattelette på 90% er feil vei å gå"... Det er alt han hadde å si. Endret av Warz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kilden ligger lengre oppe, men jeg kan godt repetere om du har lesevansker: http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjet...?pid=28125#hopp

 

og for å repetere meg enda en gang, mange eldre som har jobbet i femti år og vært med på å bygge dette landet, på hvilket grunnlag ønsker du å ta fra de pensjonspengene?

 

hva med helseforetakene? barnehager og barnetrygd? stønad til fødsel og adopsjon?

 

 

et drastisk kutt på 90% blir for korttenkt, rett og slett.

Lenke til kommentar
kilden ligger lengre oppe, men jeg kan godt repetere om du har lesevansker: http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjet...?pid=28125#hopp
Kilden på hva da? Jeg skulle gjerne likt å se kilden på utsagnet "skattekutt på 90% ikke vil la seg gjøre". Dessutten sa jeg aldri at det skulle skje med "umiddelbar virkning", men å tro at vi kan gå rett ned til 80% er nok rimelig. Vi har et oljefond på to TUSEN MILLIARDER kroner. Hvor lenge tror du vi kan dele ut pensjoner med det? ... ganske lenge.
og for å repetere meg enda en gang, mange eldre som har jobbet i femti år og vært med på å bygge dette landet, på hvilket grunnlag ønsker du å ta fra de pensjonspengene?
Har jeg aldri sagt, hvis du hadde lest innlegget mitt hadde du sett hva jeg skrev. Men jeg gjenntar meg, disse skal selvfølgelig få sine penger som de har blitt lovt. Oljefondet skal brukes opp først.
hva med helseforetakene? barnehager og barnetrygd? stønad til fødsel og adopsjon?

- Privat

- Privat

- Fjernet

- Fjernet

- Fjernet

Lenke til kommentar

bare ved å se på utgiftspostene og hva de representerer holder for mange å se at et kutt på 90% vil ikke fungere for Norges samfunn.

 

men underhold meg.

Over hvor lang periode mener DLF at statsbudskjettet kan kuttes til en brøkdel av hva det er i dag?

Og hvor lang tid tror DLF det tar før et privatisert samfunn har like mange tjenester tilgjengelige?

om det kommer nedetid mellom kuttet og til private aktører er tilgjengelige; hva skal man gjøre for å sikre at samfunnet ikke kollapser?

 

 

edit:

Vi har et oljefond på to TUSEN MILLIARDER kroner. Hvor lenge tror du vi kan dele ut pensjoner med det?

18,3 år med en statisk utgift på 109 milliarder per år.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
bare ved å se på utgiftspostene og hva de representerer holder for mange å se at et kutt på 90% vil ikke fungere for Norges samfunn.
Samfunnet slik det er i dag ja, men samfunnet skal bli mye bedre med DLF i spissen. Med 90% skattekutt vil du måtte betale mye mer selv (dvs hvis du ikke er trygdet), men du vil også få mye mer igjen for pengene.
Over hvor lang periode mener DLF at statsbudskjettet kan kuttes til en brøkdel av hva det er i dag?
Mener å ha sett at de kunne gjøre det nesten umiddelbart.
Og hvor lang tid tror DLF det tar før et privatisert samfunn har like mange tjenester tilgjengelige?
Vet ikke, ett år kanskje? to? tre toppen.
om det kommer nedetid mellom kuttet og til private aktører er tilgjengelige; hva skal man gjøre for å sikre at samfunnet ikke kollapser?
Kan du begrunne denne påstanden?
Lenke til kommentar
bare ved å se på utgiftspostene og hva de representerer holder for mange å se at et kutt på 90% vil ikke fungere for Norges samfunn.

Samfunnet slik det er i dag ja, men samfunnet skal bli mye bedre med DLF i spissen. Med 90% skattekutt vil du måtte betale mye mer selv (dvs hvis du ikke er trygdet), men du vil også få mye mer igjen for pengene.

definer påstanden "mye" er du snill.
Over hvor lang periode mener DLF at statsbudskjettet kan kuttes til en brøkdel av hva det er i dag?
Mener å ha sett at de kunne gjøre det nesten umiddelbart.
Og hvor lang tid tror DLF det tar før et privatisert samfunn har like mange tjenester tilgjengelige?
Vet ikke, ett år kanskje? to? tre toppen.
om det kommer nedetid mellom kuttet og til private aktører er tilgjengelige; hva skal man gjøre for å sikre at samfunnet ikke kollapser?
Kan du begrunne denne påstanden?
Ingen påstand, kun et spørsmål om et tenkt scenario. Når en ønsker å gjøre slike drastiske endringer bør en absolutt ha vurdert alle mulige scenarioer for å ha en beredskapsplan om ting ikke går som tiltenkt.

 

Men, som du sier kuttet kan skje umiddelbart (det tolker jeg som innen 3-6 måneder) og privatiserte tjenester er på høyde med de offentlige vi har i dag innen toppen tre år. Da blir det i mange tilfeller reduserte, og i enkelte tilfeller totalt fravær av tjenester samfunnet i dag er avhengige av.

 

to år uten tilgang til sykehus eller søppeltømming høres ikke ideelt ut.

 

 

edit: gir opp på multiquotingting.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Påstanden om "mye" går inn under en skattelette på 90%. Er ikke det mye? Blir ikke det en del penger?

 

Ingen påstand, kun et spørsmål om et tenkt scenario. Når en ønsker å gjøre slike drastiske endringer bør en absolutt ha vurdert alle mulige scenarioer for å ha en beredskapsplan om ting ikke går som tiltenkt.
Kanskje dersom du øker reguleringene, men i dette tilfellet skal vi gi folket mer frihet. Vi ønsker mye færre instutisjoner, det blir med andre ord mindre å passe på. Selvfølgelig må man tenke over ulike scenarioer som kan skje i en overgangsfase, men det er ikke min jobb.

 

Men, som du sier kuttet kan skje umiddelbart (det tolker jeg som innen 3-6 måneder) og privatiserte tjenester er på høyde med de offentlige vi har i dag innen toppen tre år. Da blir det i mange tilfeller reduserte, og i enkelte tilfeller totalt fravær av tjenester samfunnet i dag er avhengige av.
Hvilke tjenester vil bli totalt fraværende? Hvilke vil bli reduserte? I mange saker kan det være veldig positivt. Ta for eksempel likestillingsombudet, de gjør absolutt ingen ting nyttig! Likevel sitter de der og bruker opp 16 milliarder hvert år. Og før du skal svare på den, hvorfor er ikke verneplikten for både kvinner å menn? Fordi kvinnene skal føde? Spar meg.

 

to år uten tilgang til sykehus eller søppeltømming høres ikke ideelt ut.
Hvorfor skal vi ikke ha tilgang til det? Personlig hadde det vært noe det første jeg ville ha tatt tak i dersom ingen andre valgte å gjøre det, tenk så mye penger man kan tjene da!
Lenke til kommentar
Påstanden om "mye" går inn under en skattelette på 90%. Er ikke det mye? Blir ikke det en del penger?

joda, jeg ser at det blir mere pengeflyt inn og ut av min konto i et slikt samfunn, men hva vil jeg som privatperson tjene på det? slik jeg ser det vil jeg få tilnærmet null fortjeneste, så jeg ser ikke helt hvorfor. jeg er tross alt avhengig av mange offentlige tjenester som blir betalt gjennom skatt, om jeg skal betale direkte vil dette bare bety ekstra administrering for min del.

Ingen påstand, kun et spørsmål om et tenkt scenario. Når en ønsker å gjøre slike drastiske endringer bør en absolutt ha vurdert alle mulige scenarioer for å ha en beredskapsplan om ting ikke går som tiltenkt.
Kanskje dersom du øker reguleringene, men i dette tilfellet skal vi gi folket mer frihet. Vi ønsker mye færre instutisjoner, det blir med andre ord mindre å passe på. Selvfølgelig må man tenke over ulike scenarioer som kan skje i en overgangsfase, men det er ikke min jobb.

vil ikke det bli færre offentlige men flere private institusjoner i et slikt samfunn? så i teorien blir det bare eierskifte?

Men, som du sier kuttet kan skje umiddelbart (det tolker jeg som innen 3-6 måneder) og privatiserte tjenester er på høyde med de offentlige vi har i dag innen toppen tre år. Da blir det i mange tilfeller reduserte, og i enkelte tilfeller totalt fravær av tjenester samfunnet i dag er avhengige av.
Hvilke tjenester vil bli totalt fraværende? Hvilke vil bli reduserte? I mange saker kan det være veldig positivt. Ta for eksempel likestillingsombudet, de gjør absolutt ingen ting nyttig! Likevel sitter de der og bruker opp 16 milliarder hvert år. Og før du skal svare på den, hvorfor er ikke verneplikten for både kvinner å menn? Fordi kvinnene skal føde? Spar meg.

likestillingsombudet har fått gjennom svært mye de siste 50 årene, og det er fortsatt en del ting som må taes tak i. verneplikt for begge kjønn er noe jeg mener likestillingssombudet bør ha på agendaen sin, og det har de også. Likestillingsombudet refser verneplikt-nei

to år uten tilgang til sykehus eller søppeltømming høres ikke ideelt ut.
Hvorfor skal vi ikke ha tilgang til det? Personlig hadde det vært noe det første jeg ville ha tatt tak i dersom ingen andre valgte å gjøre det, tenk så mye penger man kan tjene da!

 

det var tenkte tjenester som vil være utilgjengelige i denne overgangsfasen. Om det faktisk blir sykehus og søppeltømming er irrelevant og ble bare brukt for å visualisere problematikken.

Lenke til kommentar
joda, jeg ser at det blir mere pengeflyt inn og ut av min konto i et slikt samfunn, men hva vil jeg som privatperson tjene på det? slik jeg ser det vil jeg få tilnærmet null fortjeneste, så jeg ser ikke helt hvorfor. jeg er tross alt avhengig av mange offentlige tjenester som blir betalt gjennom skatt, om jeg skal betale direkte vil dette bare bety ekstra administrering for min del.
20% av alle skatter forsvinner inn i intet. Da denne taps prosenten vil svekkes betraktelig med 90% lavere skatter har vi enda flere penger. Så til spørsmålet, "slik jeg ser det vil jeg få tilnærmet null fortjeneste".

 

Dette er et meget kynisk spørsmål. Her tenker du altså på din egen fortjeneste helt uten hensyn til hvorvidt det er moralsk akseptabelt å stjele penger fra andre sånn at akkurat DU skal få den drømme bilen, eller akkurat DU skal få den drømme båten, ferien osv.

 

Jobber du i et dårlig betalt yrke? Lever du på trygd? Får du mer penger tilbake enn du betaler i skatt? I såfall er du en parasitt som snylter på fellesskapet. Parasitter bidrar ikke til noe positivt i et samfunn. Det er nemlig slik at for hver krone du mottar mer en du har betalt inn i skatt. Nei nei... det er faktisk slik at hvis du betaler inn 1 krone og får tilbake mer en 80 øre, så blir pengene stjelt fra noen andre. Dette er ikke positivt nødvendigvis for DEG. Men for den som tidligere ble frastjålet sine eiendommer i hytt og pine er det selvsagt svært gledelig at han endelig kan bruke flesteparten av pengene som han vil.

 

vil ikke det bli færre offentlige men flere private institusjoner i et slikt samfunn? så i teorien blir det bare eierskifte?
Ikke helt, det kan bli mange flere private dersom det er behov. Dessutten er det en veldig stor skille når det kommer til "i praksis". Offentlige institusjoner er nemlig svært ineffektive og kostbare, med private vil vi få et veldig lavt prisnivå grunnet konkurransen på toppen av bedre kvalitet. Det er ingen hemmelighet at man tar bedre vare på sine egne ting enn andres.

 

likestillingsombudet har fått gjennom svært mye de siste 50 årene, og det er fortsatt en del ting som må taes tak i. verneplikt for begge kjønn er noe jeg mener likestillingssombudet bør ha på agendaen sin, og det har de også. Likestillingsombudet refser verneplikt-nei
Under DLF er alle like under loven. Da trenger vi ikke likestillingsombudet. Slik det er i dag er det tvert i mot, kvinner og menn har ulike rettigheter og plikter, som blant annet verneplikten. Igjen, det at vi fortsatt har verneplikt viser jo bare hvor totalt meningsløst og ubrukelig det er å ha et likestillingsombud.

 

det var tenkte tjenester som vil være utilgjengelige i denne overgangsfasen. Om det faktisk blir sykehus og søppeltømming er irrelevant og ble bare brukt for å visualisere problematikken.
Det blir en budrunde på alle søppelbilene og tilsvarende på sykehus. Hvor lang tid tar en budrunde? 3 dager? 1 uke? 1 måned?
Lenke til kommentar
Spenol:

Jeg vet ikke hva begrunnelsen deres er, men det står kanskje et sted på hjemmesidene deres, eventuelt kan du kanskje spørre i forumet? http://stemdlf.no/

Jeg kjenner til objektivistenes argumentasjon når det gjelder dyrs rettigheter. Jeg var egentlig ute etter å høre din argumentasjon.

 

Objektivister mener at dyr ikke har egenverdi, og derfor ikke har krav på rettigheter. De mener at dyremishandling er umoralsk, men at det likevel ikke bør forbys. Dette er selvsagt fordi etisk riktig behandling av dyr er en hindring for "the titans of industry", som objektivistene mener er universets sentrum.

Lenke til kommentar
20% av alle skatter forsvinner inn i intet. Da denne taps prosenten vil svekkes betraktelig med 90% lavere skatter har vi enda flere penger. Så til spørsmålet, "slik jeg ser det vil jeg få tilnærmet null fortjeneste".

Dette er et meget kynisk spørsmål. Her tenker du altså på din egen fortjeneste helt uten hensyn til hvorvidt det er moralsk akseptabelt å stjele penger fra andre sånn at akkurat DU skal få den drømme bilen, eller akkurat DU skal få den drømme båten, ferien osv.

 

Jobber du i et dårlig betalt yrke? Lever du på trygd? Får du mer penger tilbake enn du betaler i skatt? I såfall er du en parasitt som snylter på fellesskapet. Parasitter bidrar ikke til noe positivt i et samfunn. Det er nemlig slik at for hver krone du mottar mer en du har betalt inn i skatt. Nei nei... det er faktisk slik at hvis du betaler inn 1 krone og får tilbake mer en 80 øre, så blir pengene stjelt fra noen andre. Dette er ikke positivt nødvendigvis for DEG. Men for den som tidligere ble frastjålet sine eiendommer i hytt og pine er det selvsagt svært gledelig at han endelig kan bruke flesteparten av pengene som han vil.

teknisk sett er jeg nyutdannet på høgskolenivå med en utdanning som ikke hadde vært realistisk for meg da jeg har finansiert mesteparten selv og gjennom lånekassen. Rekner også med å gå ut i jobb med lønn over det norske gjennomsnittet relativt raskt.

si meg, er du politiker eller på annen måte offentlig ansatt? hva tjener du i året?

for å spørre direkte: er du en parasitt eller tjener du såpass at du er nøytral eller over?

 

om vi ser litt på drømmebil og -båt og setter det sammen med dårlig betalt yrke. hvor mange har faktisk råd til drømmebil og/eller -båt med et dårlig betalt yrke om samfunnet er skattefinanisert eller ikke?

 

Under DLF er alle like under loven. Da trenger vi ikke likestillingsombudet. Slik det er i dag er det tvert i mot, kvinner og menn har ulike rettigheter og plikter, som blant annet verneplikten. Igjen, det at vi fortsatt har verneplikt viser jo bare hvor totalt meningsløst og ubrukelig det er å ha et likestillingsombud.

likestillingsombudet ble oppretttet for å fjerne forskjellsbehandlingen mellom kjønnene, at DLF ønsker å inkorporere likestillingen som en del av sin politikk gjør ikke likestillingsombudet mindre viktig.

ja, det har fått igjennom flesteparten av sine større saker, men det er fortsatt en del igjen som du påpeker ved å nevne verneplikten. derfor er det ikke tid for avvikling av ombudet helt enda.

 

Det blir en budrunde på alle søppelbilene og tilsvarende på sykehus. Hvor lang tid tar en budrunde? 3 dager? 1 uke? 1 måned?

som du selv sa, toppen tre år. Det er den tidsrammen jeg benytter her og tillater meg å sette en periode på 2 år hvor enkelte tjenester kan være totalt fraværendes.

Lenke til kommentar

Helt personlig synes jeg dyr er levende vesener de også. Men de er underlegene menneskene, derfor kan menneskene etter min mening bruke dyr til å spise, eller lage ting, skinn, bein osv... Men dyremishandling er en forkastelig og ond handling som jeg ikke støtter.

Lenke til kommentar
20% av alle skatter forsvinner inn i intet. Da denne taps prosenten vil svekkes betraktelig med 90% lavere skatter har vi enda flere penger. Så til spørsmålet, "slik jeg ser det vil jeg få tilnærmet null fortjeneste".

Dette er et meget kynisk spørsmål. Her tenker du altså på din egen fortjeneste helt uten hensyn til hvorvidt det er moralsk akseptabelt å stjele penger fra andre sånn at akkurat DU skal få den drømme bilen, eller akkurat DU skal få den drømme båten, ferien osv.

 

Jobber du i et dårlig betalt yrke? Lever du på trygd? Får du mer penger tilbake enn du betaler i skatt? I såfall er du en parasitt som snylter på fellesskapet. Parasitter bidrar ikke til noe positivt i et samfunn. Det er nemlig slik at for hver krone du mottar mer en du har betalt inn i skatt. Nei nei... det er faktisk slik at hvis du betaler inn 1 krone og får tilbake mer en 80 øre, så blir pengene stjelt fra noen andre. Dette er ikke positivt nødvendigvis for DEG. Men for den som tidligere ble frastjålet sine eiendommer i hytt og pine er det selvsagt svært gledelig at han endelig kan bruke flesteparten av pengene som han vil.

teknisk sett er jeg nyutdannet på høgskolenivå med en utdanning som ikke hadde vært realistisk for meg da jeg har finansiert mesteparten selv og gjennom lånekassen. Rekner også med å gå ut i jobb med lønn over det norske gjennomsnittet relativt raskt.

si meg, er du politiker eller på annen måte offentlig ansatt? hva tjener du i året?

for å spørre direkte: er du en parasitt eller tjener du såpass at du er nøytral eller over?

 

om vi ser litt på drømmebil og -båt og setter det sammen med dårlig betalt yrke. hvor mange har faktisk råd til drømmebil og/eller -båt med et dårlig betalt yrke om samfunnet er skattefinanisert eller ikke?

 

Du prøver å viske bort poenget i det jeg sa. Les det en gang til.

 

likestillingsombudet ble oppretttet for å fjerne forskjellsbehandlingen mellom kjønnene, at DLF ønsker å inkorporere likestillingen som en del av sin politikk gjør ikke likestillingsombudet mindre viktig.

ja, det har fått igjennom flesteparten av sine større saker, men det er fortsatt en del igjen som du påpeker ved å nevne verneplikten. derfor er det ikke tid for avvikling av ombudet helt enda.

Hva skal vi med likestillingsombudet når vi har likhet i loven? Likestillingsombudet bygger oppunder sosialismens fascistiske tankegang. Hvorfor skal kvinner få flere studiepoeng enn menn? Hvorfor skal kvinner få lederroller slik at det blir like mange kvinner som menn? Hvorfor kan ikke den som er BEST egnet uavhengig av KJØNN eller RASE få jobben?

 

som du selv sa, toppen tre år. Det er den tidsrammen jeg benytter her og tillater meg å sette en periode på 2 år hvor enkelte tjenester kan være totalt fraværendes.
Vær så snill å ikke gjør deg så vrang... Jeg sa toppen tre år før SKATTEnivået blir som DLF ønsker. Når det gjelder sykehus og søppelbil som du så fint bruke i eksempelet vil dette selvsagt skje nesten umiddelbart.
Lenke til kommentar
Helt personlig synes jeg dyr er levende vesener de også. Men de er underlegene menneskene, derfor kan menneskene etter min mening bruke dyr til å spise, eller lage ting, skinn, bein osv... Men dyremishandling er en forkastelig og ond handling som jeg ikke støtter.

Hvis du ikke støtter dyremishandling, bør du tenke deg om to ganger før du støtter et parti som mest sannsynlig ønsker å gjøre dyrmishandling lovlig. Dersom du ønsker å finne ut hva DLF egentlig mener om saken, vil du få det ærligste svaret om du spør sentrale DLF-medlemmer som Vegard Martinsen hva de mener personlig, off the record, ikke hva de tør å skrive i partiprogrammet. Vegard Martinsen er forresten tilhenger av dødsstraff, men sier at han ikke vil fronte dette offisielt. Jeg kan tenke meg at han forholder seg til dyremishandling på akkurat samme måten.

 

Oppdatering: Det er forresten unødvendig å spørre Martinsen hva han mener om dyrs retigheter; han har allerede uttrykt seg klart og tydelig på DLFs forum:

 

Jeg er enig i mye av det som har vært skrevet i denne tråden (fra de som ønsker å begrense dyreplageri mest mulig), men dyr har ikke rettigheter.

 

Dyr brukes til mat, til forskning, til ulike former for underholdning. Hvis denne bruken virkelig gjør menneskers liv bedre (rasjonelt vurdert) så er dette helt moralsk. Hvis bruken er irrasjonell, så er det umoralsk.

 

Svært mye bruk av dyr idag er helt umoralsk, men dette er utenfor statens domene, selv om det påfører dyr store plager.

 

Partilederen sier enkelt og greit at dyremishandling ikke skal være ulovlig.

 

Legg også merke til at han implisitt sier at dyr kan mishandles som underholdning så lenge mennesker har nytte av det.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Du prøver å viske bort poenget i det jeg sa. Les det en gang til.

Poenget ditt var svekket før jeg tok tak i det. Men opplys gjerne på hvorfor 20% forsvinner. Det tror ikke jeg at du har forklart.

Forøvrig svarte du ikke på spørsmålene (dine) mine om du selv er en parasitt eller ikke.

 

Faktisk er majoriteten av samfunnets innbyggere parasitter om vi skal definere de på denne måten.

 

Hva skal vi med likestillingsombudet når vi har likhet i loven? Likestillingsombudet bygger oppunder sosialismens fascistiske tankegang. Hvorfor skal kvinner få flere studiepoeng enn menn? Hvorfor skal kvinner få lederroller slik at det blir like mange kvinner som menn? Hvorfor kan ikke den som er BEST egnet uavhengig av KJØNN eller RASE få jobben?

Fascistisk tankegang faktisk.

Nøkkelord i fascismens ideologi er førerdyrkelse, nasjonalisme, militarisme og dyrking av staten med front mot sosialisme, marxisme og liberalisme.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fascisme

 

Om du ser litt på historien så ser du hvorfor likestillingsombudet har blitt opprettet. et godt sted å starter er her: Fakta om Likestillings- og diskrimineringsombudet

 

Vær så snill å ikke gjør deg så vrang... Jeg sa toppen tre år før SKATTEnivået blir som DLF ønsker. Når det gjelder sykehus og søppelbil som du så fint bruke i eksempelet vil dette selvsagt skje nesten umiddelbart.

 

Ikke som jeg ser:

Over hvor lang periode mener DLF at statsbudskjettet kan kuttes til en brøkdel av hva det er i dag?
Mener å ha sett at de kunne gjøre det nesten umiddelbart.
Og hvor lang tid tror DLF det tar før et privatisert samfunn har like mange tjenester tilgjengelige?
Vet ikke, ett år kanskje? to? tre toppen.

kan det skje umiddelbart eller tar det tre år? bestem deg.

 

 

edit 107: forresten, jeg likte utsagnet ditt om at "Helt personlig synes jeg dyr er levende vesener de også", kan jeg bruke det i signaturen min?

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Poenget ditt var svekket før jeg tok tak i det. Men opplys gjerne på hvorfor 20% forsvinner. Det tror ikke jeg at du har forklart.
Jeg har dessverre ikke linken til det lenger, men essensen er at det forsvinner gjennom det offentlige og taper verdi underveis på grunn av kostnader. Først skal man bruke penger på å kreve inn skatten, så skal man bruke penger på å vurdere hvor skattepengene skal gå, osv osv... det er et uendelig skjemavelde og offentlig byrokrati som fører til at 20% går tapt. Så kan du si, men mange av disse pengene går jo til lønninger? JA, men disse menneskene kunne skapt verdi, det gjør de ikke, og derfor går pengene i praksis tapt. Det blir som å kjøpe luft, da er det bedre å kjøpe en sjokolade f.eks.

 

Forøvrig svarte du ikke på spørsmålene (dine) mine om du selv er en parasitt eller ikke.

Jeg mente forøvrig ikke de spørsmålene direkte mot deg, men som en del av poenget. Siden du åpenbart ikke tok det spør jeg heller direkte: Er det greit å stjele fra andre sånn at akkurat DU skal få den sjokoladen, eller akkurat DU skal få den sykkelen, eller akkurat DU skal få den PCen?

 

Om du ser litt på historien så ser du hvorfor likestillingsombudet har blitt opprettet. et godt sted å starter er her: Fakta om Likestillings- og diskrimineringsombudet

Ok... la oss se litt nærmere på hva de skal gjøre:

Ombudet skal bekjempe diskriminering og fremme likestilling uavhengig av blant annet kjønn, etnisitet, funksjonsnedsettelse, språk, religion, seksuell orientering og alder. Ombudet er faglig uavhengig, men administrativt underlagt Barne- og likestillingsdepartementet.

 

De har sikkert gjort mange av disse tingene, men det er bare tull og vas. Det eneste vi trenger er en lov som sier at alle skal ha likhet for loven. Men det skal ikke være KRAV om likhet ellers.

Hvorfor skal DU bestemme over om jeg har lyst til å ansette bare damer eller menn? Hvorfor skal DU kreve at jeg har min butikk åpen for homofile dersom jeg selv er homsehater? Hvorfor skal DU bestemme at jeg SKAL ansette en fra Islam når jeg ikke har lyst?

 

Dette er en tankegang som sier ALLE skal følge moralen til majoriteten og ALLE skal med. Hvis en har lyst til å ha en rasist butikk så må han få lov til det! Problemet er at han blir utkonkurrert av de andre. Men dersom han har lyst til å ofre store deler av profitten for å vise at han er rasist så værsegod.

 

Ikke som jeg ser:
Over hvor lang periode mener DLF at statsbudskjettet kan kuttes til en brøkdel av hva det er i dag?
Mener å ha sett at de kunne gjøre det nesten umiddelbart.
Og hvor lang tid tror DLF det tar før et privatisert samfunn har like mange tjenester tilgjengelige?
Vet ikke, ett år kanskje? to? tre toppen.

kan det skje umiddelbart eller tar det tre år? bestem deg.

Det er to forskjellige ting. Statsbudsjettet kan kuttes med en gang, hva du legger i begrepet "tjenestene" kan være så mangt. Det er ikke så godt å vite hva du egentlig sikter til. Snakker du om sykehus, skoler og søppelbiler vil det skje rimelig kjapt. Det blir jo i praksis bare en overtagning, så da kan vi regne med at det i kan skje allerede på noen få dager.

 

Spenol: Når alternativet er å stemme på voldsromantikere og sadistiske overgripere? Nei takk.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal kvinner få lederroller slik at det blir like mange kvinner som menn? Hvorfor kan ikke den som er BEST egnet uavhengig av KJØNN eller RASE få jobben?

 

Ganske enkelt fordi historien har vist oss (og viser oss fortsatt) at det ikke er den som er best egnet, uavhengig av kjønn eller rase som får jobben.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...