Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å betale skatt er også frivillig. Det er helt mulig å flytte ut av landet, som nevnt tidligere.

Da er det ikke lenger frivillig, hvis man er nødt til å flytte. Som tidligere forklart kan du bruke det sadistiske "du kan jo bare flytte" argumentet i alle saker. Argumentet er ikke gyldig. Ved å bruke "du kan jo bare flytte som et argument" krenkes ikke ytringsfriheten i Kina fordi folk kan flytte, Tyskland tvingte ikke 6 millioner jøder til døden fordi de kunne jo bare flytte fra Europa, ved å bli der måtte de regne med konsekvensen, nemlig døden. Listen kan bli ganske lang, men du tar kanskje poenget?

 

Du mener altså at "du kan jo bare flytte" legitimerer alle statens handlinger. Det er altså ingen grunn til å klage over folkemord, diktatur, kjønnslemlestelse osv som foregår i diverse land, fordi folk kan flytte. Man har dog ingen garanti for at andre land slipper en inn, og heller ikke at deres regler ikke er verre.

 

Du holder pistolen mot tinningen vår, vi må trygle å be om å få være i fred. Du bannlyser oss og ber oss flykte fra familie, venner og alt vi kjenner. Ingen har rett til å kreve at man flytter, ergo, skatt er tvang.

 

Hva skal vi med de inntektene? Med DLF vil vi nok kunne klare oss med en bitte liten moms slik at vi får dekket selvforsvar. Vi trenger ikke oljeinntektene. Disse oljeinntekene derimot vil kanskje brukes til å investere i nye bedrifter og dermed skape arbeidsplasser og igjen velstand i Norge.

 

Vel, dermed har du det samme prinsippet som de aller fleste i dette samfunnet. Eneste forskjellen er at du vil da "stjele" mindre enn alle andre. Så er dermed din "stjeling" mer edel, eller av en høyere moralsk standard enn f.eks Høyre/Sv/Ap/FrP/etc sin "stjeling"?

 

Hva er værst? En som nasker eller en som voldtar og dreper? Svaret er åpenbart, det samme gjelder partiene. Skalaen går fra DLF som er best, til SV som er værst. Når SV ønsker et samfunn med ekstremt mye bruk av vold har vi også en god grunn til å kalle dem voldsromantikere. DLF ville sannsynligvis også ha gått for frivillig skatt om det lot seg gjøre, men det vet vi ikke før vi har prøvd.

 

Jada, det sier loven i USA også, likevel betaler de ikke i svært mange tilfeller. Svina har egne privatdetektiver som snoker i livet til klientene helt de finner noe som "bryter med kontrakten" slik at kontrakten ikke lenger er gjeldende.
Dette er bare spekulasjoner, men la oss se litt nærmere på det. En bedrift ønsker å fremstå som god. Hvis man stadig ødelegger livet til sine kunder vil man få et veldig dårlig rykte, dette vil igjen føre til tapte inntekter og til slutt konkurs. Bedrifter jobber faktisk for å tjene penger og dette er derfor lite ønskelig. Dette vil da bli veldig lite sannsynlig, og man vil selvfølgelig ha et solid lovverk som sørger for at det ikke vil være mulig heller.

 

Så om man ikke har råd til forsikring, eller forsikringsselskapet sniker seg unna å betale så står man alene. Forøvrig så kan man jo si det samme om beskyttelse, mennesker kan gå sammen i frivillige kollektiver og betale for sin egen private sikkerhetsstyrke. Hvorfor er det mer legitimt å ta "stjele" mine penger for å opprettholde et forsvar og politi som jeg aldri vil få bruk for enn det er å "stjele" dine penger for å gi meg livreddende behandling?
Som tidligere sagt, det er dette som skiller liberalismen fra anarki. Under et anarki må man selv skaffe sin egen sikkerhet, men DLF ønsker et forsvar. Som jeg svarte på innlegget til Luftbor er det bedre jo mindre bruk av vold som er nødvendig. Og nå er det slik at det som kan hindre mennesker å følge sine egne verdier er andre mennesker. Vi må derfor ha et forsvar og rettsvesen.
Jeg har lest Ayn Rands Atlas Shrugged men synes ikke Rand klarer å underbygge premissene hun bygger sin psykopatiske filosofi på.

Flott... da har jeg en anbefaling til deg... http://onarki.vgb.no/ - Dette er en helt fantastisk blogg! Jeg tror du kan få mye å tenke på etter å ha lest i den, dessutten blir mange filosofier og begreper grundig forklart.

Lenke til kommentar
Glatt som en ål, ned som en fell.

Selvsagt insinuerer du at lobotomering er en direkte resultat av sosialismen.At du springer som en hare ifra dine egne argumenter er vel ikke noen stor nyhet. Men særlig bedre er det ikke blitt.

For skulle du angrepet noe for lobotomering så måtte du jo angrepet Ap for å være i ledersete når lobotomering startet for skikkelig. For, Sv kan ikke akkurat sies å ha noen skyld selv om de etter din definisjon er enda mer sosialistiske enn Ap. (vel og merke om du klarer å diffrensiere slik da).

 

 

Jeg vet at det var ikke ap eller norske sosialister som begynte med lobotomering. Men at andre gjør det, rettferdiggjør ikke at sosialistene i Norge gjør det.

Sv har også et ansvar for dette. For på den tid lobotomering ble tatt i bruk, samt andre medisinske eksperimenter på mennesker, så var sv en del av ap.

Men også de borgerlige partiene har et ansvar for dette, for de protesterte ikke.

Av partiene på stortinget er det bare FRP som slipper unna et ansvar for de medisinske eksperimentene på mennesker som i realiteten var en videreføring av nazistenes medisinske eksperimenter. Det var jo ikke bare lobotomering de drev med, det var også andre medisinske overgrep og eksperimenter, i tråd med nazistenes raseteorier. Samt "hjerneforskning" for cia.

 

FRP eksisterte ikke på den tiden, men selv om de medisinske eksperimentene til en viss grad fortsetter ennå i dag, så må man foreløpig frikjenne FRP for ansvar for dette, for de har ennå ikke hatt noe makt til å forandre noe.

 

Det nytter heller ikke å prøve å unnskylde psykiatrien eller ap med at de gjorde dette i beste hensikt fordi de trodde det var det beste for pasientene.

For alle med vettet i behold forstår at lobotomering er ikke bra for noen.

De fleste døde jo av det også. Men likevel fotsatte de å gjøre det, inntil de følte seg presset til å stoppe.

Lenke til kommentar
Flott... da har jeg en anbefaling til deg... http://onarki.vgb.no/ - Dette er en helt fantastisk blogg! Jeg tror du kan få mye å tenke på etter å ha lest i den, dessutten blir mange filosofier og begreper grundig forklart.

Onar Åm er en svært dyktig retoriker (det er ikke umulig at Åm er en av Norges beste retorikere. Skriftlig, i alle fall, da jeg ennå har til gode å se ham bruke sine talegaver, anm.).

 

Problemet med Åms teoretisering er at de er nettopp det - teorier. De er teoretiske tanker som skal ligge til grunn for et teoretisk samfunn som til dags dato ikke har vært forsøkt, og som ikke virker troverdige. De viser en farlig tiltro til menneskets godhet.

Lenke til kommentar
Å betale skatt er også frivillig. Det er helt mulig å flytte ut av landet, som nevnt tidligere.

 

Hvis alternaivet er å bli tvunget til å flytte ut av landet, så er det jo ikke frivillig.

 

Hvis sosialismen hadde vært forbudt i Norge, så kunne vi jo med samme logikk si at det er helt frivillig om du vil være sosialist eller ikke, for du kan jo flytte ut av landet.

Lenke til kommentar
Flott... da har jeg en anbefaling til deg... http://onarki.vgb.no/ - Dette er en helt fantastisk blogg! Jeg tror du kan få mye å tenke på etter å ha lest i den, dessutten blir mange filosofier og begreper grundig forklart.

Onar Åm er en svært dyktig retoriker (det er ikke umulig at Åm er en av Norges beste retorikere. Skriftlig, i alle fall, da jeg ennå har til gode å se ham bruke sine talegaver, anm.).

 

Problemet med Åms teoretisering er at de er nettopp det - teorier. De er teoretiske tanker som skal ligge til grunn for et teoretisk samfunn som til dags dato ikke har vært forsøkt, og som ikke virker troverdige. De viser en farlig tiltro til menneskets godhet.

Sant nok... men det er veldig gode teorier og forskning har vist at økonomisk frihet skaper velstand og vekst. Det er en klar sammenheng og siden det ikke har blitt prøvd i praksis er det kanskje på tide? Et samfunn nesten helt fritt for vold bør være det beste alternativet etter min mening.

 

politivesen, helsevesen, veivesen, trygdeetat, NAV, og så videre.
DLF ønsker ikke helsevesen, veivesen, trygdeetat, NAV osv... DLF ønsker kun politivesen, rettsvesen og forsvar. Det må vel til en liten administrasjon innenfor disse gruppene, men det er altså ikke noe mer en disse tre samt administrasjon.
Lenke til kommentar

hva planlegger DLF å gjøre med de som er avhengige av trygd- og helsevesen for i det hele tatt overleve?

er for eksempel mange her i landet som er 100% uføre.

 

hvordan planlegger DLF at veiene i Norge skal driftes? privatisering? det kan jo bli morsomt.

 

hva med tollvesenet? det er jo essensielt for å beskytte Norge og mange av Norges bedrifter.

 

det hadde vært fryktelig morsomt om Teknisk Etat forsvant også. du vet, de som holder orden på vei, vann, kloakk, søppelhenting, parker, gatelys, og så videre.

 

 

edit: innom og snoker litt på DLF;

 

likte svært godt denne

Spesielt betyr dette at DLF mener at utlendinger som ønsker å komme til Norge for å arbeide for en lavere lønn enn det som fagforeningene synes er riktig, har all rett til dette.

noe slikt vil bare skape et enormt klasseskille, de rike blir rikere og de fattige blir fattigere.

 

 

Reguleringer begrunnet med helse- og smittevern legger i mange tilfeller store hindringer i veien for en blomstrende næringsvei basert på gårdsprodukter og sterke, lokale merkenavn. Hjemmeslakting og produksjon av matvarer er i dag vanskelig og i mange tilfeller umulig.

forbrukere med rettigheter er noe dritt ikke sant?

 

DLF mener at problemene i helsevesenet kan løses ved at hele feltet privatiseres: alle sykehus bør bli private, og alle helseforsikringer bør overtas av private forsikringsselskaper
fint for de rike, litt mindre fint for de fattige. Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Jo visst er det frivillig å flytte ut av landet! Jøder kunne ikke reise ut fra Tyskland, kinesere får ikke utreisetillatelse fra Kina. Du kan dra dit du vil. Nå. Med en gang. In fact, vær så snill å gjør det!

Du og Åm kan skape vidunderstaten deres et annet sted, vi som bruker dette landet har det fint :)

Lenke til kommentar
hva planlegger DLF å gjøre med de som er avhengige av trygd- og helsevesen for i det hele tatt overleve?

er for eksempel mange her i landet som er 100% uføre.

 

hvordan planlegger DLF at veiene i Norge skal driftes? privatisering? det kan jo bli morsomt.

 

hva med tollvesenet? det er jo essensielt for å beskytte Norge og mange av Norges bedrifter.

At det er mange som er reelt 100% uføre, altså uten mulighet til å utføre noe som helst, er vel en litt drøy påstand. Men som jeg skrev om i et tidligere innlegg her vil man kunne hjelpe disse gjennom veledighet. Det skal ikke store summen til i måneden per person for at disse skal få nok støtte.

 

Veiene privatiseres, det kan selvsagt bli morsomt, men det er også noe av det siste som vil bli privatisert hvis DLF kommer til makten. Det bør vel kunne løses rimelig greit, med bompenger eller lignende.

 

Tollvesenet? Det skal ikke være noe som helst beskyttelse mot inn og utførsel av varer. Det skal heller ikke være noen avgifter på det som bringes inn til Norge. Tollvesenet elemineres altså.

 

Jo visst er det frivillig å flytte ut av landet! Jøder kunne ikke reise ut fra Tyskland, kinesere får ikke utreisetillatelse fra Kina. Du kan dra dit du vil. Nå. Med en gang. In fact, vær så snill å gjør det!

Du og Åm kan skape vidunderstaten deres et annet sted, vi som bruker dette landet har det fint :)

Dette er selvfølgelig en ren løgn. Kinesere har mulighet til å flytte selv om det kan ta tid. Problemet ligger ofte i landene man ønsker å flykte til. Jødene hadde full rett til å flytte, i November 1941 ble det vanskeligere å flytte, men da var allerede de fleste godt oppmerksomme på hvor jødene lå i landet. Dette skyltes delvis at få land ville ta imot jøder, men også at krigstiden var i gang gjorde det vanskelig. Det samme tilfellet vil gjelde i Norge, de som ikke betaler skatt havner i fengsel, da er det ikke særlig lett å flykte lenger, er det vel?

Lenke til kommentar
Jo visst er det frivillig å flytte ut av landet! Jøder kunne ikke reise ut fra Tyskland, kinesere får ikke utreisetillatelse fra Kina. Du kan dra dit du vil. Nå. Med en gang. In fact, vær så snill å gjør det!

Du og Åm kan skape vidunderstaten deres et annet sted, vi som bruker dette landet har det fint :)

Dette er selvfølgelig en ren løgn. Kinesere har mulighet til å flytte selv om det kan ta tid. Problemet ligger ofte i landene man ønsker å flykte til. Jødene hadde full rett til å flytte, i November 1941 ble det vanskeligere å flytte, men da var allerede de fleste godt oppmerksomme på hvor jødene lå i landet. Dette skyltes delvis at få land ville ta imot jøder, men også at krigstiden var i gang gjorde det vanskelig. Det samme tilfellet vil gjelde i Norge, de som ikke betaler skatt havner i fengsel, da er det ikke særlig lett å flykte lenger, er det vel?

 

Dette er direkte feil. Jøder ble etter sent 1930-tall registrert og fikk ikke utreisetillatelse, som måtte til for å passere grensen. Kinesisk utreisetilatelse får man ikke med mindre man har "god grunn", noe ingen har med mindre de kjenner noen høyt oppe. Slutt med dine løgner og konsentrer deg om å pakke kofferten!

Lenke til kommentar
Tollvesenet? Det skal ikke være noe som helst beskyttelse mot inn og utførsel av varer. Det skal heller ikke være noen avgifter på det som bringes inn til Norge. Tollvesenet elemineres altså.
så det blir fritt for meg å kjøpe atomvåpen, cruise over grensa og vinke til de tomme tollbodene for å utslette naboen om jeg finner det for godt.

 

Men som jeg skrev om i et tidligere innlegg her vil man kunne hjelpe disse gjennom veledighet. Det skal ikke store summen til i måneden per person for at disse skal få nok støtte.
med andre ord de må ut på gata for å tigge.

 

 

jeg fortsetter her med gjennomgangen av stortingsprogrammet til DLF:

 

DLF ønsker altså at alle skoler skal være private.
at skolen etterhvert blir finansiert av direktebetaling fra foreldrene
avvikle all offentlig drift av kinoer, gallerier, biblioteker, teatre, etc.

fint for de med penger. ikke fint for de uten. de rike blir rikere, de fattige blir fattigere både økonomisk, kulturelt og kunnskapsmessig.

 

 

kort sagt ønsker DLF seg tilbake til 1400 tallet hvor de rike hadde all makt og de fattige var, vel, fattige uten noen former for rettigheter.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Jo visst er det frivillig å flytte ut av landet! Jøder kunne ikke reise ut fra Tyskland, kinesere får ikke utreisetillatelse fra Kina. Du kan dra dit du vil. Nå. Med en gang. In fact, vær så snill å gjør det!

Du og Åm kan skape vidunderstaten deres et annet sted, vi som bruker dette landet har det fint :)

Dette er selvfølgelig en ren løgn. Kinesere har mulighet til å flytte selv om det kan ta tid. Problemet ligger ofte i landene man ønsker å flykte til. Jødene hadde full rett til å flytte, i November 1941 ble det vanskeligere å flytte, men da var allerede de fleste godt oppmerksomme på hvor jødene lå i landet. Dette skyltes delvis at få land ville ta imot jøder, men også at krigstiden var i gang gjorde det vanskelig. Det samme tilfellet vil gjelde i Norge, de som ikke betaler skatt havner i fengsel, da er det ikke særlig lett å flykte lenger, er det vel?

Dette er direkte feil. Jøder ble etter sent 1930-tall registrert og fikk ikke utreisetillatelse, som måtte til for å passere grensen. Kinesisk utreisetilatelse får man ikke med mindre man har "god grunn", noe ingen har med mindre de kjenner noen høyt oppe. Slutt med dine løgner og konsentrer deg om å pakke kofferten!

Tja, hva med at du kommer med noen kilder på alle påstandene dine? ;) Dessutten, SELV om du hadde hatt rett er det fortsatt tvang med skatt. At man blir gitt et valg alternativ endrer ikke det faktum.

så det blir fritt for meg å kjøpe atomvåpen, cruise over grensa og vinke til de tomme tollbodene for å utslette naboen om jeg finner det for gdt.

Tollvesenet tar bare stikk prøver, har det blitt smelt av en atombombe i Norge i dag? Nope... og det er fortsatt lite trolig.

jeg fortsetter her med gjennomgangen av stortingsprogrammet til DLF:

 

QUOTEDLF ønsker altså at alle skoler skal være private.

QUOTEat skolen etterhvert blir finansiert av direktebetaling fra foreldrene

fint for de med penger. ikke fint for de uten. de rike blir rikere, de fattige blir fattigere både økonomisk, kulturelt og kunnskapsmessig.

Ja, har blir man faktisk nødt til å ta konsekvensen av valg man gjør. Men du trenger ikke akkurat være rik for å kunne betale skolen til barna, det er nok at du har en jobb.
Lenke til kommentar
Tja, hva med at du kommer med noen kilder på alle påstandene dine? ;) Dessutten, SELV om du hadde hatt rett er det fortsatt tvang med skatt. At man blir gitt et valg alternativ endrer ikke det faktum.

Nope, din tur å komme med kilder. Vis meg noen jøder som fikk tillatelse til å forlate tyskland etter 38.

Og det at man ikke har noen alternativer er faktisk definisjonen på tvang.

Lenke til kommentar
Ja, har blir man faktisk nødt til å ta konsekvensen av valg man gjør. Men du trenger ikke akkurat være rik for å kunne betale skolen til barna, det er nok at du har en jobb.

 

og hvordan skal jeg klare å betale skolen til guttungen når arbeidsgiver når som helst kan ansette en fra kina som jobber for en femtendedel av det jeg krever i lønn og gi meg fyken fordi jeg har blitt for kravstor? samtidig når skoleavgiften har gått i taket for å kunne sikre "kvalitetslærere" som i realiteten er bare en del av de rike som ønsker å tjene enda mere?

 

 

nei, politikken til DLF er naiv på sitt beste.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Tja, hva med at du kommer med noen kilder på alle påstandene dine? ;) Dessutten, SELV om du hadde hatt rett er det fortsatt tvang med skatt. At man blir gitt et valg alternativ endrer ikke det faktum.

Nope, din tur å komme med kilder. Vis meg noen jøder som fikk tillatelse til å forlate tyskland etter 38.

Og det at man ikke har noen alternativer er faktisk definisjonen på tvang.

OK, så per definisjon er det altså HELT frivillig å gi en væpnet raner alle pengene dine. Korrekt, men valget er å dø, ergo, det er tvang.

 

og hvordan skal jeg klare å betale skolen til guttungen når arbeidsgiver når som helst kan ansette en fra kina som jobber for en femtendedel av det jeg krever i lønn og gi meg fyken fordi jeg har blitt for kravstor? samtidig når skoleavgiften har gått i taket for å kunne sikre "kvalitetslærere"?
Vi kan jo begynne med å spørre hvordan kineseren skal kunne klare det? Og videre hvorfor det er rettferdig at DU skal ha SÆR rettigheter på en jobb fordi du er norsk? Det vil bli konkurranse og den dyktigste vil få jobben. Prisen på skole vil uansett gå ned etter som du velger å gå ned på kvaliteten. Men alt i alt vil man få mye mer penger å bruke på slike ting som utdanning. En annen ting du glemmer er at det vil bli mange jobb muligheter under et liberalistisk samfunn. Kanskje det tilogmed vil være nok jobber til både deg OG kineseren?
Lenke til kommentar
Flott... da har jeg en anbefaling til deg... http://onarki.vgb.no/ - Dette er en helt fantastisk blogg! Jeg tror du kan få mye å tenke på etter å ha lest i den, dessutten blir mange filosofier og begreper grundig forklart.

 

Før du leser den bør du kjenne litt til Onar Åm og hans onarkister. Det første man legger merke til er at å diskutere med dem er som å diskutere med ny-frelste: Det finnes ingen nyanser, det finnes ingen andre alternativer, det finnes ingen reell diskusjon, det finnes ingen vilje til å se en sak fra flere sider, det finnes bare en endelig løsning (og hvor har vi hørt det før?). Det merker man også med onarkistene her i debatten.

 

Onar Åm er åpenbart belest. Han vet mye, men skjønner tilsvarende lite. Alle hans saklige argumenter (det finnes noen) har blitt plukket fra hverandre i småbiter i stort sett alle nettfora hvor han har deltatt de siste 10 årene. Noen kjappe nettsøk for eksempel på Google Groups gir deg litt oversikt.

 

Hans politiske og filosifiske syn er perverst og menneskefiendlig. Det høres besnærende fornuftig ut ved første gjennomlesing men om man har litt kritisk sans og akademisk tilnærming ser man fort at det ikke holder vann i det hele tatt. Det er usammenhengende svada uten dokumentasjon og vitenskaplig uholdbart. Han er også (som mange andre her) tilhenger av opptil flere av de velkjente konspirasjonsteoriene (legemiddelindustrien, sosialistene) og det bør være nok til å ta han med en klype salt eller tre.

 

Et par sitater som sier alt om han og det samfunnet og menneskesynet han forfekter:

 

Fattige har færre mentale muligheter enn rike. Kjerneproblemet i fattigdom er lav IQ. (...) Slik sett kan vi si at det er lav IQ som er hovedproblemet, mens lav utdanning, lav inntekt, få økonomiske muligheter typisk bare er forsterkninger og konsekvenser av de mentale barrierene som den svaksinnede sliter med.

 

Legg merke til den enorme generaliseringen her. Det kan høres fornuftig ut men det han gjør er å snu hele problemstillingen på hodet og skylder alt på biologien: Er du fattig er det fordi du har lav IQ fra naturens side.

 

Det er et faktum at lavtlønnede har en annen livssyklus enn høytlønnede. De er på de fleste områder tidligere ute enn sine akademiske medborgere. De kommer tidligere i arbeidsdyktig alder (ca 16 år versus ca 24 år for akademikere) og de når sinn lønnstopp mye tidligere (midt i 30-årene versus midt i 50-årene for akademikere). De blir raskere utslitt, får tidligere dårlig helse og lever kortere. (akademikere lever og er friskere typisk 10 år lengre) Dette skyldes dels biologi, og dels livsstil og arbeidsforhold som konsekvens av det.

 

Først starter det lovende før han igjen skylder alt på biologien: Hvis du ikke blir akademiker og lever godt og lenge skyldes det din biologi og det er dermed bare "din egen skyld".

 

Men det finnes andre enkle grep som er billige og som kan gjøre at man beholder helsa lenger. Det viktigste er enkle kosttilskudd og hormonerstatning. Når man blir eldre

begynner hormonnivåene i kroppen å falle, og ved enkelt å greit å opprettholde disse nivåene på ungdommelige nivåer kan man hindre degenerativ aldring.

 

Det er vel ingen som seriøst betviler effekten av enkelte kosttilskudd om man ikke har et godt og balansert kosthold. Hormonerstatning har derimot vist seg å føre til betydlige mengder dødsfall:

 

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2003/0...ndale/index.xml

 

Jeg er av den opppfatningen av at vi har en "andre-bevissthet" som skiller oss dramatisk fra andre egoistiske vesener, men våre forfedre var egoistiske og derfor har vår nåværende natur vokst ut av denne "øgle-egoismen." Vi ER fundamentalt egoistiske (...)

 

Egoismen er vårt fundament som vi alle er bygget på og vi kan ikke unnslippe denne, vår urgamle natur. Vi som individer kan ikke eksistere komplett dersom vi bryter med vår egoistiske natur. Like lite som vi kan unnslippe oksygenbehovet ved å holde pusten kan vi være lykkelige dersom vi ofrer oss for andre. Vår sosiale eksistens MÅ skje innenfor rammen av vår egoistiske natur.

 

Hva denne "andre-bevisstheten" er for noe er ikke godt å vite men det antyder religiøse og ikke vitenskaplig argumentasjon. Synet om at menneskene er fundamentalt egoistiske er for lengst tilbakevist av de fleste seriøse forskere. Hans påstander er grove overforenklinger hvor man ender opp med et ekstremt syn (vi er "bare sånn" eller "bare sånn").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...