Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg må ha alzheimer eller noe. kan du forklare en gang til hvordan lobotomering er et produkt av sosialismen? in detail please.

 

 

Det er ganske enkelt fordi ap-regjeringen godkjente det. Og med en helsedirektør fra ap, så kan de jo ikke påstå at de ikke visste om det.

 

Lobotomering er eldre enn Ap. Fyi.

Så din teori om at sosialsime medfører lobotomering er vel heller en slapp teori. Noe ala like bra som raka laks, som har ligget i solsteiken et par timer for lenge.

Lenke til kommentar
jeg må ha alzheimer eller noe. kan du forklare en gang til hvordan lobotomering er et produkt av sosialismen? in detail please.

 

 

Det er ganske enkelt fordi ap-regjeringen godkjente det. Og med en helsedirektør fra ap, så kan de jo ikke påstå at de ikke visste om det.

 

Lobotomering er eldre enn Ap. Fyi.

Så din teori om at sosialsime medfører lobotomering er vel heller en slapp teori. Noe ala like bra som raka laks, som har ligget i solsteiken et par timer for lenge.

 

Jeg har aldri påståt at sosialisme medfører lobotomering, så at det er en "teori" jeg har er noe du finner på selv ut fra pur vrangvilje.

Men det faktum at sosialistene tillot lobotomering, er grusomt nok i seg selv.

 

Men siden du tydeligvis ikke reagerer på det, men heller kritiserer meg fordi jeg gjør oppmerksom på det, så betyr det vel at du også godkjenner slik praksis ?

 

Så det ser nå ut som at min teori om at sosialister flest ikke har den minste medfølelse med andre mennesker er riktig.

Det eneste sosialister flest er i stand til å føle er en slags "solidaritet" med andre sosialister.

Lenke til kommentar
Lobotomering er eldre enn Ap. Fyi.

 

 

Og derfor mener du altså at det er ok at ap godkjente det ?

 

Vel, hvis vi trekker denne logikken din videre, så mener du altså at massemordene røde kmer drev med i kambodsja var helt ok fordi massemord er mye eldre enn røde kmer. Det samme kan vi si om stalins myrderier, Hitler, Mao osv.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri påståt at sosialisme medfører lobotomering, så at det er en "teori" jeg har er noe du finner på selv ut fra pur vrangvilje.

Men det faktum at sosialistene tillot lobotomering, er grusomt nok i seg selv.

 

Men siden du tydeligvis ikke reagerer på det, men heller kritiserer meg fordi jeg gjør oppmerksom på det, så betyr det vel at du også godkjenner slik praksis ?

 

Så det ser nå ut som at min teori om at sosialister flest ikke har den minste medfølelse med andre mennesker er riktig.

Det eneste sosialister flest er i stand til å føle er en slags "solidaritet" med andre sosialister.

 

For det første er det ganske merkelig å trekke slutningen at han ikke har medfølelse fra det innlegget. For det andre, om det av en eller annen grunn skulle stemme så er det hårreisende at du får det til å bety at sosialister flest har samme oppfatning. En sosialist mener det, ergo mener de fleste det? Jeg anbefaler deg å se stykket Erasmus Montanus, du hadde kanskje lært noe.

 

Har du tenkt på at grunnen til at lobotomering ble utført var fordi man trodde det var det beste man kunne gjøre? Hvis man om 20 år finner ut at metode man bruker i psykiatribehandling i dag egentlig er bortkastet og bare til skade for pasientene vil man selvfølgelig slutte med dette, men det betyr ikke at de som jobber innenfor psykiatrien i dag, eller sitter i regjeringen i dag, er onde. Det betyr at man gjorde det man trodde var rett med den kunnskapen man hadde. At kunnskapen ikke var god nok er selvfølgelig veldig trist.

 

Det virker som om du, Baltazar94, er veldig rask med å trekke slutninger som passer til din sak, noen ganger uten å vurdere helheten nok. Og for å bruke din logikk: Du trekker for raske slutniger, ergo trekker de fleste som er mot sosialsiter for raske slutninger.

 

Til slutt vil jeg bare forsikre Ducktoy at jeg ikke påstår at han ikke har medfølelse for andre mennesker. Dette er en påstand Baltazar94 på en eller annen måte kom fram til av å lese Ducktoys, og jeg brukte den bare som et eksempel.

Lenke til kommentar

Bare for å være litt petimeter. :)

 

Datamaskinen ble oppfunnet av det amerikanske forsvaret i samarbeid med privatindustrien.

De grunnleggende teoriene for en elektronisk datamaskin ble tilrettelagt av Alan Turing, en enestående matematiker som arbeidet ved Bletchly Park med å knekke koder under krigen.

 

Men det var en engelsk telefonreperatør ved navn Tommy Flowers som bygde den første fungerende elektroniske datamaskinen. Han leste Turings teorier og kom frem til at det minnet en del om det han selv drev med. Han ble nektet støtte fra forsvarsdepartementet, og kjørte nesten seg selv konkurs for å bygge maskinen. Etter krigen fikk han refundert 1000 pund, knapt nok til å dekke byggingen.

 

Trist sak, men det viser at det er mennesker som drives av fedrelandsfølelse, ikke bare kapital. Verdt å merke seg.

Lenke til kommentar
Og derfor mener du altså at det er ok at ap godkjente det ?

 

Vel, hvis vi trekker denne logikken din videre, så mener du altså at massemordene røde kmer drev med i kambodsja var helt ok fordi massemord er mye eldre enn røde kmer. Det samme kan vi si om stalins myrderier, Hitler, Mao osv.

 

En annen ting er at Moniz' fikk Nobels medisinpris for oppdagelsen/oppfinnelsen av lobotomi. Men sosialistene kan ikke stole på verken Nobel eller høyresiden da de, høyresiden, tydeligvis bare er ute etter å a) lure sosialistene til å bedrive grusomheter og b) sverte sosialistene for å drive med grusomheter. Er det det du vil frem til? at høyresiden bare driver med fanteri?

 

edit: omformulerte litt

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

OK, denne lobotomigreia har gått for langt. Når AP/Helsedep. godkjente lobotomier var det ikke fordi de var sosialister, det var fordi de trodde det var en god operasjon! De tok åpenbart feil, men igjen - ikke fordi de var sosialister.

Når jeg bestemte meg for å spise en kebab i forrige uke, en skjebnesvanger avgjørelse, var det ikke fordi jeg var sosialist, men fordi jeg trodde sjappa hadde god kebab. Jeg tok feil, men igjen - ikke fordi jeg var sosialist.

 

Når det er sagt, hvis dere skal ta med dere EN ting fra denne tråden, ta med dere denne: Ikke spis kebab fra husvogner!

Hvis dere skal ta med dere to ting, husk i tillegg at logikk, debatteknikk og pragmatikk faktisk burde opprettholdes i en debatt. Denne tråden ser ut som treåringer som krangler om "hvem pappa som er best".

Lenke til kommentar
Jeg har aldri påståt at sosialisme medfører lobotomering, så at det er en "teori" jeg har er noe du finner på selv ut fra pur vrangvilje.

Men det faktum at sosialistene tillot lobotomering, er grusomt nok i seg selv.

 

Men siden du tydeligvis ikke reagerer på det, men heller kritiserer meg fordi jeg gjør oppmerksom på det, så betyr det vel at du også godkjenner slik praksis ?

 

Så det ser nå ut som at min teori om at sosialister flest ikke har den minste medfølelse med andre mennesker er riktig.

Det eneste sosialister flest er i stand til å føle er en slags "solidaritet" med andre sosialister.

 

Glatt som en ål, ned som en fell.

Selvsagt insinuerer du at lobotomering er en direkte resultat av sosialismen.At du springer som en hare ifra dine egne argumenter er vel ikke noen stor nyhet. Men særlig bedre er det ikke blitt.

For skulle du angrepet noe for lobotomering så måtte du jo angrepet Ap for å være i ledersete når lobotomering startet for skikkelig. For, Sv kan ikke akkurat sies å ha noen skyld selv om de etter din definisjon er enda mer sosialistiske enn Ap. (vel og merke om du klarer å diffrensiere slik da).

 

Hva skal jeg reagere på?

Reagerer du med spasmer når du tenkter på ofrene for inkvisasjonen? Eller alle jødene som ble drept før hvert korstog dro avgårde til det hellige land?

Din fascist.

 

Der er nivået akkurat nå.

Lenke til kommentar
Lobotomering er eldre enn Ap. Fyi.

 

 

Og derfor mener du altså at det er ok at ap godkjente det ?

 

Vel, hvis vi trekker denne logikken din videre, så mener du altså at massemordene røde kmer drev med i kambodsja var helt ok fordi massemord er mye eldre enn røde kmer. Det samme kan vi si om stalins myrderier, Hitler, Mao osv.

 

Ap måtte vel godkjenne det fordi de høyrevridde legene gikk god for det.

Eller mener du legestanden før og etter krigen var et utpreget bolverk av kommunister?

 

Ellers har historikerne, om du har lest noen, rimelige klare oppfatninger om hvilke mekanismer som var på plass som gjorde at lobotomering fikk den utbredelsen den fikk i den vestlige verden.

Lenke til kommentar

Nå er jeg vel off topic, men lobotomi ble ansett av psykiatere og leger som en god og etisk behandling. Han som oppfant prosedyren fikk jo f**n meg Nobelprisen i medisin. I stor grad stolte styresmaktene på fagekspertisen og tillot det. Vitenskapen har her mye av skylda her. Nå har man lært av sine feil og staten er mer bevisst på dette området og regulerer det gjennom lover, utvalg og tilsyn mm. Man har også sørget for at pasienter har et mye sterkere rettsvern.

 

En annen ting er at denne behandlingen gikk særlig ut over svake grupper i samfunnet, feks taterne og psykisk syke.

 

Meg bekjent er DLF for ingen etisk reglulering av vitenskap og deriblant medisin og psykiatri. I DLF-staten vil vi nok se en del mildt sagt tvilsomme eksperimenter.

 

On topic: Sånn sett er en av de positive tingene med den "sosialistiske" staten vi har i dag, at den beskytter de svake fra overgrep.

 

edit: skrivefeil og la til on topic snakk. Samt Nobels fredspris til Nobelprisen i medisin.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Denne tråden ser ut som treåringer som krangler om "hvem pappa som er best".

 

 

Helt enig.

Personlig har jeg bare sett meg dønn lei av figurer som mener at alt fra diktatorer til Akrylamid er sosialister.

Det gjerne uten noen som helst grunn annet enn å forsøke å skape en kobling slik at de kan se på sosialisme som noe ondskap.

 

 

tydeligvis er det i alle fall én ting som ikke er bra med sosialisme, det tiltrekker seg løgnere som ønsker å sverte styreformen.

 

Monkeyboy: han fikk medisinprisen, ikke fredsprisen. se etter Antonio Caetano De Abreu Freire Egas Moniz her: http://www.caplex.no/Web/Main.aspx?id=t-npris4

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...