Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

Nei, vi må se på innkreving av skatt som beskyttelsespenger, på samme måte som om en annen mafia skulle kreve det.

Forskjellen er at mafiaen tross alt leverer, og beskytter deg om du skulle trenge det. Det gjør ikke regjeringen og sosialistene.

 

Er du sosialist selv, eller stemmer sosialistisk, så tar de pengene og stikker. Men er du ikke sosialist, så tar de likevel pengene og dolker deg i tillegg i ryggen ved første og beste anledning.

 

problemet er at regjeringen er folkevalgte, det er ikke mafiaen.

regjeringen leverer i form av samfunnsmessige goder som politi, infrastruktur og skoler.

mafiaen leverer beskyttelse mot seg selv.

 

men si meg, hvor mener du de stikker de med pengene hen?

 

 

Mennesker er ikke dyr, drfor bør de vite bedre.

 

jo, mennesket er et dyr. vi er bare enda en flercellet organisme her på planeten.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har gjort det. Den heter Norge. Grensa er åpen, det er bare å stikke.

 

Edit:Og de som tror at sosialismen er til for å tjene alle likt samtidig tar feil. Sosialismen skal bare tjene flest mulig, så ofte som mulig. Hvis det er et tiltak som tjener 10 % av befolkningen men skader 90 % av befolkningen er det kanskje ingen god ide, men hvis det er omvendt er det kanskje det. Med forbehold om enkeltsaker selvsagt.

 

Hvorfor skal man skade noen i det hele tatt ?

Hvorfor ikke bare la folk få beholde mest mulig av sine penger selv slik at de selv kan bestemme hva de vil bruke dem til ?

 

Det var nok ikke jeg som brakte skatt på banen, lille venn. Jeg har for øvrig ingen problemer med mine argumenter, mens du ser ut til å komme med stadig mer ekstreme og polariserende meninger med det øyensynlige målet å kjøre debatten i sikk-sakk slik at du til enhver tid bestemmer tema.

 

Projection much?

Lenke til kommentar
problemet er at regjeringen er folkevalgte, det er ikke mafiaen.

regjeringen leverer i form av samfunnsmessige goder som politi, infrastruktur og skoler.

mafiaen leverer beskyttelse mot seg selv.

 

Regjeringen er faktisk ikke folkevalg, men de vant valget som et resultat av at ap har laget en valgordning som favoriserer dem selv.

De manglet mer enn 22000 stemmer på å få flertall.

Men som regel er ikke regjerinene folkevalgt i Norge uansett, men et resultat av hestehandel mellom politikerne.

 

men si meg, hvor mener du de stikker de med pengene hen?

 

Har du ikke fulgt med hvordan politikerne sløser med skattepenger for å reise rundt i verden og spandere noen millioner her, og noen milliarder der ?

Dessuten så er det jo ikke småpenger de spanderer på seg selv når det gjelder frynsegoder heller, samt lønnsøkninger til seg selv, pensjon osv.

 

 

 

jo, mennesket er et dyr. vi er bare enda en flercellet organisme her på planeten.

 

Nei mennesker er ikke dyr, uansett hva du påstår. Mulig du ser på deg selv som et dyr, men det er i så fall noe annet.

Lenke til kommentar
Det var nok ikke jeg som brakte skatt på banen, lille venn. Jeg har for øvrig ingen problemer med mine argumenter, mens du ser ut til å komme med stadig mer ekstreme og polariserende meninger med det øyensynlige målet å kjøre debatten i sikk-sakk slik at du til enhver tid bestemmer tema.

 

Jeg bestemmer ikke tema. Jeg snakker hele tiden om sosialismen, og hva som er feil ved den.

 

Jeg har mange ganger sagt at sosialister er som programmerte roboter, og når de møter noen som ikke følger programmet, så blir de forvirret og kommer med feilmeldinger.

Og det er akkurat slik du og andre sosialister her reagerer. Dere har ingen fornuftige motargumenter mot vår kritikk av sosialismen, men klager og syter over at vi har "ekstreme" meninger og kjører debatten i "sikk-sakk " Mao, dere spyr ut feilmeldinger :)

Lenke til kommentar
Det var nok ikke jeg som brakte skatt på banen, lille venn. Jeg har for øvrig ingen problemer med mine argumenter, mens du ser ut til å komme med stadig mer ekstreme og polariserende meninger med det øyensynlige målet å kjøre debatten i sikk-sakk slik at du til enhver tid bestemmer tema.

 

Jeg bestemmer ikke tema. Jeg snakker hele tiden om sosialismen, og hva som er feil ved den.

 

Jeg har mange ganger sagt at sosialister er som programmerte roboter, og når de møter noen som ikke følger programmet, så blir de forvirret og kommer med feilmeldinger.

Og det er akkurat slik du og andre sosialister her reagerer. Dere har ingen fornuftige motargumenter mot vår kritikk av sosialismen, men klager og syter over at vi har "ekstreme" meninger og kjører debatten i "sikk-sakk " Mao, dere spyr ut feilmeldinger :)

 

 

Vi mennesker er en dyreart uansett om du liker det ikke. Vi er høyt avanserte ja, MEN vi er dyr uansett hvordan du vrir og vender på det:-) "A human is a member of a species of bipedal primates in the family Hominidae" kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Humans

 

 

Sosialisme er bra for flertallet av samfunnet. For den lever av å tjene flertallet og til flertallets beste. Du er kanskje en del av mindretallet hvor pappa bor i bærum? :) Finanskrisa har en årsak og det er uansvarlig økonomisk politikk som dere høyrefolk fører.

Lenke til kommentar
Mennesker kan ofte ha store likhetstrekk med andre dyr. Dyr kan være meget slemme/stygge mot sine artsfrender og søsken/slektninger/foreldre. Ergo synes jeg mitt foregående innlegg ennå har gyldighet.

 

 

Mennesker er ikke dyr, drfor bør de vite bedre.

Uenig i første utsagn. Mennesker er dyr. La oss plassere deg i en situasjon, hvor det plutselig har oppstått ett scenario hvor du er i livstruende fare. Da setter instinktene dine inn med full virkning. Få deg litt informasjon om den delen av hjernen som er arven fra tidlig evolusjon. Trenger jeg å utdype det mer?

 

 

Mennesker er høyt utviklede dyr. Mennesket kan gjøre avanserte resonnementer. Mennesket er unike skapninger som har fantastisk mye forskjellig ved seg som en kan undre seg over. Menneske kan lære kunnskap, og da "vet de kanskje også bedre". Andre dyr har like stor rett til samme type undring, selv om mennesket kan mene noe annet om saken.

Lenke til kommentar
Regjeringen er faktisk ikke folkevalg, men de vant valget som et resultat av at ap har laget en valgordning som favoriserer dem selv.

De manglet mer enn 22000 stemmer på å få flertall.

Men som regel er ikke regjerinene folkevalgt i Norge uansett, men et resultat av hestehandel mellom politikerne.

ah, du sikter til koalisjonsregjering. fortsatt folkevalgt.

Har du ikke fulgt med hvordan politikerne sløser med skattepenger for å reise rundt i verden og spandere noen millioner her, og noen milliarder der ?

Dessuten så er det jo ikke småpenger de spanderer på seg selv når det gjelder frynsegoder heller, samt lønnsøkninger til seg selv, pensjon osv.

nå har ikke jeg gått så altfor mye i detaljer på dette, men mange av prosjektene er invisteringer.

når det gjelder gullpensjonene på stortinget har dette blitt tatt hånd om av politiet. (hm, var ikke det noen som mente at media og politi var i lomma på sosialistene? hvordan kan slikt skje da?)

 

Nei mennesker er ikke dyr, uansett hva du påstår. Mulig du ser på deg selv som et dyr, men det er i så fall noe annet.

 

hvordan definerer du mennesket som da? eller siden jeg tviler på at du har en doktorgrad innen biologi; hvilke anerkjente personer innen emnet støtter du utsagnet ditt til?

Lenke til kommentar
Soviet var et totalitært kommunistisk regime med en korrupt overklasse av partifolk.

Kina er et totalitært kommunistisk regime med en korrupt overklasse av partifolk.

 

Vel, flertallet av norske politikere, og da særlig de i ap påstår jo det. Men selv sier de jo at de er sosialistisk.

 

Så det er jo et spørsmål hvem som vet best hva de er. De selv eller du og norske politikere ?

Don't believe the politicians!

 

Alle politikere sier de er ting di ikke var/er, og at de ikke er ting de er/var. Dette er helt vanlig, fra ytterste høyre til ytterste venstre. Dette handler om å ha et fordømt image.

 

Jens Stoltenberg er ingen sosialist. Han er sosialdemokrat.

Lenke til kommentar
problemet er at regjeringen er folkevalgte, det er ikke mafiaen.

regjeringen leverer i form av samfunnsmessige goder som politi, infrastruktur og skoler.

mafiaen leverer beskyttelse mot seg selv.

 

Regjeringen er faktisk ikke folkevalg, men de vant valget som et resultat av at ap har laget en valgordning som favoriserer dem selv.

De manglet mer enn 22000 stemmer på å få flertall.

Men som regel er ikke regjerinene folkevalgt i Norge uansett, men et resultat av hestehandel mellom politikerne.

 

Hvor får du disse teite ideene ifra?

Ap, og det rødgrønne alternativet vant valget fordi,

1) valgordningen er slik den er

2) samlet sett var de størst uansett

 

Ditt hovedmantra at de hadde for få stemmer, bygger på hvilket grunnlag?

At FrP, Høyre, Krf og V samlet var et annet alternativ?

Svaret på det spørsmålet medførte at Kongen ikke hadde noen annen utvei enn å be det største alternativet til å danne regjering. Nemlig det rødgrønne alternativet. For alternativet som var motparten til det rødgrønne; Krf-H-V som satt i regjering gikk på et dundrende nederlag og en Carl I Hagen som 20 juni 2005 sa klart i fra at han og FrP ikke ville støtte en borgerlig regjering uten representasjon.

 

Og hvis du fremdeles holder på med dette så må du ha i mente at Ap var størst i alle fylker (valgkretser) utenom Vest-Agder der Frp var størst med en overvekt på 19 stemmer i forhold til Ap.

 

Og; velkommen til parlamentarismen!

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

En liten presisering her:

 

Baltazar94 har rett i at den sittende regjeringen ikke har flertallet bak seg i befolkningen (de fikk under 50% av stemmene) men de har flertallet (altså over 50%) i Stortinget på grunn av den valgordningen vi har (og som vi deler med en lang rekke land det er naturlig å sammenlikne seg med).

 

Selv uten denne valgordningen ville vi hatt en rød-grønn regjering da det ikke finnes (i det nåværende Storting) et regjeringsdyktig alternativ. Forskjellen ville vært at de rød-grønne hadde måttet søke støtte fra de andre partiene og de andre partiene ville kunne fått reell innflytelse i enkelte saker. Det politiske resultatet ville imidlertid vært akkurat det samme, i all hovedsak.

Lenke til kommentar
Det var nok ikke jeg som brakte skatt på banen, lille venn. Jeg har for øvrig ingen problemer med mine argumenter, mens du ser ut til å komme med stadig mer ekstreme og polariserende meninger med det øyensynlige målet å kjøre debatten i sikk-sakk slik at du til enhver tid bestemmer tema.

 

Jeg bestemmer ikke tema. Jeg snakker hele tiden om sosialismen, og hva som er feil ved den.

 

Jeg har mange ganger sagt at sosialister er som programmerte roboter, og når de møter noen som ikke følger programmet, så blir de forvirret og kommer med feilmeldinger.

Og det er akkurat slik du og andre sosialister her reagerer. Dere har ingen fornuftige motargumenter mot vår kritikk av sosialismen, men klager og syter over at vi har "ekstreme" meninger og kjører debatten i "sikk-sakk " Mao, dere spyr ut feilmeldinger :)

 

 

Vi mennesker er en dyreart uansett om du liker det ikke. Vi er høyt avanserte ja, MEN vi er dyr uansett hvordan du vrir og vender på det:-) "A human is a member of a species of bipedal primates in the family Hominidae" kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Humans

 

 

Sosialisme er bra for flertallet av samfunnet. For den lever av å tjene flertallet og til flertallets beste. Du er kanskje en del av mindretallet hvor pappa bor i bærum? :) Finanskrisa har en årsak og det er uansvarlig økonomisk politikk som dere høyrefolk fører.

 

 

Vel, dette med dyr skal vi la ligge, for der blir vi ikke enige uansett. Og ting trenger ikke å være riktige selv om det står i wikipedia.

 

Sosialisme er ikke bra for noen.

Men det er spesielt de som ikke er en del av "flertallet" jeg tenker på. For mange av dem er sosialisme en katastrofe, og fører til mye elendighet og lidelse. Sosialismen har også ført til at utallige mennesker er blitt drept, også i Norge.

 

Siden du nevner finanskrisa, så er den faktisk forårsaket av sosialistisk politikk. Men som vanlig så er sosialistene raskt ute med å skylde på kapitalismen og høyrefolk. Og som vanlig så tror de naive hjernevaskede velgerne på sosialistenes løgner.

 

Og bare så det er klart så vil jeg opplyse om at jeg er ikke noen kapitalist eller høyremann. Politikk interesserer meg egentlig svært lite.

 

Det som opptar meg er rettferdighet for folket, og at alle, og da mener jeg absolutt alle i dette landet skal ha best mulig forhold for å klare seg selv, og for å leve et så godt liv som mulig.

 

Men ikke noe av dette kan oppnås med sosialisme, for sosialisme fører til det motsatte.

Lenke til kommentar

da har ikke du store forståelsen for hva sosialisme er.

 

Sosialismen har også ført til at utallige mennesker er blitt drept, også i Norge.

 

jeg er fryktelig nysgjerrig på hvem i Norge som har blitt drept på grunn av sosialismen.

Jeg er klar over at mange mener at Hitler, Stalin, Pol Pot, Mugabe og samtlige andre diktatorer opp gjennom tidene er "sosialister" så den diskusjonen gidder ikke jeg igjen - for jeg ser rett og slett ikke hvordan en diktator med fokus på seg og sine kan være sosialist, når sosialisme betyr å dele på godene ut over hele befolkningen, ikke begrense de til en bestemt liten gruppe personer.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Okei la oss ta bruntlandsaken. Hun trengte en operasjon. Hun krevde ikke å bli operert tidligere, men det var den legen som presset det frem at hun fikk hoppe fremover i køen. Klart at det var galt, men det var ikke bruntland sin feil og hun betalte seg ihvertfall ikke fremover i køen.
Trodde du virkelig at det kun var 1 sak på bruntland? Her er det for eksempel snakk om kjøp av privat hjemmepleie da kommunen bare ga venteliste.

 

Bare en liten kommentar: Norge er et samfunn som bygger på avtalefrihet. Uansett hvilken regjering vi har så vil det alltid være mulig å inngå kontrakt med private aktører. Det føles veldig urettferdig for de som sitter i køen og ikke har råd til å kjøpe seg ut. Når det er sagt så tror jeg dagens regjering er bedre egnet til å tilfredsstille de som sitter i køen. Klasseskillet kunne fort blitt større med FrP eller Høyre bed roret.

Lenke til kommentar
Mennesker kan ofte ha store likhetstrekk med andre dyr. Dyr kan være meget slemme/stygge mot sine artsfrender og søsken/slektninger/foreldre. Ergo synes jeg mitt foregående innlegg ennå har gyldighet.

 

 

Mennesker er ikke dyr, drfor bør de vite bedre.

Uenig i første utsagn. Mennesker er dyr. La oss plassere deg i en situasjon, hvor det plutselig har oppstått ett scenario hvor du er i livstruende fare. Da setter instinktene dine inn med full virkning. Få deg litt informasjon om den delen av hjernen som er arven fra tidlig evolusjon. Trenger jeg å utdype det mer?

 

 

Mennesker er høyt utviklede dyr. Mennesket kan gjøre avanserte resonnementer. Mennesket er unike skapninger som har fantastisk mye forskjellig ved seg som en kan undre seg over. Menneske kan lære kunnskap, og da "vet de kanskje også bedre". Andre dyr har like stor rett til samme type undring, selv om mennesket kan mene noe annet om saken.

 

At du er uenig er ok.

Men mennesker er ikke dyr uansett. Vi er i slekt med dyrene fordi vi har en kropp av kjøtt og blod, slik også dyr har.

Vi er også en del av naturen og miljøet på jorden, på samme måte som dyr er det.

Men vi er ikke dyr.

 

Ideen om at mennesker er dyr, er noe sosialister (og andre dyr) bruker for å rettferdiggjøre det generelle moralske forfallet i samfunnet, samt sine egne overgrep mot folket.

Lenke til kommentar

"Siden du nevner finanskrisa, så er den faktisk forårsaket av sosialistisk politikk. Men som vanlig så er sosialistene raskt ute med å skylde på kapitalismen og høyrefolk. Og som vanlig så tror de naive hjernevaskede velgerne på sosialistenes løgner."

 

 

Finanskrisa er forårsaket av at banker har fått løpe løpsk og låne ut penger hitt og ditt! Til folk som egentlig ikke har hatt nok kapital til å nedbetale de eventuelle lånene. Og når inflasjonen så stiger renten.

 

Da sliter de folkene og det fantes ufattelige mange "råttne" lån fra private banker som har hatt ALT for stort spillerom og som ikke har visst sine egne begrensninger. Dette er ene og alene kapitalismens feil.

 

Mennesker er en dyreart enten du liker det eller ikke. Spør naturfagslæreren din på ungdomskolen baltazar. (avanserte dyr) riktignok.

Lenke til kommentar
Selv uten denne valgordningen ville vi hatt en rød-grønn regjering da det ikke finnes (i det nåværende Storting) et regjeringsdyktig alternativ. Forskjellen ville vært at de rød-grønne hadde måttet søke støtte fra de andre partiene og de andre partiene ville kunne fått reell innflytelse i enkelte saker. Det politiske resultatet ville imidlertid vært akkurat det samme, i all hovedsak.

 

Det er nok dessverre riktig at vi antakelig ville hatt en sosialistisk regjering selv uten denne urettferdige valgordningen. For både v,krf og høyre er blitt mer eller mindre sosialistisk, og vil ikke samarbeide med FRP.

Men vi ville likevel fått litt bedre mulighet for korreksjon av regjeringen i stortinget. Slik det er nå så gjør regjeringen som den vil, og overkjører stortinget.

Det er omtrent som før i tiden da ap stort sett avgjorde ting "på kammerset"

Lenke til kommentar
Men mennesker er ikke dyr uansett. Vi er i slekt med dyrene fordi vi har en kropp av kjøtt og blod, slik også dyr har.

Vi er også en del av naturen og miljøet på jorden, på samme måte som dyr er det.

Men vi er ikke dyr.

 

Ideen om at mennesker er dyr, er noe sosialister (og andre dyr) bruker for å rettferdiggjøre det generelle moralske forfallet i samfunnet, samt sine egne overgrep mot folket.

 

Ja de teite sosialistiske vitenskapsmennene i vår tid. De er jo så umoralske at man nesten får vondt i storetåen. Og det moralske forfallet er jo sååååå stort. For før lå man kun i misjonærstillingen og var moralske.

 

Religiøst kvakksalveriargumentering m/sosialistisk vri (argumentere for folket? høres ut som en kommunist)

Lenke til kommentar
pattedyr, Mammalia, utgjør den høyest utviklede klassen blant virveldyrene. Ca. 4070 arter, inkl. mennesket. Karaktertrekk: ryggrad, hårkledning samt at ungene dier. Godt utviklet storhjerne. Varmblodige, stort sett kroppstemp. 37 °C. Alle ånder med lunger.

 

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9326978

 

pattedyr, Mammalia, virveldyrklasse. Variert dyregruppe, omfatter foruten dyr som holder til på landjorden, også dyr som lever i vann (hvaler, seler), i luften (flaggermus), nede i jorden (moldvarper, gnagere) eller oppe i trærne (primater, skjermflygere). I størrelse varierer de fra små spissmus og flaggermus på noen få gram, til blåhvalen, som med sine 30 meter og 150 tonn antagelig er det største dyret som noen gang har levd på Jorden. De enkelte artene varierer i sin utbredelse, men er til sammen utbredt over hele kloden. Mennesket er det pattedyret som har størst utbredelse. Pattedyrene er varmblodige, som regel hårkledde dyr, som ånder med lunger og føder unger som de dier. Skjelettet er alltid forbenet. De har utviklet seg fra pattedyrlignende krypdyr, og de mest primitive pattedyrene, kloakkdyrene, har mange krypdyrlignende trekk; bl.a. legger de egg.

http://www.snl.no/pattedyr

 

 

men så er vel de kjøpt & betalt av korrupte, morderiske og naive sosialister.. (jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen kan være godtroendes menneskeelskendes vesener og samtidig være kaldblodige korrupte mordere som hater alle)

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
da har ikke du store forståelsen for hva sosialisme er.

 

Sosialismen har også ført til at utallige mennesker er blitt drept, også i Norge.

 

jeg er fryktelig nysgjerrig på hvem i Norge som har blitt drept på grunn av sosialismen.

Jeg er klar over at mange mener at Hitler, Stalin, Pol Pot, Mugabe og samtlige andre diktatorer opp gjennom tidene er "sosialister" så den diskusjonen gidder ikke jeg igjen - for jeg ser rett og slett ikke hvordan en diktator med fokus på seg og sine kan være sosialist, når sosialisme betyr å dele på godene ut over hele befolkningen, ikke begrense de til en bestemt liten gruppe personer.

 

Jeg har nok stor forståelse om hva sosialismen er, og det er langt fra hva den utgir seg for å være.

 

Hitler, Stalin, Pol Pot, Mugabe og samtlige andre diktatorer opp gjennom tidene var sosialister, for kun sosialisme er avhengig av økonomisk monopol og diktatur for å leve.

Det er likevel ikke noe av det disse gjorde jeg mener, men hva sosialistene har gjort i Norge. De fleste av dem som er drept under sosialismen i Norge, er drept av medisinske eksperimenter som sosialistene utførte på dem, både før og etter krigen.

Jeg vil ikke gå nærmere inn på det her, men disse eksperimentene var godkjent av ap og Einar Gerhardsen.

 

Det var ogsåca 3000 mennesker som ble lobotomert i Norge mellom 1941 og 1974. Verktøy som ble brukt var bla snekkerbor ishakker og strikkepinner.

 

Noen titalls meter sør for Ris kirke i Oslo finner du en massegrav under en stein. Denne massegraven ble brukt for ofre fra gaustad sykehus opp til 1989.

 

Så sosialismen i Norge har såvisst ikke vært noe positiv opplevelse for et ganske mange mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...