Gå til innhold

Hva er bra med sosialisme?


Anbefalte innlegg

Sosialisme bidrar til en tilnærming mot at du tjener likt som naboen din gjør. Være seg om du er utdannet lege eller om du legger asfalt.

 

Folk er nokså egosentriske av natur, slik tenker ihvertfall jeg. Og da vil det være vanskelig å få aksept/sanke stemmer for de sosialistiske partiene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sosialisme bidrar til en tilnærming mot at du tjener likt som naboen din gjør. Være seg om du er utdannet lege eller om du legger asfalt.

 

Folk er nokså egosentriske av natur, slik tenker ihvertfall jeg. Og da vil det være vanskelig å få aksept/sanke stemmer for de sosialistiske partiene.

 

 

Sosialisme bidrar jo som du sier til at du tjener tilnærmet likt, men samtidig så ser du at en lege vil tjene langt mer enn f.eks en asfaltarbeider gjør. Og det er mer enn rettferdig, men asfaltarbeideren bør kunne tjene nok til at han kan leve et anstendig liv.

 

Som du sier så er folk nokså egosentriske av natur. Og det er desverre sånn vi er. Meg, meg, meg og litt mer meg.

Det er ikke populært å si at vi burde øke skattene, men det er jo det og oljen som skaper velferdsnorge.

 

 

Leste en sak nylig om en del studenter som hadde vært i utlandet og studert. Det de samlet mest var det norske velferdssystemet og helsesystemet vi har her i Norge.

Lenke til kommentar

faktisk vil jeg påstå at internett i seg selv er en form for sosialisme, mulig med en touch kapitalisme.

alle har tilgang, og på internett er vi alle like.

mye av tankegangene rundt om på nettet baserer seg på at alle skal ha lik tilgang til tjenester, for hvor mange ønsker å betale for en tjeneste det finnes hundrevis av tilsvarendes to klikk unna? da må den tjenesten skille seg voldsomt ut i fra de andre.

Lenke til kommentar
Som du sier så er folk nokså egosentriske av natur. Og det er desverre sånn vi er. Meg, meg, meg og litt mer meg.

Det er ikke populært å si at vi burde øke skattene, men det er jo det og oljen som skaper velferdsnorge.

 

Det som forundrer meg en del, er at sosialister må være ganske blinde og hjernevasket. For de erkjenner dette, men likevel mener de at sosialistiske politikere med sugerør i statskassa og folks lommebøker, tenker bare på vårt beste, og vil "fordele" alt slik at alle skal få likt.

Hva er det sosialistene tror at de er da når de mener mennesker er egosentriske, men ikke dem selv ?

 

Om det var slik at folk flest er egosentriske. Er det da ikke bedre å la folk få beholde mer av sine egne penger, og evt. la dem være egosentriske med sine egne penger, enn å gi politikerne blankofullmakt til å stjele våre penger, og være egosentriske med våre penger ?

 

Sannheten er jo egentlig den at folk flest ikke er så egosentriske, dette er bare enda en unnskyldning sosialistene bruker for å stjele folks penger.

Lenke til kommentar
Som du sier så er folk nokså egosentriske av natur. Og det er desverre sånn vi er. Meg, meg, meg og litt mer meg.

Det er ikke populært å si at vi burde øke skattene, men det er jo det og oljen som skaper velferdsnorge.

 

Det som forundrer meg en del, er at sosialister må være ganske blinde og hjernevasket. For de erkjenner dette, men likevel mener de at sosialistiske politikere med sugerør i statskassa og folks lommebøker, tenker bare på vårt beste, og vil "fordele" alt slik at alle skal få likt.

Hva er det sosialistene tror at de er da når de mener mennesker er egosentriske, men ikke dem selv ?

 

Om det var slik at folk flest er egosentriske. Er det da ikke bedre å la folk få beholde mer av sine egne penger, og evt. la dem være egosentriske med sine egne penger, enn å gi politikerne blankofullmakt til å stjele våre penger, og være egosentriske med våre penger ?

 

Sannheten er jo egentlig den at folk flest ikke er så egosentriske, dette er bare enda en unnskyldning sosialistene bruker for å stjele folks penger.

 

 

Jeg må innrømme selv det at jeg er ganske egosentrisk av natur. Og det er sånn mennesker er til syvende og sist!

 

For eksempel: "Den luka tar jeg. Ikke feen om jeg skal ligge bak det vogntoget der!"

 

Du vet like godt så mye som meg at mennesker er egoistiske av natur. Jeg sier ikke at folk (ikke) kan dele, men fra bunnen av så ønsker folk å fremme seg selv og sine egne interesser fremfor andres.

Endret av torque
Lenke til kommentar
Det er ikke sosialisme som blir korrupt, det er mennesker. Altså feil bruk av sosialismen.

 

 

Det er sosialismen som setter krav til alle sosialister om at de må være korrupt for å delta i politikken og fremme den sosialistiske ideologi.

 

Det er ikke mulig å være sosialistisk politiker uten å være korrupt. For den sosialistiske ideologi går bla. ut på å stjele folks penger, og i mange tilfeller også eiendom.

 

Dette er ting sosialister ikke liker å høre, men det er sannheten.

Og de vet det selv også. Men likevel så fortsetter de med sine ugjerninger, nettopp på grunn av de personlige fordelene det gir.

 

Så er det noen som kan kalles egosentriske, så er det i høyeste grad sosialister.

Men her mener jeg ikke som dem bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de er naive og tror på sosialistenes løgner.

Lenke til kommentar
Det er ikke sosialisme som blir korrupt, det er mennesker. Altså feil bruk av sosialismen.

 

 

Det er sosialismen som setter krav til alle sosialister om at de må være korrupt for å delta i politikken og fremme den sosialistiske ideologi.

 

Det er ikke mulig å være sosialistisk politiker uten å være korrupt. For den sosialistiske ideologi går bla. ut på å stjele folks penger, og i mange tilfeller også eiendom.

 

Dette er ting sosialister ikke liker å høre, men det er sannheten.

Og de vet det selv også. Men likevel så fortsetter de med sine ugjerninger, nettopp på grunn av de personlige fordelene det gir.

 

Så er det noen som kan kalles egosentriske, så er det i høyeste grad sosialister.

Men her mener jeg ikke som dem bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de er naive og tror på sosialistenes løgner.

 

 

Hvorfor skal du hele tiden vær så.. røff i kantene dine og bruke karakteristikker som: sosialister er hjernevaska, blinde etc.

 

Jeg tror du har et lite problem og det er å innse at andre mennesker enn deg kan ha andre meninger om hvordan det skal gjøres.

Si at de "hjernedøde, korrupte og blinde sosialistene" kjøper opp en privat strand og gjør den til offentlig eie slik at allmenheten kan bruke denne stranden?"

 

Hvilke PERSONELIGE fordeler gir f.eks dette? Absolutt alle kan bruke den. Til og med "harbarka" kapitalister. Men de vil vel helst sitte på en egen strand med et skilt hvor det står "uvedkommende forbudt".

Lenke til kommentar
Det er ikke sosialisme som blir korrupt, det er mennesker. Altså feil bruk av sosialismen.

 

 

Det er sosialismen som setter krav til alle sosialister om at de må være korrupt for å delta i politikken og fremme den sosialistiske ideologi.

 

Det er ikke mulig å være sosialistisk politiker uten å være korrupt. For den sosialistiske ideologi går bla. ut på å stjele folks penger, og i mange tilfeller også eiendom.

 

Dette er ting sosialister ikke liker å høre, men det er sannheten.

Og de vet det selv også. Men likevel så fortsetter de med sine ugjerninger, nettopp på grunn av de personlige fordelene det gir.

 

Så er det noen som kan kalles egosentriske, så er det i høyeste grad sosialister.

Men her mener jeg ikke som dem bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de er naive og tror på sosialistenes løgner.

 

 

Hvorfor skal du hele tiden vær så.. røff i kantene dine og bruke karakteristikker som: sosialister er hjernevaska, blinde etc.

 

Jeg tror du har et lite problem og det er å innse at andre mennesker enn deg kan ha andre meninger om hvordan det skal gjøres.

Si at de "hjernedøde, korrupte og blinde sosialistene" kjøper opp en privat strand og gjør den til offentlig eie slik at allmenheten kan bruke denne stranden?"

 

Hvilke PERSONELIGE fordeler gir f.eks dette? Absolutt alle kan bruke den. Til og med "harbarka" kapitalister. Men de vil vel helst sitte på en egen strand med et skilt hvor det står "uvedkommende forbudt".

 

Sosialistene er hjernevaska på samme måte som blant annet selvmordsbombere... De ofrer seg for en sak de tror er god, men saken er ikke god. Sosialistene utøver vold og tyveri i en helt ekstremt skala og flesteparten er hjernevasket til å tro at det de gjør er "bra", mens i realiteten er de blitt onde mennesker. Ved å først måtte stjele penger for å så kjøpe en strand ser vi igjen sosialistenes ondskap. Hva med de som ikke bruker strender? Hva med de som ikke liker å være på stranda? Sosialistene tar ikke slike hensyn. Du skal fortsatt betale for noe du ikke har interesse av. Når stranda er kjøpt ser vi jo hvor forfallet og dårlig strendene ofte har blitt under offentlig eie. Røyk sneiper og søppel overalt, høyt ugress og glassskår i vannet. *grøss*

 

Da er det bedre å betale en tier når man først skal en tur på stranda og få skikkelig kvalitet, nyklippet gress, søppelfritt, med solseng og parasol og kanskje en is kiosk tilog med? :) Men neida, sosialistene vil at andre skal betale for godene sine. Resultatet er håpløst.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Hehe, mange forskjellige oppfatninger av sosialisme i forhold til emnetittelen.

 

En trenger ikke være fullstendig blåst i hodet for å være sosialist, og heller ikke totalt egosentrisk for å være kapitalist.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Det er ikke sosialisme som blir korrupt, det er mennesker. Altså feil bruk av sosialismen.

 

 

Det er sosialismen som setter krav til alle sosialister om at de må være korrupt for å delta i politikken og fremme den sosialistiske ideologi.

 

Det er ikke mulig å være sosialistisk politiker uten å være korrupt. For den sosialistiske ideologi går bla. ut på å stjele folks penger, og i mange tilfeller også eiendom.

 

Dette er ting sosialister ikke liker å høre, men det er sannheten.

Og de vet det selv også. Men likevel så fortsetter de med sine ugjerninger, nettopp på grunn av de personlige fordelene det gir.

 

Så er det noen som kan kalles egosentriske, så er det i høyeste grad sosialister.

Men her mener jeg ikke som dem bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de er naive og tror på sosialistenes løgner.

 

 

Hvorfor skal du hele tiden vær så.. røff i kantene dine og bruke karakteristikker som: sosialister er hjernevaska, blinde etc.

 

Jeg tror du har et lite problem og det er å innse at andre mennesker enn deg kan ha andre meninger om hvordan det skal gjøres.

Si at de "hjernedøde, korrupte og blinde sosialistene" kjøper opp en privat strand og gjør den til offentlig eie slik at allmenheten kan bruke denne stranden?"

 

Hvilke PERSONELIGE fordeler gir f.eks dette? Absolutt alle kan bruke den. Til og med "harbarka" kapitalister. Men de vil vel helst sitte på en egen strand med et skilt hvor det står "uvedkommende forbudt".

 

Sosialistene er hjernevaska på samme måte som blant annet selvmordsbombere... De ofrer seg for en sak de tror er god, men saken er ikke god. Sosialistene utøver vold og tyveri i en helt ekstremt skala og flesteparten er hjernevasket til å tro at det de gjør er "bra", mens i realiteten er de blitt onde mennesker. Ved å først måtte stjele penger for å så kjøpe en strand ser vi igjen sosialistenes ondskap. Hva med de som ikke bruker strender? Hva med de som ikke liker å være på stranda? Sosialistene tar ikke slike hensyn. Du skal fortsatt betale for noe du ikke har interesse av. Når stranda er kjøpt ser vi jo hvor forfallet og dårlig strendene ofte har blitt under offentlig eie. Røyk sneiper og søppel overalt, høyt ugress og glassskår i vannet. *grøss*

 

Da er det bedre å betale en tier når man først skal en tur på stranda og få skikkelig kvalitet, nyklippet gress, søppelfritt, med solseng og parasol og kanskje en is kiosk tilog med? :) Men neida, sosialistene vil at andre skal betale for godene sine. Resultatet er håpløst.

 

 

 

okei så nå sammenligner du sosialister med selvmordsbombere? Helt på jordet. Vil påstå at du er ganske uvitende. Hva med de som ikke bruker strender? Det er faktisk veldig mange mennesker som bruker strender så den må du nok lenger inn i NHO med.

Sosialisme er ondskap? Nei der må jeg nok skuffe deg. Sosialisme handler om å fordele et lands resurser på en rettferdig måte.

 

Forfall? Ikke nødvendigvis! Handler om hvor god råd kommunen har og parkvesnet er ikke udugelig selvom du kanskje synes de er det.

 

Og om den er det. Så er det faktisk som regel utstasjonert søppelkasser. Det som det egentlig går er på er hvor LATE folk er. Gidder ikke kaste ditt eller datt i søpla.

 

"Sosialistene" betaler fra felleskassa slik at FELLESskapet kan bruke det. Vil påstå at du er en hjernevaska kapitalist.

Lenke til kommentar
okei så nå sammenligner du sosialister med selvmordsbombere? Helt på jordet. Vil påstå at du er ganske uvitende. Hva med de som ikke bruker strender? Det er faktisk veldig mange mennesker som bruker strender så den må du nok lenger inn i NHO med.
Ja, men de blir fortsatt utsatt for stadige overgrep fra kjeltringer som deg. Hvorfor må du absolutt stjele penger? Kan du ikke bruke dine egne når du skal på stranden? Eller enda bedre, kan du ikke opprette din egen lille velferdsstat slik at dere alle sammen kan kose dere på stranden dere har felles?

 

Sosialisme er ondskap? Nei der må jeg nok skuffe deg. Sosialisme handler om å fordele et lands resurser på en rettferdig måte.

Sosialisme handler om å ofre noen mennesker slik at andre skal få det bedre. Hvorvidt dette kan kalles "å fordele et lands ressurser på en rettferdig måte" kan muligens diskuteres, men ut i fra mitt perspektiv bør vi ikke ofre noen mennesker. Det at du mener menneskene er en felles ressurs er skremmende nok i seg selv. Dessutten er sosialismen tilhenger av å trekke en grusom tvangstrøyet over hele folket slik at ingen skal kunne skille seg ut og leve etter egne verdier.

 

Forfall? Ikke nødvendigvis! Handler om hvor god råd kommunen har og parkvesnet er ikke udugelig selvom du kanskje synes de er det.
Hva med at folk betaler det selv? I stedet for å kaste bort 20% av pengene som blir betalt inn kunne de blitt utnyttet mye bedre av de rettmessige eierene.

 

Og om den er det. Så er det faktisk som regel utstasjonert søppelkasser. Det som det egentlig går er på er hvor LATE folk er. Gidder ikke kaste ditt eller datt i søpla.
Dessto bedre grunn for å ha en søppel plukker ansatt, betalt av alle som er på stranden. Det er ikke mange personene som skal til for å betale en søppelmann, men det er ikke rettferdig at de som ikke bruker stranda skal betale for ham.

 

"Sosialistene" betaler fra felleskassa slik at FELLESskapet kan bruke det. Vil påstå at du er en hjernevaska kapitalist.

Sosialistene stjeler penger og kaster fredlige mennesker i fengsel. Vil igjen påstå at når man har gått så langt at man ikke en gang ser noe galt i å stjele penger er man blitt hjernevasket i en eller annen form.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
okei så nå sammenligner du sosialister med selvmordsbombere? Helt på jordet. Vil påstå at du er ganske uvitende. Hva med de som ikke bruker strender? Det er faktisk veldig mange mennesker som bruker strender så den må du nok lenger inn i NHO med.
Ja, men de blir fortsatt utsatt for stadige overgrep fra kjeltringer som deg. Hvorfor må du absolutt stjele penger? Kan du ikke bruke dine egne når du skal på stranden? Eller enda bedre, kan du ikke opprette din egen lille velferdsstat slik at dere alle sammen kan kose dere på stranden dere har felles?

 

Vi har gjort det. Den heter Norge. Grensa er åpen, det er bare å stikke.

 

Edit:Og de som tror at sosialismen er til for å tjene alle likt samtidig tar feil. Sosialismen skal bare tjene flest mulig, så ofte som mulig. Hvis det er et tiltak som tjener 10 % av befolkningen men skader 90 % av befolkningen er det kanskje ingen god ide, men hvis det er omvendt er det kanskje det. Med forbehold om enkeltsaker selvsagt.

 

Og det er veldig dumt å polarisere så jævlig i slike debatter, for da maler man seg fort inn i et hjørne, og det bidrar ikke til konstruktiv debatt.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

har du i det hele tatt noe som helst som kan bygge under for påstandene dine Warz?

 

for eksempel påstanden "Sosialistene stjeler penger og kaster fredlige mennesker i fengsel" vil jeg mene er rent svada, men om du tenker annerledes vil jeg gjerne ha ett eller annet som faktisk kan bygge under denne påstanden.

Lenke til kommentar
Det er ikke sosialisme som blir korrupt, det er mennesker. Altså feil bruk av sosialismen.

 

 

Det er sosialismen som setter krav til alle sosialister om at de må være korrupt for å delta i politikken og fremme den sosialistiske ideologi.

 

Det er ikke mulig å være sosialistisk politiker uten å være korrupt. For den sosialistiske ideologi går bla. ut på å stjele folks penger, og i mange tilfeller også eiendom.

 

Dette er ting sosialister ikke liker å høre, men det er sannheten.

Og de vet det selv også. Men likevel så fortsetter de med sine ugjerninger, nettopp på grunn av de personlige fordelene det gir.

 

Så er det noen som kan kalles egosentriske, så er det i høyeste grad sosialister.

Men her mener jeg ikke som dem bare stemmer på et sosialistisk parti fordi de er naive og tror på sosialistenes løgner.

 

 

Hvorfor skal du hele tiden vær så.. røff i kantene dine og bruke karakteristikker som: sosialister er hjernevaska, blinde etc.

 

Jeg tror du har et lite problem og det er å innse at andre mennesker enn deg kan ha andre meninger om hvordan det skal gjøres.

Si at de "hjernedøde, korrupte og blinde sosialistene" kjøper opp en privat strand og gjør den til offentlig eie slik at allmenheten kan bruke denne stranden?"

 

Hvilke PERSONELIGE fordeler gir f.eks dette? Absolutt alle kan bruke den. Til og med "harbarka" kapitalister. Men de vil vel helst sitte på en egen strand med et skilt hvor det står "uvedkommende forbudt".

 

Jeg beklager at jeg sier ting rett ut, og bruker litt harde ord., men skal man si sannheten om sosialismen, så nytter det ikke å pakke ting inn i bomull.

 

Jeg har ikke noe problem med at andre kan mene noe annet enn jeg gjør, men jeg vet hva sosialismen og sosialistiske politikere står for, og det er det jeg sier fra om.

Det er jo også det denne tråden handler om. Tittelen på tråden er et spørsmål om Hva er bra med sosialisme? Svaret er i klartekst Det fins ikke noe som er bra med sosialisme

 

 

Hvis du med ditt eksempel tenker på eiendommen regjeringen kjøpte av vaske-Bakke, så var nok det kun en symbolhandling i den hensikt å lure velgerne til å tro at de rødgrønne mente å holde sine løfter. De har jo heller ikke gjort noe tilsvarende etter det.

Lenke til kommentar
okei så nå sammenligner du sosialister med selvmordsbombere? Helt på jordet. Vil påstå at du er ganske uvitende. Hva med de som ikke bruker strender? Det er faktisk veldig mange mennesker som bruker strender så den må du nok lenger inn i NHO med.
Ja, men de blir fortsatt utsatt for stadige overgrep fra kjeltringer som deg. Hvorfor må du absolutt stjele penger? Kan du ikke bruke dine egne når du skal på stranden? Eller enda bedre, kan du ikke opprette din egen lille velferdsstat slik at dere alle sammen kan kose dere på stranden dere har felles?

 

Vi har gjort det. Den heter Norge. Grensa er åpen, det er bare å stikke.

 

Du mener altså at "du kan jo bare flytte" legitimerer alle statens handlinger. Hmm... det er altså ingen grunn til å klage over folkemord, diktatur, kjønnslemlestelse osv som foregår i diverse land, fordi folk kan bare flytte? Hvilken garanti har man får at andre land lar deg slippe inn? Og for å ikke snakke om hvilken garanti har vi for at disse landene som slipper deg inn ikke er verre en Norge?

 

Du holder pistolen mot tinningen vår, vi må trygle å be om å få være i fred. Du bannlyser oss og ber oss flykte fra familie, venner og alt vi kjenner. Det er kanskje vanskelig å se det fra oferets synspunkt, men vi ser faktisk på slike som deg, som onsinnet tvers igjennom.

Lenke til kommentar
har du i det hele tatt noe som helst som kan bygge under for påstandene dine Warz?

 

for eksempel påstanden "Sosialistene stjeler penger og kaster fredlige mennesker i fengsel" vil jeg mene er rent svada, men om du tenker annerledes vil jeg gjerne ha ett eller annet som faktisk kan bygge under denne påstanden.

Det er klart jeg har det! :)

Personer som:

- Kjøper/selger sex

- Kjøper/selger eller bruker narkotika

- Folk som ikke møter opp til "verneplikt".

- Folk som ikke ønsker å "betale skatt".

 

Dette er FREDLIGE mennesker, de skader ingen (i værste fall ikke andre enn seg selv). De blir dog straffet med fengsel. Skatt er åpenbart å stjele penger fra noen. Det trenger vel ingen videre forklaring.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig mange mennesker som bruker strender så den må du nok lenger inn i NHO med.

 

 

Hvor mange er det som har brukt den lille steinete stranda som regjeringen kjøpte i de 4 årene siden de kjøpte den ?

 

At mange liker å bruke en strand er riktg, men det er den steinete strandflekken som regjeringen kjøpte som det er snakk om her.

De kjøpte den før valget for å lure velgerne til å tro på dem, siden har de ikke kjøpt mer.

De vil ikke engang bevilge penger til å fylle vann i svømmebassengene på skolene rundt om i landet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...